Vraag

Ik word gepest door mijn hobby's...

  • 18 October 2016
  • 12 reacties
  • 1227 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben 14 jaar en word sinds ik op de middelbare zit gepest omdat ik van vissen houd. Ze noemen me de hele tijd dikke kut vis enzo.
Ik zit ook op voetbal maar ik zit in de c3 en al mijn klasgenoten zitten in de c1 en zeggen de hele tijd dat ik slecht ben.
Ik ben al naar mijn mentor gegaan maar zij zegt dat vissen dierenmishandeling is en de pesters gelijk geeft. Ze doet eigenlijk niks aan. Gistermiddag na school zijn ze me achterna gefiets en hebben ze me een bloedneus geslagen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpe. Oh ha ik zit op vmbo btw.
Grtz

12 reacties

reager er niet op of zeg er in eens wat van vexht terug.
Ten eerste: vissen is dierenmishandeling?? Heb je aan je mentor gevraagd of ze toevallig vegetarier is of is het wel 'toegestaan' dat er vlees gegeten wordt? Wat een ongelofelijke bullshit! Dat ze je daarom niet wilt helpen, is gewoon belachelijk!

Sorry, dit moest ik even kwijt.

Je zegt dat er mensen zijn die je pesten vanwege je hobby en omdat je niet op hetzelfde niveau voetbalt. Wat maakt dat uit? Niet iedereen hoeft toch hetzelfde te zijn? Zou lekker saai worden als iedereen hetzelfde was. Je moet je er niks van aantrekken en anders er eens wat op terug zeggen. Zoek een andere docent die je WEL wilt helpen. Kan me niet voorstellen dat een mentor zo harteloos kan zijn en je niet wilt helpen... waarom is ze dan mentor geworden, vraag ik me af.

Succes!
Hey,

Pff, leuke mentor heb jij 😠. Als jij vissen leuk vind moet je dat gewoon doen. Het zijn maar vissen hoor...
Het geeft toch niet dat je op een ander niveau voetbalt? Jij bent gewoon wie je bent en daar hoef je niks aan te veranderen.

Je moet wel iets doen. Heb je een vertrouwenspersoon op school of een andere docent die je vertrouwt? Dan kan je het best daar mee gaan praten. Je moet dit echt niet door laten gaan. Vraag hulp!

Groetjes en succes!
Dank jullie wel voor de reacties ik ga morgen even naar de teamleider, misschien kan hij iets doen
Grtz
Ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen. Zou je dat met ons willen delen? Ik vind het namelijk belachelijk, zo’n reactie van een mentor nog wel. Ik hoop dat het nu beter met je gaat.

Hermione
Hoi!

Sorry dat ik zo laat ben, maar misschien heb je er toch nog wat aan. Vissen vind ik geen dierenmishandeling, want voor zover ik weet moet je die vissen terug in het water plaatsen? (ik weet er echt niks van, sorry als het fout is) Vissen is een hobby als een ander en als je mentor dat van die dierenmishandeling echt gezegd heeft, vind ik dat echt grof. Ga naar een andere leraar, want ik heb niet echt het gevoel dat je mentor je heel goed begrijpt. Een andere leraar kan je volgens mij beter helpen.

Succes!
Groetjes
x
Hallo. Er is een hoop gebeurt. Ik ben na een zoveelste verenedering van mijn mentor voor de rest van de klas, un soort van uitgeflipt. Ik heb mn stoel van woede kapot gegooid en ben de klas uitgelopen. Om een lang verhaal kort te maken; ik ben van school getrapt. Ik zit op dit moment ook nog in de knoop en niet op school omdat mijn vader de strijd tegen ALS (spierziekte) helaas heeft verloren. Dus het gaat op dit moment niet veel beter. Mn mentor heeft een mail gestuurd na de dood van mijn vader, of ze haar excuses mocht aanbieden en bij de cremering aanwezig mocht zijn. Geantwoord dat ik haar nooit meer wou zien, en dat ze heel zeker niet mocht komen. Nog een mail gekregen mer spijtbetuigingen en zeggen dat ze fout zat. Ik heb gezegt als ze nog een mail wou sturen of contact probeert te zoeken, ze een paar stenen door haar huis kan verwachten. Gelukkig niet meer op reageert door mijn mentor. Kortom een probleem opgelost maar meer problemen bij gekomen. Tot nu toe heb ik geen leven wat ik nog eens over zou willen doen.... Zucht.
Dus je hebt een stoel kapot gegooid? Kennelijk geeft de school het personeel gelijk en denken ze dat je agressief bent - te agressief om er te blijven. Echter, dit is dan wel uitgelokt, dus is het zeer onterecht en onrechtvaardig dat je van school af bent gegooid.
Je had je trouwens moeten beheersen in de klas, want door een stoel kapot te maken genereer je allerlei problemen: daar wordt het niet beter op. Eigenlijk had je of in een andere klas geplaatst moeten worden, of hulp moeten krijgen.

Dergelijke misverstanden die ertoe geleid hebben dat je ervan af gegooid bent, zouden kunnen worden opgelost als dit alles recent is (week terug of zo), denk ik.
Zo nou wat een verhaal zeg!
Hey,

Ik zou graag willen weten wat er nu is gebeurd enz. Ik hoop dat het nu wat beter gaat en dat je nu niet meer word gepest.
Badge

Hallo @anonymous 

 

Ik word op mijn school ook gepest vanwege mijn hobbies.

Ik vind hoogspanningsmasten mooi maar iedereen vind dat raar.

Het is niet je alledaagse hobby maar ook niet een hobby die niet bestaat.

In de eerste klas was het het ergst

Sinds de eerste dag al.

Niemand mocht mij.

Toen ik er met een mentor over praatte werd ik in een andere klas gezet.

Het werd niet beter.

Voordat ik naar die andere klas ging zei iemand uit die klas dat ik nooit welkom zou zijn in die klas.

Gelukkig pesten ze mij mentaal en niet fysiek.

Maar mentaal is toch erg.

Ik hoop dat het beter voor je word.

 

Goede dag/nacht allemaal

lekkere mentor heb jij zij beledigt ook alle andere mensen die van vissen houd ik vind vissen wel leuk.

Heb je toevallig een gedragsdeskundige of een vertrouwenspersoon op jouw school?

Daar kan je hulp aan vragen en die zullen ook niet die rare dingen zeggen zoals je mentor.

Hope this helps.

Reageer