Skip to main content
Vraag

ik voel me super alleen

• December 24, 2025
  • 7 reacties
  • 151 Bekeken

hey,

ik word de laatste tijd echt genegeerd en er word heel erg veel over me geroddeld. Ik zit elke pauze alleen op de wc omdat ik geen andere plek heb. ze hebben door de roddels m'n enige vriendin bij me 'weggejaagd' en nu heb ik dus letterlijk NIEMAND meer. ik voel me zo alleen en ik hoor iedereen gewoon over me praten. Elke keer als je met iemand iets samen moet doen blijf ik alleen over, en als er dan iemand met mij moet word ik steeds genegeerd en roddelt diegene weer over me. ook had een meisje een filmpje op haar tiktok gepost met deze tekst: 'Ik weet nog toen ik vriendinnen was met Julia, maar nu snap ik waarom ze geen vrienden heeft...' kijk ik weet dat het niet zo erg is, maar het was mn beste vriendin… ik heb niemand om er over te praten en het word steeds erger. ik denk erover na om er gewoon mee te stoppen, iemand tips?alvast super bedankt! xx

PS. ik heb een deel weggelaten omdat ik me daar niet echt fijn bij voel.

7 reacties

LivN
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • December 24, 2025

Hoi ​@julia123 ,

Wat erg wat er allemaal gebeurd. Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Liv (De Kindertelefoon)

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • December 24, 2025

Hey, wat naar allemaal! Het advies van ​@LivN  is heel goed.  En ik bedacht mij, misschien kun je buiten school ook ergens bij gaan waar je leuke andere mensen kunt ontmoeten? Een club of sport, scouting of misschien muziekvereniging. Zeker weten dat je daar leuke lieve kids ontmoet (heb ik ook gedaan, scouts).  Als je daar vrienden maakt, en dat weet ik wel zeker, voel je je voor de rest ook beter en gelukkiger. Echt hoor.  Denk maar eens wat bij je past. Het kan echt een mooie stap zijn! Succes ! 

Liefs, Tover 😘

• December 25, 2025

Hey ​@Tover01 ik zit al op hockey en heb daar 2 hele leuke vriendinnen, het is meer dat ik me op school gewoon heel erg alleen en soms niet echt veilig ofz voel. heel erg bedankt voor de reactie! Xx

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • December 25, 2025

Hai liefie 

Laten we beginnen bij het begin: je bent niet alleen, wij zijn hier ✨  ga lekker van je af schrijven ( in een dagboek of een bullet journal (@ls je niet weet wat dat is zoek het ff op))

Ga op zoek naar andere mensen zijn er mensen in andere klassen of activiteiten na school? Wat ​@Tover01 ok al zei is ga op een sport of iets anders ik ben op Kickboksen gegaan en ik heb veel meer zelfvertrouwen gekregen en veel leuke nieuwe mensen ontmoet

Heel veel sterkte (en lees het boek meiden methode dat is namelijk echt een gids om met dit soort kut situaties om te gaan,doe hettt)

Groetjes 🌿Froukje 🌿  

• December 25, 2025

@Froukje17 

hoiii meiddd dankjewell, ik ga het zeker lezen en van me af schrijven!❤️ xx

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 11, 2026

Ja doe dat het kan echt helpen en hopelijk word het na een tijdje minder en anders moet je met iemand gaan praten om dit te laten stoppen 

Ik kan maar 1 ding bedenken waarom ze dit doet en dat is dat ze jaloers op je zijn.

Vidaaaa
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 19, 2026

Hey ​@julia123 

Ik had het ook toen ik een mediator was… ik liep niet voor 1 dag en mensen gingen tegen me. Ze wilde een brief sturen naar mijn juf die het mediator begeleid. Ik voelde me super alleen en wilde het liefst niet naar school. Op een dag had ik het genoeg omdat ik zag dat ze naar me wezen en fluisteren.. En mijn bestie zat erbij.

Ik heb alles aan m’n meester ge-emaild en hij heeft met mij de volgende dag erover gepraat. En het was opgelost…

Wat ik probeer te zeggen is dat je het tegen je leerkracht kan zeggen en dat ze met je over kunnen praten. Je hoeft er niet bij te zijn als de leerkracht er met hun over praat

Ik hoop dat het je lukt

Goetjessss,

Vida ❤️