Ik wordt gepest, maar kan er thuis niet over praten

  • 13 January 2024
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo,

ik ben een meisje van 15.

Ik wordt al sinds groepen 3 gepest.

ZIt nu op de 2 de middelbare school.

en wordt nog steeds gepest.

ik ben blijkbaar een makkelijk doelwit.

thuis heb ik het ook niet gemakkelijk. Mijn moeder heeft een alcohol verslaving. Dus ik kan er thuis niet over praten. Voel me soms zo eenzaam. Weet soms niet waar ik liever ben. Op school of thuis. Is allebei even slecht.

​​​​ergste is nog dat sommige mensen zeggen zal wel je eigen schuld zijn. Dat doet pijn.

weet niet wat ik verkeerd doe.


6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Amberron ,

Wat goed dat je hier je verhaal deelt met ons.

Hopelijk krijg je ook van andere forumgebruikers nog helpende en steunende reacties. 
 

Je bent natuurlijk ook altijd welkom bij De Kindertelefoon.

Je kunt ons elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Sterkte. Groetjes, Mariska

De Kindertelefoon.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Amberron ,

Wat heftig…

Heb je het al tegen je mentor gezegd? En ook over je thuissituatie?

Reputatie 2
Badge +2

Hoi @Amberron,

 

Vaak helpt het vertellen aan een mentor of een andere vertrouwenspersoon.

Een van mijn vriendinnen heeft ook een moeilijke thuissituatie en die praat hier vaak over met de mentor. Op mijn school kan ook overlegd worden met de mentor of je een personal coach misschien fijn vindt. Dit is een docent op school waarmee je kan praten over van alles. Dit is een vertrouwenspersoon die de problemen met je probeert aan te pakken. Ik en mijn vriendinnen hebben dit alle drie. Als we ergens problemen hebben, het gaat niet goed thuis of een docent doet raar of vervelend dan kunnen we naar deze personal coach stappen. 

Ik hoop dat  dit je helpt en dat je maar weet, er zijn altijd mensen die je willen helpen.

 

Groetjes Tomaatje

Badge

hoi @Amberron,

 

ik vind het een hele erge situatie en zeker omdat je dus nergens eigenlijk thuis voelt zelf zou ik je inderdaad zoals @DaGwurl al zij ook aanraden om dit aan te geven bij een vertrouwenspersoon en de situatie uitleggen het kan een grote stap zijn in het begin maar geloof me uiteindelijk zal je er baat bij hebben het is namelijk niet goed voor je als je onder zo een grote druk moet leven en niemand hebt en je heel erg alleen voelt ik wil je graag meegeven dat je niet alleen op de wereld bent en er genoeg mensen zijn die graag vrienden met je zouden willen zijn mocht je nog vragen hebben kan je altijd weer onder deze post reageren en zou ik je best willen helpen verder kan je natuurlijk altijd nog contact opnemen met de kindertelefoon

 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes Blitzman.

Reputatie 4
Badge +1

Lieve @Amberron

Als ik jou was zal ik er met iemand over praten. Dit is niet goed voor je! je mentor kan je helpen hiermee! 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi, praat met je mentor of vertrouwingspersoon van school en ook zeker over je thuis situatie. Dit kan heel moeilijk zijn face to face voor mij helpt dat altijd een brief naar die persoon schrijven en afgeven en zeg dat het haast heeft. Ik hoop dat je thuis situatie redelijk is naast het probleem dat je bijvoorbeeld een eigen kamer hebt schone badkamer/wc warm kan eten redelijk opgeruimd huis etc als dit niet is is het misschien fijn om op een andere plek tijdelijk te wonen, bijvoorbeeld bij andere familieleden (peetouders, oma’s opa’s, tante/oom) als dit allemaal geen optie is kan je misschien op een andere manier uit de situatie probeer dit via school op te starten werkt denk ik makkelijker heb je broertjes of zusjes die het zelfde ervaren en ben jij oudste thuis schrijf ook een brief naar hun school over de problemen thuis als dit mentaal met je gaat. Heel veel sterkte ik hoop dat je wat heb gehad aan mn tips en hoop dat je snel in de goede warme handen terecht komt die je verdiend 

Reageer