Vraag

ik weet niet wat ik moet doen


Reputatie 3
Badge +1

hoi allemaal,

ik heb 0 vrienden op school, 0 vrienden op mijn sport, en 0 vrienden in mijn oude klas (van de basis school) ik heb van andere gehoord dat ze me dood willen en als ze mij nog een keer zien ze me willen neerslaan… ik voel me heel alleen en ik weet niet wat ik moet doen…  Dat komt zo…

Ik zit nu bijna een jaar in de brugklas,

aan het begin van het jaar had ik wel wat vrienden (drie kinderen) maar ik kwam er als snel achter dat ze mij gebruikte voor geld en heel kinderachtig waren,  ze zijn dan wel 1 / 2 jaar jonger maar alsnog. ik wou wat meer met de '’populaire'’ er was net een nieuw meisje op school die ik al kenden van hockey (waar ik op zit) zij was wel wat meer mijn stijl en van die '’populaire meiden'’ dus ik zei tegen haar zullen we proberen om wat meer met hun om te gaan? ze zei ja en ze zei ook dat ze die drie meiden niet mocht. 

toen waren die '’3 meiden '’ al boos omdat ik de hele tijd met dat nieuwe meisje omging, maar ik wou haar gwn een heel warm welkom geven.

en na een week of twee, toen ze zich helemaal op haar plekje voelde ging ze ineens de hele tijd bij die '’3 meiden zitten…?!  en toen had ik niemand meer…

dus ik dacht, nou laat ik er maar vol voor gaan om bij die '’ populaire'’ meiden te komen.

 maar volgens mij willen ze mij niet perse om dat ze al een leuke groep hebben. En daarbij gaan die '’3 meiden'’  de hele tijd over me roddelen en zeggen ze dingen zoals OMG zij rent zo gay,  en zeggen ze tegen iedereen uit de klas dat ik vies ben en dat ik super irritant ben of willen ze dat een van hen weer heel close met me word en dat dat persoon me dan keihard dumpt… 

we hebben op school veel projecten die we met z'n drieën moeten doen maar ik heb dus niemand en ik heb nu al 2 keer een onvoldoende gehaald omdat ik me niet aan de regels hield…

Ik voel me nu heel lonely omdat ik helemaal niemand meer als vriendin heb. ik kan ook niet afspreken met kinderen uit mijn oude klas want daar werd ik dus gepest en iedereen haat me en ik weet niet waarom. En nu is het dus al een maand zo dat ik alleen zit in de les, alleen zit in de pauze en alleen fiets naar gym/drama. ik heb heb geen zin meer om naar school te gaan of iets wat er mee te maken heeft terwijl ik het eerst heel leuk vond...

Ik word er heel depressief van en ik weet niet meer wat ik moet doen heeft iemand tips? :)

 


12 reacties

Badge

Hee,

klinkt niet zo’n lekkere situatie. Ik zou zelf eerst met je mentor gaan praten. hij of zij heeft misschien wel een goede oplossing. Of als je een goede band  heb met je ouders zeker met je ouders erover praten of een andere vertrouwenspersoon en misschien komen die verder tot een oplossing.

doei.

Reputatie 1
Badge

Hallo ‘Oliebol123’,

 

In deze situatie wil je niet belanden, maar toch ben jij er in belandt. Nu is het tijd om uit die situatie te komen. Zoals het nu klinkt ben jij een meisje, daar kom ik later op terug. Als je een mannelijke mentor hebt die je niet zo aardig vindt of je wilt liever niet met een man praten zou ik kijken of je met een vrouwelijke docent kan praten. Als je geen probleem hebt om met een mannelijk docent te praten zou ik naar je mentor gaan. Als je mentor een vrouw is en je hebt een goede en vertrouwelijke relatie met haar kan je ook met haar praten. Ik zou namelijk best snappen als je er het liefst met een vrouw over praat. Maar terug naar het punt. Ik zou met je mentor bespreken dat je je niet fijn voelt in de klas omdat je gepest wordt. Als je ook bedreigingen hebt in deze klas moet jou mentor wel stappen ondernemen. Je kan als je in deze klas ook bedreigd wordt misschien het geluid op nemen. Let op dat je niks filmt omdat dat een schending van privacy is en je daarvoor geschorst zou kunnen worden op sommige scholen. Anders kan je ook een counselor/ vertrouwenspersoon aanvragen. Zover ik weet is een school verplicht om mentale ondersteuning aan te bieden aan leerlingen. Ook kan je altijd met je ouders praten als je een goede relatie hebt met hen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, maar denk er vooral aan: ‘’Je bent wie je bent en niemand kan jouw veranderen als je dat niet wilt.’’ Wees trots op jezelf en zoek vrienden op TikTok. Die hoef je niet in het echt te kennen maar daar kan je wel mee praten. Pas op voor catfishen

Reputatie 3
Badge +1

ik heb het net aan mijn mentor verteld maar ik heb er nu spijt van omdat hij het tegen iedereen aan het vertellen is...

