Skip to main content
Vraag

ik word al jaren gepest en geslagen en ben niet meer veilig op school of daarbuiten

• July 3, 2026
  • 1 reactie
  • 27 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

ik wil even mijn verhaal kwijt omdat ik niet zo goed weet wat ik moet doen.

Ik word al heel lang gepest. Op de basisschool was dat ongeveer 8 jaar lang. Toen werd ik ook heel erg geslagen en dat is zo erg geweest dat ik uiteindelijk in het ziekenhuis ben beland.

Nu zit ik in de 1e klas en het is weer begonnen. Het gebeurt eigenlijk overal op school: in de pauzes, op de gangen, in de klas en soms ook online. Ze slaan me ook en doen me echt pijn. Het is niet gewoon plagen of pesten meer, maar echt geweld.

Wat het nog erger maakt is dat sommige kinderen van de basisschool me na school opwachten en me dan volgen naar huis. Daardoor voel ik me ook buiten school niet veilig.

Ik vind het heel moeilijk om dit te vertellen aan iemand, omdat ik bang ben dat het erger wordt als ik het zeg en omdat ik bang ben dat niemand me gelooft. Daarom hou ik het al heel lang voor mezelf, maar het wordt steeds zwaarder en ik voel me steeds onveiliger.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen en ik wil gewoon dat dit stopt en dat ik me weer veilig kan voelen.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal

Liefs anoniempje_4567 

1 reactie

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@Anoniempje_4567,

Wat super goed dat je daar hier over durft te praten! Allereerst, wat er gebeurt is echt niet oké! Dat je het ziekenhuis in geslagen bent en je je nergens veilig voelt is erg heftig en dat hoort niet, dat is niet normaal. Ik snap dat je het moeilijk vind om dit aan iemand te vertellen, maar probeer er met een volwassene, misschien je ouders, over te praten, of anders iemand op school, want op school zijn ze verplicht om je te helpen. Of anders kun je altijd bellen of chatten met de kindertelefoon.

Onthoud dat het niet jou schuld is. Het is echt niet oké wat hier gebeurt en dat moet gewoon stoppen. Niemand verdient het om zich zo onveilig te voelen! Er zijn echt mensen die je kunnen en willen helpen en die dat met liefde zullen doen. Heel veel sterkte en wij zijn er voor je!

Liefs Pietertje