ik word gepest

  • 12 May 2023
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

hoi ik word gepest en vind dat super stom weet jij wat ik moet doen?

 


6 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @chris1234, wat zielig dat je gepest wordt.

Ik zou het zeggen tegen je mentor en ouders. Als het heel erg is kan je een aangifte doen bij de politie.

Als je op een woongroep woont (net als ik), kan je het altijd zeggen tegen de begeleiders. Je kan, zoals eerder genoemd, het ook zeggen tegen je mentor. Hij of zij zou de situatie volgensmij behandelen, en het zeggen tegen de pestkoppen. Ik denk dat je mentor met de ouders van de pestkoppen en jouw ouders gaat afspreken dat die pestkoppen niet meer pesten.

Ik wens je veel succes!

Groetjes van EenTeddybeerFan!

Reputatie 2
Badge +2

Wat erg! Het is belangrijk om er met iemand over te praten, als je wil dat het stopt. Het maakt niet uit met wie, bijvoorbeeld je ouders/verzorgers of je mentor/juf/meester. Zij kunnen je vast helpen! Anders krop je het allemaal alleen maar op, en die mensen die je pesten kunnen je echt kapot maken. Succes, onthoud dat je nooit alleen bent❤

Reputatie 3
Badge +1

Wat erg! Het is belangrijk om er met iemand over te praten, als je wil dat het stopt. Het maakt niet uit met wie, bijvoorbeeld je ouders/verzorgers of je mentor/juf/meester. Zij kunnen je vast helpen! Anders krop je het allemaal alleen maar op, en die mensen die je pesten kunnen je echt kapot maken. Succes, onthoud dat je nooit alleen bent❤

dankje ik heb wel vrienden maar die komen niet voor mij op :(

@chris1234 hey. awh dit is echt niet oke!! kun je er misschien iets over vertellen? als je dat wilt natuurlijk, hoeft niet, dan kan ik je meer helpen! wat doen ze precies?

ik ben ook gepest , en soms nog steeds. ik heb paar ideeen die je miss helpen:

  • praat er met mensen over. ga naar je mentor, of je juf/meester en vertel er over. of vertel het aan familie. dat is best spannend maar het kan echt helpen! je kan een gesprek met je mentor/juf/meester aanvragen, dan kun je het ze vertellen. of je schrijft het op een briefje als je het te spannend vind
  • ik las dat je vrienden hebt alleen die komen niet voor je op. als eerst, dat vind ik persoonlijk erg raar, want ik vind dat vrienden voor elkaar moeten opkomen. misschien kun je een keer vragen of ze je kunnen helpen als je weer gepest word. en praat er met ze over
  • zoek soms een beetje afleiding, want ik snap dat je er erg verdrietig van kan worden. ga bijvoorbeeld een keer iets leuks doen :)
  • vergeet niet dat je niks fout doet! pesters zijn vaak onzeker over hunzelf en dan gaan ze dat op anderen afstoten. blijf lekker jezelf! de pesters zijn degene die gemeen doen, niet jij! onthoud dat alsjeblieft!
  • en als je weer gepest word, laat ze dan duidelijk weten dat ze moeten stoppen!!!

ik hoop dat je hier iets aan hebt! heel veel sterkte! laat je me even weten hoe het nu met je gaat??

knuffel van mij

 

x emma

Reputatie 7
Badge +9

Naar een vertrouwens persoon gaan.

Reputatie 3
Badge +1

hey het beste is om er niks van aan te trekken. hoe lastig het ook is probeer het. 

onthoud dit oké!  JE BENT EEN TOPPER EN JE KUNT HET👍🏻

Reageer