ik voel me alleen en buitengesloten

  • 13 January 2021
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Badge

Ik ben een meisje en ik voel me in de klas heel erg buiten gesloten en alleen.

niemand praat tegen mij ( tenzei ze iets niet snappen, of als ze huiswerk over willen schrijven) ik word ook buitengesloten in de klas en vaak als laatste gekozen als je zelf groepjes mag maken. Ikvind het echt niet leuk en vorig jaar was dit ook al, en ik hoopte dat het minder zou worden , maar eigelijk is het alleen maar erger geworden en voel ik me nog meer alleen. Ik weet dat praten met iemand helpt maar dat is gewoon lastig. Ik hoop dat iemand reageert en tips wil geven ofzo.( bij onderwerp staat pesten maar buitengesloten stond er niet bij dus ik heb de gene gedaan ide erop lijk)

groetjes van mij xx


3 reacties

Badge

Heyyy.

Wat jammer voor je dat je je zo alleen voelt :(

In welke klas zit je? De 1e, 2e?

Is er iemand die toevallig een beetje met je praat of iemand die ook een beetje buitengesloten wordt?

Zoja, probeer dan contact met haar/ hem te zoeken. Tenzij het iemand is die je niet aardig vindt.

Zijn het allemaal van die populaire kindjes in je klas.. 
 

Sorry, vertel anders wat meer, want nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen, ik ben er natuurlijk niet fysiek bij..

Probeer jezelf te blijven en niet te afzonderlijk in een hokje te zitten maar juist positief te zijn op school. Zo hebben mensen sneller de neiging om met iemand te praten.

 

:)

Xx

 

Heyy

Probeer een beetje mensen op te zoeken die misschien ook niet zoveel vrienden hebben, dan kun je elkaar een beetje gezelschap houden. Er zijn vast nog mensen die zich alleen voelen op school! Dat je buitengesloten wordt is natuurlijk niet oké. Probeer hierover eens een gesprek aan te gaan met je mentor/klasleerkracht. Misschien kan hij/zij je een beetje helpen door eens te praten met de klas. Waarschijnlijk zijn er ook mensen in de klas die wel met je willen omgaan maar niet goed durven omdat ze bang zijn voor de reactie van anderen, dat gebeurd  ook vaak.

Succes!

Badge

hey, ik voel me precies hetzelfde. ik zit vaak alleen en na school heb ik ook niks te doen. en het is echt verschrikkelijk tijdens gym als we groepjes gemaakt moeten worden :( mensen zeggen dat ik gewoon een keer moet gaan praten met mensen uit mn klas maar ik ben echt heel verlegen en ik kan nooit een gesprek doorlaten gaan met mensen :(

Reageer