Skip to main content
Vraag

ik ben bang dat mijn broertje gepest gaat worden

• April 26, 2025
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

Hiii! Ik heb dus een broertje(7 jaar) en hij is fan van een youtuber en hij heeft vandaag merch van deze youtuber besteld.Alleen ben ik dus bang dat hij gepest gaat worden als hij de merch gaat dragen.daar ben ik bang voor omdat het een youtuber is die veel mensen irritant vinden.Dus ik denk dat als mijn broertje met merch van deze youtuber rond gaat lopen(vooral naar school) dat hij dan gepest gaat worden.Hier ben ik ook bang voor omdat mijn boertje 1 of 2 jaar geleden ook gepest werd door een oudere jongen (niet zo zeer om zijn kleding maar omdat hij gewoon kleiner was dus hij hem makkelijk kon pesten).Wat kan ik doen om dit niet zo te hebben?

5 reacties

• April 28, 2025

Mijn advies is kijk let een beetje op hem in de zin van: kijk of hij erna misschien ander gedrag vertont of met blauwe plekken thuiskomt als hij die merch draagt, en je hebt sterk het gevoel dat hij word gepest. praat een keer met hem op een lieve toon, begin niet gelijk met word je gepest maar bijvoorbeeld hoe gaat het op school zeg dan tegen hem dat hij je alles kan vertellen. misschien kan je als je een dag later begint op school, of wat eerder uit bent hem naar school brengen. misschien valt je dan wat van het gepest op

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 28, 2025

Iedereen draagt wat ie wil zeg maar tegen je broertje: “Iedereen draagt wat ie wil jij bemoeit er niet mee”

Als die dat niet durft zou ik zeggen dat hij weg moet lopen en naar een volwassene moet gaan en die helpt jouw broertje waarschijnlijk wel! 

Groetjes,

PS: Ik zou de eerste keer mee gaan en verstoppen als je ziet dat ie gepest wordt kom jij! Dan schrikt hij! Misschien komt hij dan nooit meer pesten

• May 16, 2025

Je broertje moet dat gewoon doen, blijkbaar zit hij er niet mee en dat is precies wat je kan beschermen tegen pesten: er schijt aan hebben en gewoon jezelf zijn

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 22, 2025

Als hij er fan van is en er zelf geen zorgen over heeft, zou ik zeggen. Laat het los, je ziet het vanzelf wel. Als hij het niet meer gaat dragen, zou ik vragen waarom niet. Misschien is het dan omdat hij er mee gepest wordt, maar het hoeft niet.

Anoniem5752
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 23, 2025

Praat met hem wat hij kan zeggen als iemand iets vervelends zegt zoals “iedereen mag iets anders leuk vinden, maar ik vind dit gewoon leuk”. Probeer hem ook te steunen met andere dingen waarin hij goed is, zodat hij zich niet alleen bezighoudt met die ene youtuber. Heb je hem al gevraagd waarom hij die merch zo leuk vindt?