Skip to main content

ik wordt gepest

• December 15, 2025
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

hi

ik word dus heel erg gepest door 2 meisjes en ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil het niet tegen de juf zeggen, omdat ik dat al vaker heb gedaan maar het werkt niet.

Ik wordt al best lang gepest. Het stopte soms een jaar, soms was het erger en soms ging het beter. 

Ik werd voor het eerst gepest in groep 3 en toen ben ik ook nog gepest in groep 4,6 en 7. Ik ben vroeger zo erg gepest dat ik bijna een jaar thuis werkte

ik dacht begin dit jaar dat het ging stoppen maar het gaat gewoon door. Het zijn niet de zelfde mensen en ik heb niemand om er over te praten. Ik weet niet wat ik moet doen en ik vind het best moeilijk, want nu zijn het dus 2 meisjes en ze zeggen gwn gemenen dingen over me. Ik word boos of negeer ze maar ze blijven door gaan. Ik heb de laatste tijd dat ik in de spiegel kijk en dat ik gewoon alles aan mezelf verkeerd vind en ik weet niet wat ik moet doen.

Misschien heeft iemand tips ?

liefs lilou 😊

3 reacties

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • December 16, 2025

Hoi ​@Lilou ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maria (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 22, 2025

Hi ​@Lilou,

Zoals ​@Maria_ al zij zit je in een lastige situatie, maar weet dat je er niet alleen voor staat, praat er misschien eens over met jouw ouders. Of met jouw vriendinnen, nichten, neven, gewoon met iemand waar je je goed bij voelt.

En het is niet omdat jij gepest wordt dat er iets mis is met jou hé, ze kiezen er maar eentje uit. Het is dus echt niks persoonlijk dat ze nu net jou hebben gekozen, meestal zijn de pestkoppen vroeger ook gepest en zijn ze bang dat ze opnieuw gepest worden. Ikzelf ben ook gepest en ik ben hun gewoon gaan negeren, als ze mijn pennenzak steelden dan reageerde ik niet, ik pakte gwn een andere pen, vroeg of laat kreeg ik mijn pennenzak wel terug. Als ze dingen naar mij gooide negeerde ik hun, dit heeft geholpen want nu doen ze mijn niks meer. Ik heb toen ook nieuwe vrienden gevonden, we zitten nu allemaal op een andere school en hebben nog steeds contact. Omdat ik toen een groep vrienden rond mij had durfde ze ook niks meer te doen, en mijn vrienden kwamen ook echt voor mij op. Dus mijn tips zijn, zoek vrienden waar je je goed bij voelt, en neem iemand in vertrouwen en vertel hem/haar alles

Groetjes mij

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • December 23, 2025

Als het op.school is ga naar de mentor of naar een juf of meneer en heb het daar mee over .

Of vertel je ouders er over misschien kunnen hun je helpen.