Vraag

ik word vaak gepest

  • 25 August 2022
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

Badge

weet iemand hoe ik minder gepest kan worden?

ik word alleen door mijn klasgenoten gepikt, zelfs mijn “vrienden”. Ik ga dus over een week naar school en ik wil niet echt dat het nog gaat gebeuren


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zag aan een andere topic van je dat je voor het eerst naar de middelbare gaat, dan kom je dus zeker in een nieuwe klas en is denk ik dus de kans dat je gepest word al een stuk minder. Ik zou niet meer met je "vrienden" die je pesten omgaan, zoek andere mensen die je leuk lijken in je nieuwe klas en ga daar in de pauze mee zitten en proberen gesprekken te voeren. Als je naar dezelfde school gaat als de pesters en als ze je dan nog gaan pesten, probeer dan voor jezelf op te komen of doe alsof het je niets boeit (dus ik bedoel daarmee dat je dan niet bijvoorbeeld een onzekere houding moet aannemen als ze je pesten). Het ligt een beetje aan de situatie, ik weet natuurlijk niet wat ze allemaal dan doen, dus je zou dan misschien zelf kunnen inschatten welke van de twee het beste is. Ga er in ieder geval Niet van uit dat je gepest gaat worden, want dan is er  een hele grote kans dat dat wel gaat gebeuren. Probeer om te denken van: dat was toen, nu ben ik op een nieuwe school en is alles anders. Loop rechtop, zo zie je er zelfverzekerd uit en komen mensen eerder naar je toe en is er een kans dat de mensen die je eerder pestten dat dan niet meer doen. Het heeft veel te maken met houding en gezichtsuitdrukking. Als jij ze tegenkomt en dan bijvoorbeeld denkt van: ik geef je echt een trap of doe je echt iets aan, als je mij nu nog eens iets flikt, straal je heel veel zelfverzekerdheid uit, dat zie je dan gewoon heel erg goed aan je gezicht. Dat is hetzelfde als met rechtop lopen (wat ik hierboven al heb uitgelegd, wat er dan gebeurt) , je kan desnoods nog een papiertje in de binnenkant van je tas plakken ofzo waar dan op staat: rechtop lopen, zo word je er steeds aan herinnerd en loop je telkens rechtop. Kortom: niet zoveel denken en piekeren, zoek mensen op die je leuk lijken en ga daar mee om, er niet van uitgaan dat het nog een keer gebeurd en zelfverzekerheid uitstralen, schrijf elke dag eens een paar dingen op over dingen die je leuk vind aan je jezelf, dus: waar ben je goed in, goede eigenschappen en wat vind je mooi aan je uiterlijk etc, zo ga je je ook vanzelf veel zelfverzekerder voelen als je dat doet en straal je dat ook uit!

Succes, maak je geen zorgen, het komt goed!

:)

EEM37

Reageer