Skip to main content

Hoi,

ik ben 13 jaar oud, ik zit nu in de 2de klas van de middelbare. Ik ben van school gewisseld. Dus ik zit hier (op deze school) nog maar net.

En ik weet het niet zeker, maar ik wordt waarschijnlijk een beetje gepest.

Ik heb 2 kinderen waar ik mee omga. Maar er is 1 kind die mij denk ik wel aan het pesten is. En de andere jongens doen mee.

in de 2de schoolweek (na de zomervakantie) zat ik in muziekles. En daar ging ik gewoon zitten aan een tafel. Toen kwam die ene jongen, hij ging naast mij zitten. Voor mij zaten ook 2 andere jongens die steeds meedoen met hem. Dus die ene jongen vroeg of we konden omruilen met onze zitplaatsen. Ik vonden het goed en ging aan de andere tafel ernaast zitten. Maar toen zij hij ineens: waarom zit jij nou weer hier. Ga gewoon lekker naast hem zitten (andere jongen in de klas, waar een plekje vrij was, naast hem) ik zei: nee, want ik zat hier toch al. Hij zei: nee dat kan helemaal niet! Ik zit hier toch??!! Ik zei, ja we hebben omgeruild. Hij zei weer: nee!! Tuurlijk niet!! Toen ging hij heel lang door van dat ik naast die ene jongen moest zitten. De 2 jongens voor mij gingen het ook de hele tijd zeggen. Ze gingen zolang door, waardoor ik serieus huilde (zacht, maar de andere jongens zagen het wel). En toen zeide ze tegen elkaar: is hij serieus aan het huilen!! Haha! Toen stopte ze uiteindelijk wel. Maar ik bleef gewoon zitten waar ik zat. 
 

doordat dit gebeurde, vragen ze de hele tijd: waarom huilde je nu! Waarom huilde nu! Vandaag deden ze het weer, omdat ik achter hun zat. 
 

is dit nu pesten of niet?

en hoe moet ik hiermee omgaan?

Hoi lieve @Tafelkleed !

Ik vind dat dit wel onder pesten valt, misschien kun je het bij je mentor of misschien -ik weet niet of je school dat heeft- bij de anti-pestcoordinator melden?

Suc6 en ik hoop dat het stopt!

 

Groetjes,

Jesse

 


Zoals jesse_6567 al zei vind ik ook dat dit onder pesten valt. Ik zou er over praten met anderen en het inderdaad aangeven! 
 

#just be yourself! 
groetjes, panda 🐼 


Hey @Tafelkleed,

Dit valt onder pesten, je kan het beste zeggen tegen je mentor of ouders.

Groetjes, @Monkeyboy08


Reageer