Ik word gepest

  • 2 April 2024
  • 1 reactie
  • 45 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii allemaal,

Ik word al sinds de basisschool gepest, maar toen was het nog niet zo erg dan de middelbare school.

Ik zit nu op de middelbare school en kinderen uit mijn klas pesten mij. Daardoor durf ik vaak niet naar school te gaan en als ik wel naar school ga dan is het vaak met angst. Ik heb er ook veel trauma’s aan geleverd en vaak tril ik in de klas als ze me gaan pesten, maar soms zelfs als ze me niet pesten.

Maar ik durf het niet tegen mijn ouders of mentor te zeggen want ik ben bang dat ze dan iets tegen de pesters gaan zeggen en dat ze dan mij nog meer gaan pesten of gaan roddelen over mij. Ik ga volgend schooljaar wel naar een andere school alleen nu moet ik dit hele schooljaar nog overleven in deze klas en school.

Alleen mijn ouders gaan me nooit thuis laten blijven omdat ik gepest word als ik het wel tegen hun zeg dus ik weet nu niet wat ik nu moet doen. Ik heb bijna alle tips al geprobeerd zoals negeren, maar dat het maakt het alleen maar erger en voor mezelf opkomen ook.

Heeft iemand tips misschien?

 

Groetjes Anoniem100


1 reactie

Je hebt twee opties: 

 

  1. Overleven totdat het jaar over is: niet echt de leukste optie, je zal niks tegen de pesters kunnen doen en maar vol moeten houden.
  2. actie ondernemen: als je niets zegt, gaat het door. Dus onderneem actie, ga naar de mentor en naar je ouders. Als ze je hierdoor erger gaan pesten, krijgen ze toch alleen maar meer straf, wanneer jij vertelt dat het doorgaat.  Pesters worden wel vaak echt gestraft en het zal dan ook waarschijnlijk stoppen, het zal niet helemaal weg zijn maar het zal eerder buitensluiten en roddelen zijn, Inplaats van pesten. En aangezien je toch binnenkort weggaat maakt dat niet echt uit.

 

Het pesten zal nadat jij weg bent gewoon doorgaan bij iemand anders. Als je nu actie onderneemt, kan je dus voorkomen dat iemand anders gepest wordt. Ik wil wel benadrukken dat dit niet jouw verantwoordelijkheid of schuld is, maar wel een gevolg van het niet stoppen van pesten.

Reageer