Vraag

is dit pesten

  • 9 November 2023
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Badge

hallo iedereen.

ik heb een probleem ik zit nu een maand ongeveer in het 2de middelbaar en ik heb het gevoel dat ik een soort van word gepest.

mijn nieuwe klasgenoten zijn overdreven vriendelijk tegen mij ieder lesuur als ik aan mijn lokaal kom zeggen ze heey...(mijn naam) en ze noemen me vaak bestie terwijl ik nooit bij hun loop.

als ik bij mensen uit mijn klas sta die Ik wel mag heb ik vaak het gevoel dat ik er ongewenst bij sta omdat ze gwn tegen elkaar bezeg zijn.

ik heb een vriendin in de klas waar ik alles kan tegen zeggen en eig ook hetzelfde probleem heeft als ik.

nog iets wat mijn klas doet ik mij te veel aandacht geven bv: bij turnen moest iedereen dansen op punten maar niemand kreeg echt een applaus behalve ik.

ook is er een iemand die ik helemaal niet mag wand zij en haar vriendinnen zijn ultra vriendelijk maar als ik een iets ze of doe dat zij niet willen of logisch vinden reageren ze echt kij boos maar ff later doen ze dan weer alsof er niets is gebeurt

zo waren er een paar meiden over mij aan het rodelen maar ik hoorde dat niet het enige wat ik hoorde was dat 1 van de 2 zij: ze zit wel naast jou he, zeg maar sorry.

dus wat ze zij weet ik nie

moet ik dit melden een de klastitularis (die is wel vriendelijk)

of is dit geen probleem waar ik te veel drama rond maak

wat zouden jullie doen groetjes ike.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk dat het niet echt pesten is, ik denk eerlijk plagen maar jij kan je daar anders bij voelen.

Kun je/iemand anders uitleggen wat een klastitularis is.

Reputatie 3
Badge +1

Hey

Ik heb dit zelf ook gehad maar het is vooral denken dat het grappig is om zo overdreven te reageren ik snap dat je er ongemakkelijk bij voelt kan je het proberen te negeren of mee te spelen. 

Hoop dat het helpt 

Doei doei

Reputatie 2
Badge

Hey, @lekerbekje!

 

Wat vervelend dat jij het gevoel hebt dat je gepest word! Dat is natuurlijk niet fijn.

Zoals ik het nu zo lees, zie ik het niet écht als pesten, net zoals @ItzJustin al zei, maar dit kan natuurlijk heel anders aanvoelen bij jou! 

Als het voelt als pesten voor jou, zou ik het ook zo behandelen.

Als je met de '’pesters'’ kan/durft te praten, probeert dat eens, wie weet komt daar wat nuttigs uit.

 

Het melden bij de klastitularis is tevens ook een slim idee, zo heb je nog een kijk op de situatie en kun je je verhaal kwijt. Wel zou ik hier nog even mee wachten, kijk zelf nog eens goed naar de situatie en beslis dan of JIJ het pesten vind. Pesten is voor iedereen anders, voor de een is het inelkaar geslagen worden, voor de ander is het uitschelden. Als jij het vind aanvoelen als pesten, is het dat voor jou ook!

 

@ItzJustin, een klastitularis  is eigenlijk een vertrouwenspersoon op een school, iemand die zorgt voor de mentale gezondheid van de leerlingen :)

 

Veel succes!

Reputatie 7
Badge +11

Hey @lekerbekje,

Ik demk dat dit een beetje op de grens zit van pesten,  maar als jij het als pesten aanvoelt, is het pesten! Je kan het tegen je mentor zeggen of aan een vertrouwenspersoon op je school. 

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 3
Badge

Als jij het ervaart als pesten is het pesten!!!!! Ik kan dat maar niet duidelijk genoeg zeggen

Ze pesten je op een sarcastiche manier door dat besties enzo zeggen. 

Vertel aub tegen een volwassenen die je vertrouwd wat er gaande is! 

Reageer