Vraag

Ik word gepest

  • 23 June 2021
  • 7 reacties
  • 217 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi,

 

het liefst zou ik dood willen. gwoon niet meer leven. dan heb ik nergens last meer van en dan is het hopelijk ook opgelost. 

Ik word gepest op school en word daar vaak heel onzeker van. Ik ben al naar mijn mentor toegegaan maar hij begint dan met: Dan moet je… maar dat durf ik echt niet. Mijn ouders begrijpen me ook niet. 
gelukkig zijn er een paar leraren die me begrijpen maar die kunnen me niet helpen omdat ik daar geen les van heb. 

een ingewikkeld verhaal, ik weet het. maar heeft iemand misschien een oplossing. heel klein is ook goed als het maar een beetje helpt want ik wil het liefst dat het stopt.

 

Groetjes


7 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi zjan,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes,

LotteS, De Kindertelefoon

Hey Zjan!

 

Wat naar dat je word gepest op school zeg :(

 

De dood lijkt een oplossing voor je problemen, maar dat is het echt niet! Als je denkt dat je jezelf wat aan gaat doen kan je altijd contact opnemen met 113.. Verder kan je ook iedere dag tussen 11 en 21 uur met de kindertelefoon chatten of bellen.

Telefoonnummer 113 > 0800-0113

Telefoonnummer de kindertelefoon > 0800-0432

 

Ik wil je aanraden om toch nog een keer een gesprek met je mentor aan te gaan te vertellen hoe serieus het pesten is en dat je dit niet alleen meer aankan. Hopelijk begrijpt je mentor je dan wel goed en kan hij je helpen om de situatie te verbeteren. Verder zal ik ook doorgaan met het praten met de docenten waar je nu al mee praat want praten is de beste oplossing voor dit soort dingen! Je kan deze docenten ook om hulp vragen ook al heb je geen les van ze. Die kunnen je ook echt helpen namelijk! Verder hebben de meeste scholen als het goed is een vertrouwenspersoon en ook een pest coördinator. Die kan je ook opzoeken en daar kan je ook praten die mensen kunnen je ook vast en zeker helpen om de situatie te verbeteren!

 

Verder kan je om het pesten buiten school even te vergeten proberen afleiding te zoeken. Heb je iets wat je leuk vind om te doen? Een hobby of iets in die richting? Je kan bijvoorbeeld een lekker stukje wandelen en je hoofd legen of een leuk muziekje luisteren, een spelletje spelen of een leuk boek lezen. Iets wat je helpt en wat je leuk vind zodat je even bent afgeleid van de realiteit!

 

Als je hoofd vol zit wilt het je misschien ook helpen om je gedachtes op te schrijven op papier dat helpt mij persoonlijk erg goed.. Dan schrijf je je gedachtes als het ware uit je hoofd op het papier waardoor je hoofd tijdelijk even wat leger is.

 

Verder mag je natuurlijk ook altijd je verhaal en vragen kwijt op het forum wij zijn er ook voor je!

 

Sterkte❤️
Groetjes van mij!

Badge

Hoi zjan,

je moet vooral het proberen te negeren. Ik werd vroeger ook ( een beetje )gepest en toen heb ik geoefend wat ik moest zeggen als ze iets gemeens zeiden. Misschien is dat ook iets voor jou?

 

ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen.

groetjes jazz

Reputatie 1
Badge +1

Hallo,

misschien heb je een vriend waarmee je kan praten? Ik begrijp dat dat soms makkelijker is dan praten met je ouders. En ik weet dat het makkelijk praten is, maar je moet het zo veel mogelijk negeren. Jij weet zelf wie je bent en je moet echt proberen er niks van aan te trekken wat andere mensen over je zeggen. 
 

Probeer met mensen te praten want er zullen er veel zijn die je echt wel willen helpen.

succes

Badge

blijf altijd geloven dat je niet alleen bent en dat je familie en vrienden van je houden als je zelfmoord pleegt gaan ze je heel hard missen en trouwens niet te vergeten blijf altijd positief ook als het negatief lijkt te overheersen denk dan altijd aan iets positief als je niets vind gebruik dan je fantasie om iets te verzinnen dat je opvrolijkt

Reputatie 3
Badge +1

hoi allemaal, geen idee of jullie nog aanwezig zijn. maar ik ben dus @Anoniempersoon2006 eerst was mijn gebruikersnaam zjan. Omdat ik niet meer in de email kon van dat account heb ik een nieuw account aangemaakt. ik wou echt even laten weten dat het goed gaat met mij nu en dat ik heel dankbaar ben voor jullie tips en meeleven!

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @ik ben tegen pesten , fijn, ben ik blij om x.

 

 Mij_Niet_Gezien 

Reageer