Vraag

ik en mijn bff staan er alleen voor

  • 25 May 2021
  • 6 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben (ik wil niet mijn echte naam zeggen dus) eendje ;) ik ben 12 jaar en ik heb een sirieus probleem..

Het is best wel een lang verhaal het spijt me, maar ik heb hulp nodig ik kan dit niet meer aan!!

 

Het begon zo

Ik had dus een beste vriendin l, laten we haar "Saar" noemen ik kan namelijk haar echte naam niet zeggen. Ik had nog een vriendin die heet zogenaamd "Bella". Ik en bella hadden dus een idee we gingen gezellig een buurt feest houden! Al onze vrienden waren uit genodigd we hadden alles geregeld ik maakte zelfs kaartjes. Die deelde ik dus uit aan AL onze vrienden, alleen saar niet. Omdat die kaartjes op waren. Maar  net voor de feest begon riep ik saar. Maar ze negeerde me en liep weg. Toen begon en feest en moest ik weg dus ik zij doei tegen haar... Volgende dag wou ik saar roepen om naar buiten te spelen, maar toen kwamen mijn vrienden tegen me zeggen; waarom pest je saar, wat heeft zij jou aangedaan en dat soort dingen. Ik snapte er niks van! En toen besefte ik dat ze over me aan het roddelen was. Ze zette iedereen tegen me op, ik wist niet wat ik moest doen dus ik riep bella om hulp. Daarna negeerde ik saar. En het leek of alles goed ging ik en bella werden zelfs BESTE vriendinnen. (Bella die had dus ook een beste vriendin maar die heeft haar in de steek gelaten) Maar oppeens gingen de ex beste vriendin van bella en saar "teamen" (samenwerking) nu werden al die roddels erger. Maar het ergste moest nog komen. (Trouwens saar is een jaar jonger dan mij en de ex bff van bella 1,5 jaar jonger dan mij) Na een tijdje riep saar haar zus van 16 er bij! Vandaag kwam ik van het sporten thuis en ging ik opzoek naar Bella. Ik vond haar niet maar toen zag ik een groot groepje van kinderen die bij saar stonden en haar zus (ik noem haar heel ff lia) lia was er ook. Ze staarden me aan en toen zij lia (16 jarige zus van saar) hey ***** tegen mij! Ik was erg geschokt.... Saar en lia die lachten en de groepje kinderen lachte mee. Ik deed alsof ik het niet hoorde en lia riep het opnieuw; hey *****. Ik ging dus maar naar huis. Ik en bella staan er helemaal alleen voor dit kunnen wij ECHT niet meer aan, daarom zoek ik hulp. Ik kan het ook niet tegen de ouders van saar zeggen want die haten mij ook. Nog langer dan ik en saar deze ruzie hebben.

 

 

Trouwens: bella is 1 jaar jonger dan mij, mijn ouders weten dit niet en ik heb het tegen NIEMAND op school gezegd.

 

Ik hoop echt dat ik hulp krijg ik weet niet wat ik moet doen.. :(

 

Dus ik vraag jou, wat zou jij doen EN wat is het beste dat ik kan doen

 

 

Sorry als er spelling/taal foutjes zijn!

 

Je bent bij het einde!

-eendje

 

 


6 reacties

Heyy

 

Wat een lastige situatie zeg.. ik snap dat je dit niet meer alleen aankunt.

 

Het beste wat je kan doen is hier over praten. Niet met saar & lia, maar bijvoorbeeld met je ouders of de ouders van bella. Praten lucht namelijk erg op en dan staan jullie er niet meer alleen voor. Jullie ouders zullen jullie dan steunen en helpen om deze situatie te verbeteren. Je ouders zijn er namelijk voor jou en die snappen jullie angsten en zorgen volledig!

 

Je kan ook altijd bellen & chatten met de kindertelefoon. Dit is anoniem en daar kunnen ze je  ook een goed luisterend oor bieden en je misschien ook wel helpen om een plan van aanpak te maken.

