ik voel me slecht en alleen

  • 3 November 2020
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik word al 9 jaar gepest en ik kan er niet meer tegen. 

Ik voel me zo slecht😕


3 reacties

Hi Lisaatje15,

 

wat rot voor je dat je gepest wordt en zeker ook dat het al zolang duurt.

Heb je het al eens met je mentor of vertrouwenspersoon op school besproken en met je ouders?

Volgens mij moeten scholen een 'pestprotocol’ hebben, dat is dat ze een plan moeten hebben hoe ze pesters aanpakken en kinderen die gepest worden helpen.

Ik zou, als je het nog aan niemand hebt durven vertellen/verteld hebt dat als eerste doen.

Heb je wel een vriend of vriendin die je steunt? Misschien kan die je ook helpen met het aan anderen te vertellen als je dat lastig vindt om alleen te doen.

 

Verder kun je elke dag tussen 11.00 en 21.00 uur bellen of chatten met de Kindertelefoon.

Hoe dat werkt kun je lezen op:

https://www.kindertelefoon.nl/bellen 0800-0432 gratis en anoniem

en

https://www.kindertelefoon.nl/chat

 

Ik hoop dat er over praten met de Kindertelefoon je gaat helpen.

 

Succes.

 

Groetjes,

M&M's

Ik heb het met school over gehad en die spreken die kinderen aan maar ze gaan gen door en ja ik doe zo men best maar het gaat gwn na 9 jaar niet meer

Hey Lisaatje15,

Wat ontzettend rot dat je al 9 jaar wordt gepest! Begrijpelijk dat je je daardoor alleen voelt. Ik weet niet of je die uitspraak kent van 'elk uiterlijk is mooier dan een pestkop'. Maar jij hoeft je niet slecht over jezelf te voelen, want jij mag er gewoon zijn!

Goed dat je dit al met school hebt besproken. Vervelend dat die kinderen dan toch nog door gaan. Mag ik vragen wat de school er aan gedaan heeft? Want elke school heeft een pest protocol waarnaar ze moeten handelen en ik hoop dat ze je meer kunnen helpen dan alleen praten. Ze moeten die kinderen aanpakken. Mag ik misschien vragen waarom je wordt gepest, als je dat wil vertellen, dan zou ik je misschien wat specifiekere tips kunnen geven.

Zelf ben ik ook op de basisschool gepest en daardoor voelde ik me altijd heel eenzaam. Je krijgt dan het idee dat niemand om je geeft en gaat heel erg aan jezelf twijfelen.

De school wist van het pesten en mijn ouders ook. Eerst hebben ze met de pesters gepraat, maar het ging gewoon door en werd ook steeds erger. Toen hebben ze ook de ouders van de pesters erbij betrokken. Dus dat de pesters+ouders+de school een gesprek hadden. Toen zijn ze wel wat meer door hun ouders aangepakt. Maar het ging nog door. De school had toen bedacht om een soort groepje samen te stellen met kinderen die voor mij op konden komen en dat ook wilden en durfden. Als ik dan tijdens de pauzes of overblijf alleen was, vroegen ze wel eens of ik mee deed. En als ze me pestten zeiden hun er wel eens wat van. Ondanks dat het natuurlijk niet echt dé oplossing was, had het idee dat er mensen waren die me hielpen dat was voor mij wel fijn.

Misschien zou je dit eens met je ouders/verzorgers en school kunnen bespreken? Want dit moet gestopt worden, het is echt niet oké als je al 9 jaar wordt gepest en dan gaan ze alleen maar praten.

En erover praten helpt echt. Ik vond dat ook altijd heel moeilijk, maar nu achteraf zie ik dat ik dat meer had moeten doen. Dan had ik beter met mijn gevoelens om kunnen gaan en me minder alleen gevoeld. Dus ik raad je dit echt aan! Je moet er niet alleen mee rondlopen..

Heel veel sterkte gewenst!

Simply Me

 

 

Reageer