Vraag

iemand tips wat je kan doen als iemand gepest word

  • 27 May 2023
  • 5 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Hey allemaal,

Onlangs heb ik een meisje gezien dat gepest werd en ik durfde niets te doen, voel me schuldig 😔.

Hebben jullie wat ik in het vervolg kan doen om het op te nemen voor haar

Groetjes

Hanneke

En dan nog een kleine boodschap

Aan al mijn besties  die getagd zijn en de rest ook aan de moderators 

Sorry dat ik zo lang off ben geweest van het kinderforum

 


5 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Ik zou eerst ff een op een gaan vragen aan deze persoon hoe het gaat en of het haar fijn lijkt als je voor haar op zou komen. En je zou ook gwn iets tegen de pesters kunnen zeggen als het weer gebeurt. Gewoon zo van: ”Hey kappen nou, je ziet toch dat ze het niet leuk vindt?” En dan ga je achteraf met haar praten. Zorg iig dat zij zich gezien voelt.

Succes!

Reputatie 5
Badge +2

@Cody 

Dankje voor de tips ♥️

Is MCES echt verwijderd of niet?

Groetjes hanneke14

Hey,

Je kan het voor haar opnemen door tegen de pesters in te gaan of het tegen een volwassenen te vertellen. Je hoeft je niet schuldig te voelen, oké? Het is niet jouw schuld!

Succes!

Hey,

Je kan het voor haar opnemen door tegen de pesters in te gaan of het tegen een volwassenen te vertellen. Je hoeft je niet schuldig te voelen, oké? Het is niet jouw schuld!

Succes!

Stel die pesters slaan dat meisje in elkaar en jij komt er tussen, dan ben ik bang dat ik ook in elkaar geslagen wordt. Watmoet ik dan doen?

Hey,

Je kan het voor haar opnemen door tegen de pesters in te gaan of het tegen een volwassenen te vertellen. Je hoeft je niet schuldig te voelen, oké? Het is niet jouw schuld!

Succes!

Stel die pesters slaan dat meisje in elkaar en jij komt er tussen, dan ben ik bang dat ik ook in elkaar geslagen wordt. Watmoet ik dan doen?

 

Soms is het inderdaad niet de beste oplossing, maar ik laat niet zomaar pesters anderen pesten. Het risico om zelf geslagen te worden neem ik dan. Wat trouwens ook een keer gebeurd is. Soms is het zo dat als je de aanvoerder van de groep pakt, dat de rest niet meer durft. Heb ik een keer gedaan, met succes. 

 

Reageer