ik kan geen vrienden maken

  • 14 April 2020
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

bedankt dat je hierop bent gaan klikken (:

Ik ben een 15 jaar oud meisje. Ik ben lang gepest op school (tot in psychiatrie toe) en heb een soort van angst gekregen van wat mensen van mij denken en wat ze achter mij zeggen. Ik ben verlegen van mij zelf, maar na alles wat op school is gebeurd kan ik soms niet iemand in de ogen kijken en zelfs moeten huilen. Ik voel me ongemakkelijk bij iedereen behalve mijn gezin en mijn beste vriendin. Het voelt alsof ik een mes in mijn buik krijg als iemand tegen mij praat. Ik vermijd zo veel mensen om mij heen en durf geen nieuwe vrienden te maken. ik durf niet mezelf te zijn.


2 reacties

Heyy, dat is echt vervelend voor je! Ik ben ook heel verlegen en bang voor wat mensen van me vinden, maar bij jou is het erger dan bij mij. Ik ben nu wel minder verlegen dan eerst. 

Je moet jezelf afvragen, wat maakt het eigenlijk uit wat mensen van je vinden? Er zijn altijd wel mensen die wat van je denken, maar je moet je er niet veel van aantrekken. Je moet gewoon jezelf zijn en dan zijn er vast wel mensen die je leuk vinden. Je bent veel te mooi en lief! 

Wat ik doe is mijn gevoelens opschrijven in een dagboek zodat ik het vergeet. Dan kan ik bij iemand m’n gevoel kwijt en vergeet ik het snel weer. 

Sorry als ik je niet mega goed kan helpen, Liefs, Naira193 :heart:

Heeei , ik heb ook zulke angst mensen vertrouwen aankijken en nu naar een andere school ik heb nog paar dagen anders komt de leerplichtambtenaar denk ik . Maar let alsjeblieft niet op die pesters later krijg je spijt dat je hun je kracht af laat pakken x && stay strong hoe moiwlijk het ook is niks aantrekken want dan zien ze hoe sterk je bent en vinden ze het pesten saaier en jezelf zijn en het pesten achter je laten gaat natuurlijk niet in 1 tel maar probeer het wel❤️ En ooit vind je echte vrienden die er voor je zijn x

Reageer