 

Verder zal ik proberen het vervelende groepje kinderen te negeren/vermeiden. Alle vervelende opmerking die ze maken kloppen natuurlijk niet! Jij bent jij en dat is helemaal goed en al die roddels kloppen natuurlijk ook niet.

 

Als je nog meer vragen hebt of nog meer kwijt wilt kan dat altijd hier op het forum!

 

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen🙂

Groetjes van mij!

Reputatie 6
Badge +3

Hey 123eendjuh321,

Niet fijn dat alles zo loopt zeg!

Ik denk dat het beste zou zijn het tegen je mentor of vertrouwenspersoon van school te zeggen. Zoals je waarschijnlijk weet, dit pesten. Je moet echt niet denken dat het kinderachtig of stom is dat je een volwassen om hulp vraagt (als je dat denkt) want dat is het niet. Zoals je aangeeft, je kan het niet alleen aan!

Dat Saars ouders je haten vind ik nogal schokkend, omdat jij nog maar een kind bent. Ik zou dit tegen je ouders vertellen. Zij zullen je dan vast wel kunnen helpen.

Als je hulp wil over hoe je het tegen je ouders wil vertellen of over de situatie wil praten kan je altijd met de kindertelefoon bellen of chatten.

Groetjes iemand.

Heyy

 

Wat een lastige situatie zeg.. ik snap dat je dit niet meer alleen aankunt.

 

Het beste wat je kan doen is hier over praten. Niet met saar & lia, maar bijvoorbeeld met je ouders of de ouders van bella. Praten lucht namelijk erg op en dan staan jullie er niet meer alleen voor. Jullie ouders zullen jullie dan steunen en helpen om deze situatie te verbeteren. Je ouders zijn er namelijk voor jou en die snappen jullie angsten en zorgen volledig!

 

Je kan ook altijd bellen & chatten met de kindertelefoon. Dit is anoniem en daar kunnen ze je  ook een goed luisterend oor bieden en je misschien ook wel helpen om een plan van aanpak te maken.

 

Verder zal ik proberen het vervelende groepje kinderen te negeren/vermeiden. Alle vervelende opmerking die ze maken kloppen natuurlijk niet! Jij bent jij en dat is helemaal goed en al die roddels kloppen natuurlijk ook niet.

 

Als je nog meer vragen hebt of nog meer kwijt wilt kan dat altijd hier op het forum!

 

Hopelijk heb ik je een beetje geholpen🙂

Groetjes van mij!

Bedankt <3 ik ben van plan om het tegen mijn ouders te zeggen!!

Hey 123eendjuh321,

Niet fijn dat alles zo loopt zeg!

Ik denk dat het beste zou zijn het tegen je mentor of vertrouwenspersoon van school te zeggen. Zoals je waarschijnlijk weet, dit pesten. Je moet echt niet denken dat het kinderachtig of stom is dat je een volwassen om hulp vraagt (als je dat denkt) want dat is het niet. Zoals je aangeeft, je kan het niet alleen aan!

Dat Saars ouders je haten vind ik nogal schokkend, omdat jij nog maar een kind bent. Ik zou dit tegen je ouders vertellen. Zij zullen je dan vast wel kunnen helpen.

Als je hulp wil over hoe je het tegen je ouders wil vertellen of over de situatie wil praten kan je altijd met de kindertelefoon bellen of chatten.

Groetjes iemand.

Hallo lost in life,

Erg bedankt dat je hebt gereageerd. Het heeft me geholpen en ik zou het misschien tegen een juf kunnen zeggen!!

Reputatie 1
Badge +1

Zit je nog op de basisschool of zit je al op de middelbare? Als je op de middelbare school zit is het heel simpel, ga naar je mentor. Het kan natuurlijk niet wat ze doen en wat die lia zegt al helemaal niet. Als je nog op de basisschool zit zou ik het gewoon tegen je juf zeggen. Btw je ouders inlichten zou ik zoiezo doen.

groetjes,

-Onnodige quotes verwijderd-

Bedankt! Ik zot nog op de basisschool btw. ;)

Reageer