Skip to main content
Vraag

ik word gepest door een vriendin van mij nu, ghost ik haar. wat moet ik doen?

  • 25 July 2024
  • 2 reacties
  • 28 Bekeken

ik zit sinds 2 jaar op deze nieuwe school. daar heb ik vrienden gemaakt na dat mijn “vrienden” op mijn vorige school me ook pesten. (voor context ik ben gepest op al mijn scholen dit is de 4de.) deze vriendin kwam tegelijk met mij op school (de school is 2 jaar geleden begonnen) ze waren eerst hele goede vriendinnen.  sinds 1,5 jaar geleden beginnen haar grapjes iets meer gericht te zijn om mij naar beneden te halen. zoals: “je bent plat” “je probeert alleen maar aandacht te trekken” “je kan niet rijden”.  als ik er ook maar iets van zeg dan draait ze het om alsof ik die dingen het gezegt. ik heb het gewoon geprobeert te negeren maar dat lijkt niet te werken. gister avond zatten we op discord met een bot “wie zou als eerste … doen?” te spelen. er kwam een vraag over openlijk met je parter knuffelen of handen vast houden en ik werd gekozen.  dit op zich is niet zo erg maar toen gingen ze me aanvallen (waar mijn crush bij was) over hoe ik met mijn ex super irritant was en dat ik vies was omdat wij 1 keer handen vast hielden in klas (de dag daarna was het uit). ik ben toen huilend naar mijn moeder toe gegaan omdat ik moe was en ik het niet meer trok. even later kwam ik weer even online en gingen ze me lopen bashen over iets anders ik knapte en zei dat ik er klaar mee was ben ofline gegaan en help al haar berichten genegeert. (voor de duidelijkheid ze pesten me online samen met een vriend van haar waar ik wel me omga en die in de vrienden groep zit maar daar ben ik niet bevrien mee. waarom er ook niemand voor mij opstond toen er wat gebeurde was omdat het een kleine discord server is met 10 mensen en alleen mijn beste vriendin weet wat ze doen opschool en die was er niet bij) ben ik degenen die iets fout heeft gedaan en hoe moet ik nu verder?

2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Wat sneu dat je vriendin zo doet! En jij hebt zeker niets fout gedaan! 

Ik zou er met je vriendin over praten of het contact verbreken/een pauze inlassen tot ze weer normaal tegen je doet. 

Liefs

Anoniem789 

Reputatie 5
Badge +1

Wow @Melon , 

Wat naar! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.. Maar zoals @Anoniem789  als zegt heb jij echt niets fout gedaan. Misschien is er een reden waarom die "vriendin" zo doet, dus misschien is het inderdaad handig als je eerst met haar kan proberen te gaan praten. Als dit njet helpt, of je wilt dit niet kan ie proberen om in gesprek te gaan met een leraar van school die je vertrouwt, misschien je mentor? Of iemand anders zodat die jou kunnen helpen. Ik kan me njet voorstellen hoe lastig dit voor je moet zijn, kindertelefoon chatten of bellen is ook altijd nog een optie, die kunnen je heel goed steunen en misschien kunnen jullie dan samen een oplossing bedenken..

Veel sterkte, 

Shine❤️❤️ 

Reageer