Vraag

ik word gepest, mentor doet niks

  • 16 October 2023
  • 10 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 3
Badge

ik zit dus in een klas waar ik niemand mag behalve 1 iemand (L) en er zijn ook een paar jongens die pesten me duwen me sluiten me buiten schelden me uit en dat doen ze elke dag maar als ik naar me mentor toe gaat doet hij er niks aan want dan zegt '’hij ik heb het niet gezien en het is maar iets kleins maak je er niet druk om'’ maar die jongens zijn niet het enige mijn thuissituatie is ook niet best en doe ook aan self harm mede door die jongens en dat weet mijn mentor dus niet (L) probeert ook wel voor me op te kommen maar ze wordt ook gepest en ik ben er klaar mee met die jongens dus wat kan ik doen want ik houw het niet meer langer vol


10 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @een anoniem,

Echt stom van je mentor dat hij er niks aan doet!

Je kan met de KT bellen/chatten als je dat wilt.  Verder heb ik nu even geen tips.

Groetjes, @Monkeyboy08

Hoi @een anoniem ,

Wat een nare situatie! Stom dat je mentor je zo slecht helpt.Misschien kun je het aan een docent vertellen? Of anders een vertrouwenspersoon?

 

 

Reputatie 3
Badge

hoi @Jesse_6567 ik ben al niet zo'n prater en en ik heb eigenlijk geen docenten die ik het kan vertellen want ik vertrouw hun niet ik heb wel een docent maar die is al 2 weken ziek

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

 

Hey ik weet niet wat je kan doen aan je thuissituatie maar misschien kan je eens vragen om van klas te veranderen? Tussen de lessen kunnen ze je natuurlijk nog pesten maar je zit niet meer in hun klas dus denk dat ze dat minder gaan doen dan.

groetjes x

hoi @Jesse_6567 ik ben al niet zo'n prater en en ik heb eigenlijk geen docenten die ik het kan vertellen want ik vertrouw hun niet ik heb wel een docent maar die is al 2 weken ziek

Lastig!

Geen idee in welke klas je zit, maar misschien kan je met een mentor/docent van een eerder schooljaar erover praten?

 

Reputatie 7
Badge +17

Je school is verplicht om voor een veilige omgeving te zorgen. Als je mentor verder niks wil doen kun je het best even navragen hoe de klachtenregeling op jouw school werkt. Vaak is daar een interne vertrouwenspersoon voor. Meestal kun je op de website van je school vinden wie dat is.

Reputatie 4
Badge +2

Nou leuke klas & mentor heb je zeg…… een mentor hoort je juist te helpen als de combo tussen school en je privé leven niet goed loopt. Ik weet helaas niet wat je moet doen want ik zou hier echt heel erg van balen. Hopelijk maak je wel wat vrienden uit andere klassen als je de mogelijkheid hebt!

Reputatie 3
Badge

hoi @Jesse_6567 ik ben al niet zo'n prater en en ik heb eigenlijk geen docenten die ik het kan vertellen want ik vertrouw hun niet ik heb wel een docent maar die is al 2 weken ziek

Lastig!

Geen idee in welke klas je zit, maar misschien kan je met een mentor/docent van een eerder schooljaar erover praten?

 

ik zit in de 3de en alle docenten van vorig jaar heb ik dit jaar ook weer

 

Reputatie 6
Badge +4

Hoi @een anoniem,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ik hoop dat je dat een keer doet.

 

Sterkte!

Groetjes,

Britta van de Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +11

Wij hebben op onze school vertrouwenspersonen (dat hebben de meeste scholen) en een leerlingcentrum (een plek waar je altijd terecht kan, voor dingen zoals pesten, ziek melden of dergelijk). Misschien kan je daar heen? Als dat er niet is, kan je misschien iemand anders vertellen die jij vertrouwt.

Veel succes! Knuffel van mij en sterkte!

 Liefs,

  1.  

Reageer