Skip to main content

Ik word gepest door mijn naam

  • 31 May 2024
  • 6 reacties
  • 245 Bekeken

Hoi!!!

Ik heb eigenlijk al mijn hele leven ergens last van. Er bestaat een heel populair liedje van mijn naam en ik word daar best vaak mee gepest/geplaagd. De meesten bedoelen het gewoon als een grapje, maar je kunt misschien begrijpen dat ik het best wel vervelend vind omdat ik het al mijn hele leven moet aanhoren. Soms als ik langs een groepje kinderen fiets, beginnen ze het liedje te zingen. Maar ook mijn vrienden maken er soms een grapje over, ook al is het gewoon leuk bedoeld. En niet alleen kinderen, maar ook volwassenen maken er grapjes over. Het is al vaker gebeurd dat een docent tijdens de les de aanwezigheid wilt controleren door de namenlijst af te gaan, en als hij dan bij mijn naam kwam begon hij dat liedje te zingen. Ik heb gewoon een doodnormale naam, maar alleen door dat ene liedje word ik zo geplaagd. Ik heb al vaker gezegd tegen mensen dat ik het vervelend vind, maar het houdt niet op. Ik wil echt zo graag dat het stopt, wat moet ik doen???

Groetjes, Anoniempje

6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

uit ervaring spreek ik dat het niet te stoppen is.

er is bij mij gewoon een liedje gemaakt die echt letterlijk over mij gaat. mijn naam wordt er best duidelijk in gezegd en dan worden er allemaal kreun geluiden gemaakt. ik wordt daar nu twee jaar mee gepest. ook bij een onderwerp bij natuurkunde lijkt er iets enorm op mijn naam en er wordt wel eens mijn naam ‘per ongelijk’ gezegd in plaats van wat het echt is. en dan wordt dat woord meerdere keren door de klas geroepen puur om mij te irriteren.

voor mij helpt het beste om het te negeren. ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is maar dat is wel het beste wat je kan doen. en dat met de docent zou ik gewoon zeggen dat hij het verkeerd uitspreekt en dat je dan je naam goed zegt.

succes

Reputatie 7
Badge +17

Het beste is inderdaad negeren. Het gaat waarschijnlijk wel weer over als je er zelf niet over begint. Verder kun je ook je leraar vragen of hij niet steeds wil zingen als hij je naam roept

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 3
Badge +1

Ik ken het er bestaan films met mijn naam en een tv serie iedereen noemt mij altijd de hoofdpersoon in die films 

Reputatie 7
Badge +4

Hoiiii,

Probeer het gewoon te negeren. Als je geen interesse toont, dan denken ze dat het niet meer grappig is en gaan ze door met hun leven! 

Groetjes, justGhast

hoi hoi

 

Mijn broertje had het zelfde. Er was toen ook een kinderliedje en iedereen denkt dus dat er dan zijn naam word gezongen. Nu kijk ik dus iedere zaterdag een film. We keken wat er allemaal in die film kwam. wat bleekt er. zijn naam zat er niet in, het waren 3 losse (niet eens echte) woorden. toen heb ik dus tegen hem gezegd dat al die kinderen die nogsteeds zo  vervelend doen gwn te dom zijn. Je moet het negeren, wat boeit het dat ze dat doen, als je er niet meer op reageer, dan stoppen er zelf mee want ze vinden het niet leuk dat jij er niet meer aan gekwest word

 

groetjeesssss

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

misschien wat laat, maar ik heb precies hetzelfde! Altijd als mensen mij voor het eerst ontmoeten of iets, dan altijd zeggen ze van: Oh jou naam is van dat liedje en dan gaan ze dat zingen. Echt mega irritant, alsof ik daar zelf nog niet achter was. Ik zeg daar eigenlijk nooit wat van (ben wat verlegen), ookal vind ik het irritant. Ik denk niet echt dat er een manier is om het te stoppen. Ik sluit me volledig aan bij de anderen, gewoon lekker negeren!

Reageer