Skip to main content

Ik weet niet of dit pesten is of niet, maar ik heb 2 situaties waarvan ik me dat afvraag:

1: In mijn klas zitten 13 jongens en 17 meiden. Met de meeste meiden en ook sommige jongens kan ik goed opschieten, maar er zijn een paar jongens, waarvan ik niet zeker weet wie, die mijn accountsnaam weten op Scratch. 1 jongen noemt me inplaats van mijn normale naam de naam van het account, waarin ook een anime staat, omdat ik van anime hou. Hij doet het meer als een grap, en ik kan er ook om lachen. 

Maar de andere jongens gaan het voor de grap door de klas schreeuwen, duwen tegen mijn stoel en leggen mijn tas tijdens muziek ergens anders neer. Vandaag begonnen ze tijdens muziek tegen mijn stoel te schoppen, ik heb er wat van gezegd en toen heeft mijn mentor/coach, die geeft muziek, er wat van gezegd.

 

2: 1 van mijn vrienden, laten we hem even Rolf noemen, is genderfluïd. Het maakt hem niet uit of je hem aanspreekt met hem of haar, daarom noem ik hem ook "hem”.  Maar er is een groepje jongens op school, met een leider, laten we die leider even Luka noemen. Luka is gelovig, en vindt dat god 2 genders heeft gemaakt, niet meer. Luka vindt LHBTQ+ "bullshit” en dat zegt hij dan ook. Rolf heeft een keer gezegd dat god “bullshit” is, en toen werd Luka echt helemaal gek, terwijl hij dat ook had gezegd over LHBTQ+.

Rolf reageerd kalm dat dat zijn mening is, en dat dat oké is. Maar Luka houdt maar niet op en komt elke pauze naar het vriendenclubje waar wij 2 bij zitten, van ongeveer 10 kinderen. Hij begon eerst met gewoon elke keer een disscussie beginnen over wat kan en niet, en als we dan wat gemeens zeiden, ging hij weg en kwam terug met zijn aanhangers.

(even voor de duidelijkheid: Hij is anderhalve kop kleiner dan mij, Rolf is een eerstejaars, het clubje is voor de rest 2e jaars, net als ik. En Luka is ook 2e jaars.)

Hij zegt ook vaak dat Rolf een brugpieper is en vandaag is hij nog verder gegaan, hij heeft mij kletsnat gemaakt, zonder dat ik wat heb gedaan.

Hij is bevriend met 1 van mijn vriendinnen, laten we haar Lisa noemen. Lisa probeert ook vaak water in mijn nek te laten lopen, maar dan als grap en niet heel veel. Luka gooit echter 2 keer een hele fles water over mij heen. Lisa weigert dan om het voor mij en de andere op te nemen en staat volledig aan Luka's kant.

We hebben afgesproken dat als ze maandag weer bezig gaan, wij naar een docent toe gaan om er wat van te zeggen. 

Rolf maakt het niet uit, die kan irriterend kalm blijven. (Ik ben niet zo goed in kalm blijven, of ik word boos, ga slaan of ik ga huilen van boosheid). En zegt dat dit niet zo erg is en dat hij erger heeft meegemaakt.

 

Wat is wijsheid?

Geen reactie

Reageer