Vraag

ik word gepest

  • 19 April 2024
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Badge

Hai! Ik word gepest op hockey, en durf nu niet naar de trainingen. Mijn ouders hebben een regel gemaakt dat als ik niet naar hockey wil dat ik dan 10 euro moet betalen zodat zij met mijn zusje een ijsje kunnen halen. D deze regel is bijna hetzelfde bij mijn wakeboard lessen, maar dan kreeg mijn zusje 250 euro omdat zij niet wou (de lessen zijn samen 210 euro maar ik weet al dat ze 250 euro gaat krijgen zo gaat het altijd we zijn trouwens tweeling en ze krijgt 5 euro meer zakgeld en altijd betere kleren en mag alles en krijgt elk jaar een nieuwe telefoon en ik elke 3 jaar als ik er zelf geen koop) en ik moet 17,50 betalen als ik niet naar wakeboarden wou. Ik ben al helemaal depressief hierdoor en was zelfs suïcidaal toen ik 10 was. Ik deed het alleen niet vanwege mijn beste vriendin en mijn kat. Dit is trouwens het 4de jaar(begin 3e is het het 5e jaar) dat ik gepest wordt en ik ga helemaal gek worden hiervan (groep 7 op school groep acht en brugklas op school en hockey en nu (2de klas) op hockey en maar klein beetje op school). Mijn moeder beweert de hele tijd dat ik niet gepest word en me aanstel. Me zusje heeft trouwens ook meerdere keren gezegd dat ze zelfmoord ging plegen vanwege mij en dat ze mij ging vermoorden enz maar dat is iets anders. O en dat meisje dat me pest drinkt ook wel eens bier, (ze is 13/14 maar ziet eruit alsof ze 17/18/19 is) moet ik dit vertellen aan iemand buiten de club? 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey, misschien je mentor op school, een vertrouwenspersoon? Of bel eens met de kindertelefoon. De mensen die je hier noemt gaan je niet echt helpen zo te zien.

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

https://www.kindertelefoon.nl/chat

zeker omdat je het gevoel hebt dat je er alleen voor staat, is hulp vragen helemaal niet raar of verkeerd! 

Sterkte, liefs Tover xxx

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Verdrietig roomkaasje ,

Wat rot! Heb je het al tegen iemand van hockey gezegd? Misschien kan je gewoon ook van hockey af of naar een andere club?

Wat Tover zegt is ook een goed idee, ik zou het zeker ook tegen iemand van school zeggen! Ik vind het echt super raar dat je je ouders geld moet betalen als je niet naar hockey wil terwijl je word gepest!:(

Hey, wat naar voor jou!

 

Pesten gaat om hoe de gepeste het ervaart, je moeder kan dat niet voor je bepalen, als jij het gevoel hebt dat je wordt gepest, wordt je ook gepest. Het gedrag van je moeder is of beschermend of gewoon geïrriteerd. Ik beide gevallen is het manipulerend om te proberen jouw gevoelens minder waard te maken:
 

Je zus wordt duidelijk voorgetrokken, dit kan je doordat jullie een tweeling zijn, jullie horen aan elkaar gelijk te zijn. Het gedrag van je zus is ook abnormaal en manipulerend, maar ik neem aan dat je haar hierop niet echt kan wijzen…
 

Ik heb te weinig context om dit met 100% zekerheid te zeggen. Maar je zit denk ik niet in een veilige situatie. Ik zou inderdaad een vertrouwenspersoon op school vinden, die kan je vanaf daar verder helpen


ondertussen zou ik proberen van hockey af te gaan, je vindt het niet meer leuk en het brengt alleen maar ellende. Als je ouders je gaan dwingen te betalen, zou in het maar doen, je hebt niet echt een keuze.

ik denk niet dat je iets hoeft te zeggen over dat bier, dat is niet echt jouw verantwoordelijkheid.

Reputatie 1

Hi @Verdrietig roomkaasje,

Ik word zelf ook gepest dus ik weet precies hoe je je voelt en weet ook dat wij tweeën niet de enige zijn die worden gepest!

Het klinkt echt heel naar wat je meemaakt. Het is echt niet oké dat je gepest wordt op hockey en dat je je daardoor zo rot voelt. Het lijkt erop dat je ouders niet echt begrijpen hoeveel pijn het je doet, vooral omdat je moeder lijkt te denken dat je je aanstelt. Dat kan echt heel frustrerend zijn. Het is ook niet eerlijk hoe ze met jou en je zusje omgaan, vooral als je merkt dat je zusje altijd beter behandeld wordt.

Als je je zo depressief voelt en zelfs suïcidale gedachten hebt gehad, is dat echt serieus. Het is supergoed dat je steun hebt van je beste vriendin en je kat. Misschien is het een goed idee om met iemand te praten die je vertrouwt, zoals een leerkracht op school of een vertrouwenspersoon. Zij kunnen je misschien helpen om te praten over wat er gebeurt en om manieren te vinden om ermee om te gaan.

Wat betreft dat meisje dat je pest en bier drinkt, dat is ook niet oké. Als je je daar niet veilig bij voelt, is het belangrijk om dat aan iemand te vertellen die je kan helpen, misschien een ouder, een coach of iemand anders die je vertrouwt. Het is belangrijk dat je je veilig voelt op je sportclub.

Je verdient het om je goed te voelen en om gelukkig te zijn. Het is echt niet jouw schuld dat je gepest wordt, en je hebt het recht om je veilig te voelen op school en op je sportclub. Hopelijk vind je snel de steun die je nodig hebt en voel je je beter. Ik sta achter je!

Groetjes,
@JanuaryGirlHorse 

Reageer