Vraag

ik wordt niet begrepen

  • 9 September 2021
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Badge

Ik heb vaak last van dat mijn ouders en de groepsleiders op mijn woongroep me niet begrijpen, ik krijg hier door het gevoel van eenzaamheid en dat ik alles zelf moet doen. 

Elke keer zeggen ze dat ik iets fout doe, en geven ze daar straf voor…

Maar ik krijg nooit een beloning als ik iets goed doe, hier door voelt het ook alsof ik niks ben, alsof ze maar gewoon wat doen.

 

Ik wil later graag iets met editen doen en naar een universiteit gaan voor film en media, maar daar voor heb ik hulp nodig van mensen, maar het lijkt alsof niemand dat interesseert.

Ik huil ook vaak en wil soms mezelf pijn doen, maar in plaats van dat doe ik vaak juist anderen mensen pijn of maak ik dingen kapot
 

Verder word ik nog gepest en uitgedaagd op school, vaak stond de juf er naast toen dat gebeurde en deed ze er zelf niks aan, dat haat ik zo ! Ik heb het tegen me ouders gezegd en de groepsleiders van mijn groep. Maar die zeiden dat ik het met rust moest laten, ik eerst het zat op school en liep dus ook vaak weg terug naar huis. Later werden er afspraken gemaakt dat ik niet meer de klas uit mocht. Ze willen me gewoon bij dat pest gedoe houden… Wat moet ik nu doen ???

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Kattie,

Wat vervelend dat iedereen je niet goed begrijpt! Is er misschien een vertrouwenspersoon op school dus niet je mentor. Die zal waarschijnlijk niet meteen oordelen. Of je zou in ieder geval naar de huisarts kunnen gaan en een gesprek met hem hebben. Hij kan je ook doorverwijzen naar een psycholoog. Er is helaas wel een lange wachtlijst voor de GGD. En als je ouders of woongroep er niks aan willen doen dan zal je waarschijnlijk moeten wachten. Maar het vragen aan je ouders of woongroep kan geen kwaad.

Natuurlijk kan je het er ook met je vrienden over hebben en dat is misschien wel het fijnst, maar ook spannend.

Met de kindertelefoon bellen kan natuurlijk ook opluchten om even je verhaal kwijt te kunnen.

Tot slot als anderen het niet doen beloon dan jezelf, want jij bent dat waard! In plaats van het straffen want dat werkt natuurlijk helemaal niet.

Veel succes!

Groetjes NV

Reageer