ik word gepest op school, hebben jullie tips?

  • 20 December 2022
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Badge

Hoi!!! ik ben Daisy ik ben 13 jaar oud en word gepest op school. Hebben julie tips? Ik zit in de 2e op de middelbare en ze noemen me elke keer daisy moroling ik vind dat iritant en ze pesten maar door en zo niet aleen met me naam maar ook gewoon ik heb niet echt vrienden op school en ben erg onzeker? kunnen julie mij helpen?


5 reacties

Hoi @Hoofd vol met Bloemen  ,

En hoe reageer je daar dan op?

Ik ben zelf eigenlijk nooit gepest, maar ken wel mensen die dat wel werden.Mijn ervaring is dat boos reageren het verergerd, maar negeren het vaak verminderd; de lol is er soms dan af.

In ieder geval sterkte gewenst!

En met dat je geen vrienden hebt, is er niemand in je klas die je op zich wel aardig lijkt?

Badge

Hoi  ,

En hoe reageer je daar dan op?

Ik ben zelf eigenlijk nooit gepest, maar ken wel mensen die dat wel werden.Mijn ervaring is dat boos reageren het verergerd, maar negeren het vaak verminderd; de lol is er soms dan af.

In ieder geval sterkte gewenst!

En met dat je geen vrienden hebt, is er niemand in je klas die je op zich wel aardig lijk

ik reageer dan gewoon normaal en zeg dat ze moeten stoppe maar dat doen ze niet.  en ja ik heb een cruch op iemand uit de klas en ja er zijn kinderen in de klas die me aardig lijken 

thx  voor je reactie xxx

hi @Hoofd vol met Bloemen ! ik heb ook geen vrienden in de klas. wat erg om te horen dat ze zo tegen je doen! 

je kan naar je mentor (of een docent waar je je veilig bij voelt) gaan. of bespreek het eens met je ouders!

en misschien kun je proberen om met de kinderen om te gaan die jouw aardig lijken?

Of kun je vrienden uit een andere klas zoeken? dat heeft mij erg geholpen, want nu heb ik vrienden uit een andere klas dus das wel fijn!

veel sterkte! en als er wat is , k ben er voor je :)

liefs emma!

Reputatie 7
Badge +19

misschien kan je tegen die kinderen zeggen dat je het echt niet leuk vind dat ze die dingen tegen je zeggen. Of je kan het tegen je ouders of mentor zeggen

Hoi misschien kun je tips halen van youtube of trainings filmpjes. en wat ook kan helpen is ergens bij gaan waar je plezier in hebt, ik zit bij scouts bijv. En daardoor wordt je zekerder en voel je je sterker, ook omdat je daar leuke(re) mensen ontmoet dan die stomme pesters.  En weerbaarheidstraining kan ook ! Of bij judo gaan ofzo, jiu jitsu, dat maakt je sterker en zelfverzekerder.

Kijk maar eens wat je zou willen ! :)

Sjammetje xxxx

Reageer