Reputatie 5
Badge +4

Hoii! Wat naar voor je! Ik las al dat je het je mentor had vertelt en dat die het aan de klas heeft vertelt. Hij bedoeld het echt niet gemeen en wil juist helpen denk ik! Je hoeft echt geen spijt te hebben want als de kinderen er nu nog irritant over doen kun je dat ook delen met je mentor en aangeven dat je niet wil dat hij iets zegt! Weten je ouders ervan? Misschien weten hun wel een goede oplossing! Aan die drie meiden moet je echt geen aandacht geven, het is echt heel erg gemeen wat ze doen. Misschien zijn er wat aardige jongens in je klas? Jongens kunnen ook echt super aardige vrienden zijn!! Groetjes van mij((:

Reputatie 3
Badge +1

Hoii! Wat naar voor je! Ik las al dat je het je mentor had vertelt en dat die het aan de klas heeft vertelt. Hij bedoeld het echt niet gemeen en wil juist helpen denk ik! Je hoeft echt geen spijt te hebben want als de kinderen er nu nog irritant over doen kun je dat ook delen met je mentor en aangeven dat je niet wil dat hij iets zegt! Weten je ouders ervan? Misschien weten hun wel een goede oplossing! Aan die drie meiden moet je echt geen aandacht geven, het is echt heel erg gemeen wat ze doen. Misschien zijn er wat aardige jongens in je klas? Jongens kunnen ook echt super aardige vrienden zijn!! Groetjes van mij((:

eh nou hij heeft het niet aan de klas verteld maar van hem moet ik nu allemaal dingen doen en zo waar ik dus helemaal geen zin in heb maar hij doet alsof hij een moord zaak aan het oplossen is en van hem moet ik het helemaal aan allemaal mensen gaan vertellen terwijl ik dat helemaal niet wil en dat heb ik ook gezecht maar hij luistert gewoon niet...

Reputatie 1
Badge

 

 

eh nou hij heeft het niet aan de klas verteld maar van hem moet ik nu allemaal dingen doen en zo waar ik dus helemaal geen zin in heb maar hij doet alsof hij een moord zaak aan het oplossen is en van hem moet ik het helemaal aan allemaal mensen gaan vertellen terwijl ik dat helemaal niet wil en dat heb ik ook gezecht maar hij luistert gewoon niet…

Dit bedoelt hij waarschijnlijk ook gewoon goed. Hij wilt jou namelijk fijn laten voelen in de klas. Hij bedoelt het niet op de manier om jou stress te geven. Dat hij ‘ een moordzaak oplost’ bedoelt hij ook goed. Hij wilt het zo snel mogelijk veranderd hebben. Maar als er niks veranderd enzo kan je ook altijd met je ouders overleggen of je naar een andere school mag. De relatie met jouw ouders ken ik natuurlijk niet maar als je een vertrouwelijke relatie hebt kan je het best proberen. Ik denk namelijk dat geen 1 ouder het leukt vindt dat hun kin wordt gepest

 

Reputatie 3
Badge +1

Omggg, zo heftig! Ik weet alleen niet goed hoe ik je vanachter mijn laptop je kan helpen. Ik snap dat je je erg alleen voelt. Ik zit nu letterlijk te huilen terwijl ik dit schrijf. Waarom kunnen andere mensen niet gewoon even kappen met dat pesten! Ik zou die drie meiden (of zijn het er nu vier met dat nieuwere meisje erbij?) en iedereen die rot tegen je doet, gewoon negeren en op zoek gaan naar nieuwe vrienden. Ze hoeven niet per se in je klas te zitten. Mijn meeste vrienden zitten ook in een andere klas. Ik vind het echt zoooo naar voor je! Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En je kan altijd met mij praten. Ik ben hier voor jou! ❤️❤️❤️

Reputatie 3
Badge +1

Omggg, zo heftig! Ik weet alleen niet goed hoe ik je vanachter mijn laptop je kan helpen. Ik snap dat je je erg alleen voelt. Ik zit nu letterlijk te huilen terwijl ik dit schrijf. Waarom kunnen andere mensen niet gewoon even kappen met dat pesten! Ik zou die drie meiden (of zijn het er nu vier met dat nieuwere meisje erbij?) en iedereen die rot tegen je doet, gewoon negeren en op zoek gaan naar nieuwe vrienden. Ze hoeven niet per se in je klas te zitten. Mijn meeste vrienden zitten ook in een andere klas. Ik vind het echt zoooo naar voor je! Ik hoop dat je hier iets aan hebt. En je kan altijd met mij praten. Ik ben hier voor jou! ❤️❤️❤️

jij bent echt lief! 😍

Reputatie 3
Badge +1

Wat naar ik heb dat ook gehad zit nu in de eerste heb wel een vriendinnen groepje maar voel me vaak eenzaam in groep 2345678 voelde ik me eenzaam omdat ze me raar vonden of omdat ik mezelf was en ik voelde me altijd eenzaam tip voor jou ook al zijn het minder populaire meisjes ze moeten je leuk vinden om wie je bent niet om wat je doe of hoe je er uitziet maar zulke mensen vinden  is soms heel moelijk  maar wees jezelf en het hoeven niet perse populaire meiden te zijn 

Reputatie 3
Badge +1

Weet dat je er nooit alleen voor staat ook al voelt het wel zo er zijn denk ik altijd wel mensen die van je houden ❤️🥰

Reputatie 3
Badge +1

Dat is echt heel aardig en mooi van je geschreven, Jente!!! :)

Reputatie 3
Badge +1

Weet dat je er nooit alleen voor staat ook al voelt het wel zo er zijn denk ik altijd wel mensen die van je houden ❤️🥰

Thanks 😍

Reageer