Skip to main content
Vraag

ik word geblackmailed met een foto van mij

• August 8, 2025
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Forum|alt.badge.img

ik word geblackmailed met een foto van mij die ge edit is en ik weet niet wat ik moet doen, hij stuurt het door naar allemaal mensen die ik ken en voor mijn gevoel is de enigste optie gewoon zelfmoord plegen.

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoi ​@leahmaymay

Wat er nu gebeurt is heel ernstig, maar het is niet jouw schuld en zelfmoord is absoluut niet de enige uitweg. Je wordt gechanteerd met iets dat strafbaar is, en er zijn manieren om dit te stoppen en jou te beschermen. Vertel meteen aan iemand die je vertrouwt wat er aan de hand is, een ouder, familielid, leraar of goede vriend(in) en laat hen je helpen.

Bewaar alle berichten, screenshots en namen als bewijs en meld dit zo snel mogelijk bij de politie; dit valt in Nederland onder strafbare feiten als afpersing en shaming. Neem ook contact op met HelpWanted.nl of bel/chat met Veilig Internetten of Stop it Now voor directe hulp.

Blokkeer de persoon op alle kanalen, zodat ze je niet meer direct kunnen bereiken. Als de angst of stress nu zo hoog is dat je aan zelfmoord denkt, bel dan 113 Zelfmoordpreventie. Je bent meer waard dan dit moment, en met hulp kan deze situatie stoppen. Je staat hier niet alleen voor, er zijn mensen en instanties die er nú voor je kunnen zijn.

xx liefs Wolf 🐺

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • August 8, 2025

Hoi ​@leahmaymay ,

wat naar om te horen dat je zo in de knel zit dat je aan zelfmoord denkt! ​@Wolf heeft al hele goede tips gegeven, je kan zeker naar de politie of naar een van de organisaties die ze hierboven noemt. 

Natuurlijk ben je ook van harte welkom om te bellen of chatten met De Kindertelefoon, gratis en anoniem, elke dag tussen 11 en 21 uur. Samen met de medewerker kan je dan bespreken wat je tegen deze blackmail kunt doen.

En als je aan zelfdoding denkt dan kan je terecht bij 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Veel sterkte!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon