#IkBenGeenVirus #IAmNotAVirus #我不是病毒 #JeNeSuisPasUnVirus

  • 19 February 2020
  • 6 reacties
  • 174 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen :)

Ik maak dit topic speciaal aan aangezien het een groot probleem is onder de aziatische bevolking in nederland. Ze krijgen door het coronavirus dagelijks te maken met racistische opmerkingen of dingen. Er wordt onder andere gezegd '’Ik hoop nu dat ik niet doodga’' '’Ik heb nu vast corona'’, '’HELP! Het coronavirus is hier'’ en nog heel veel andere opmerkingen ten gevolge van het coronavirus. Mensen met het coronavirus worden ook massaal gemeden door de nederlandse bevolking en kinderen doen truien voor hun mond om '’niet besmet te worden'’ met het coronavirus. Ik vindt dit een groot probleem aangezien ik vindt dat iedereen in nederland zich veilig moet voelen, niet iedere chinees heeft het coronavirus. Wat vinden jullie van de pesterijen tegen aziatische-nederlanders wegens het coronavirus. Ik vindt dat het coronavirus niet een excuus is om racistisch te doen.

-Dr8gon99


6 reacties

Oh ja, ik ben trouwens zelf niet chinees/aziatisch maar ik kom op voor hun :)

-Dr8gon99

hoii 

 

ik ben toevallig vanochtend nog voor een Aziatisch persoon opgekomen. 

er zijn een jongen van 15 tegen zijn zusje van 10 van nee je mag niet bij die vrouw zitten zij heeft vast het virus. 

waarop ik mijn koptelefoon af deed en zij hallo niet iedereen heeft gaat virus en zeker niet in Nederland. als je er zo bang voor bent dat iemand wel het virus heeft blijf dan thuis.  

ja ik kom het terug verwachten.. waarop die jongen zij: ja dat moet jij zeggen jij bent zelf ziek in je kop. je kan bij jou niet eens zien wat je in je broek hebt zitten. 

 

Nederlands moeten een keer om hun mede mensen denken. 

 

dus ik vind het goed dat je voor ze op komt.  

 

groetjes blue 

 

Mijn klasgenoot (Hij is van chineze afkomst) vertelde mij dat iemand hem tegenkwam en wegrende terwijl diegene '’coronavirus'’ riep. Ik heb ook meteen even gezegd tegen mijn klasgenoot dat hij niks maar dan ook niks met het virus te maken heeft. Niet iedereen heeft het virus. Ik vindt het coronavirus dan ook geen excuus om discriminerend te doen tegen mensen van aziatische afkomst.

-Dr8gon99

Badge +1

In wat voor wereld leven wij als je op iets lijkt wat in de buurt komt van een aziatizese afkomst dan word je uit gescholde als je verlieft word word je uit gescholde en ook als je je zelfs bent 😤

 

 

 

( en ik wordt nu door mijn spelfouten uit gescholden 🙄)

Badge

Ik ben aziaat maar ik heb dit niet meegemaakt.

Ik zie er wel eerder turk uit dan aziaat terwijl ik wel gwn afghaan ben

Ik begrijp niet hoe mensen zo kortzichtig kunnen zijn om ieder Aziatisch ogend mens uit te gaan schelden of belachelijk te maken. Zelf heb ik een goede vriendin die ook Aziatisch is. Zij is geadopteerd en maakt daar geen geheim van. In de klas is (voor de grap, beweren ze zelf) geroepen “Wat raar dat ze dat kind nog niet terug hebben gestuurd! Ik zou het meteen ruilen voor een Nederlands kind!”. Vreselijk vind ik het.

Toen ze door een winkel in de stad liep is er blijkbaar iemand naar haar toe gekomen om haar te vertellen dat ze moest vertrekken. Het was geen medewerker, maar gewoon een andere klant. Deze vertelde haar op een vijandige manier dat hij geen Aziaten in de winkel wilde zien. Gewoon zodat hij het contact met “die smerige corona-lijders” kon vermijden. Echt zielig hoor, van die man.

Reageer