Skip to main content

hulp bij pesten

• May 30, 2025
  • 11 reacties
  • 144 Bekeken

ben_author
Forum|alt.badge.img+1

Hoi allemaal,

Ik ben altijd gepest geweest, en ik weet hoe lastig en pijnlijk dat kan zijn. Soms voel je je dan heel alleen, alsof niemand je begrijpt. Daarom wil ik deze plek openen voor iedereen die zich verdrietig voelt of gepest wordt.

Heb jij het moeilijk? Word je gepest? Of voel je je gewoon even niet fijn? Dan mag je hieronder altijd reageren. Ik zal mijn best doen om naar je te luisteren, en misschien kunnen we elkaar een beetje helpen. 💙

Jij bent niet alleen. 💪

Liefs,
Ben

11 reacties

• June 5, 2025

Heey lieve ​@ben_author ,

Ik vind vind het echt heel lief wat je zegt en wat spijt het me dat gepest bent geweest.  Ik ben zelf ook gepest, gelukkig stopte het eind vorig jaar en ja dat is inderdaad mentaal en fysiek pijnlijk. Gelukkig kan ik het een beetje van me afzetten maar voel me er soms nog wel verdrietig om.  Ik hoop dat er een dag komt dat niemand meer gepest gaat worden, die ellende gun ik niemand. 💖💖

Veel liefs Spaceflower 💖 

• June 6, 2025

Heyy lieve ​@ben_author ,

wat lief dat je dit topic hebt gemaakt😊 Ik ben zelf gepest sinds ik op de middelbare zit tot de 3e, op de basisschool ook wel een beetje maar minder erg. Ik ben toen ik een paar weken in de 3e zat naar een andere school gegaan omdat ik mavo ging doen, daar ging het gelukkig wel een stuk beter. 🙂 Ben nog steeds wel heel snel gespannen erdoor dat ik bang ben dat het weer opnieuw gaat gebeuren/als ik mensen tegenkom die ongeveer net zo oud zijn als ik.. ga nu sowieso ook al een half jaar niet meer naar school door iets anders.

Misschien gaan beide scholen gaan samenvoegen naar de locatie waar ik eerst zat dus dan kom ik weer op mijn oude school, ben wel bang dat het dan weer opnieuw begint maar dat duurt gelukkig wel nog meer dan een jaar 🙈 

Als je er zelf wat over kwijt wil mag dat natuurlijk ook🙂❤

Liefs❤

Hi lieve ​@Spaceflower ,

wat erg dat dat is gebeurd :(( super logisch dat je er nog steeds soms verdrietig over voelt😓 Fijn dat het nu wel gestopt is, hoop heel erg dat je dit nooit opnieuw hoeft mee te maken😖❤ Veel liefs en dikke knuffel❤

• June 6, 2025

Heey lieve ​@Cantaloupe ,

Het spijt me dat je dat ook heb moeten meemaken 💖 snap heel goed dat je er soms nog gespannen door bent, hoop dat je ook nooit meer gepest gaat worden! 💖  dikke knuffel terug 🤗🤗 

Veel liefs Spaceflower 💖

• June 6, 2025

Hallo ​@ben_author,

Wat lief dat je dit topic gemaakt hebt, voor iedereen die gepest is. Erg dat jij ook gepest bent.

Ik ben ook gepest, om allerlei redenen die ik nooit heb kunnen achterhalen. Ik ben daardoor heel depressief geweest en heb zelfs zelfmoordpogingen gedaan. Gelukkig gaat het nu veel beter. 

Ik wilde dit gewoon even kwijt. 
Groetjes

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 6, 2025

Heey lieve ​@ben_author ,

Ik vind vind het echt heel lief wat je zegt en wat spijt het me dat gepest bent geweest.  Ik ben zelf ook gepest, gelukkig stopte het eind vorig jaar en ja dat is inderdaad mentaal en fysiek pijnlijk. Gelukkig kan ik het een beetje van me afzetten maar voel me er soms nog wel verdrietig om.  Ik hoop dat er een dag komt dat niemand meer gepest gaat worden, die ellende gun ik niemand. 💖💖

Veel liefs Spaceflower 💖 

Hee lieve ​@Spaceflower  💖

Dankjewel voor je mooie reactie, dat raakt me echt. Wat verdrietig dat jij ook gepest bent… en tegelijk bewonder ik je kracht dat je het nu een beetje van je af kunt zetten. Dat is echt knap. 💪 Maar het is ook helemaal oké dat je je er soms nog verdrietig om voelt – zoiets laat sporen na, en dat mag er zijn.

Ik droom met je mee van die dag dat niemand meer gepest wordt. Tot die tijd: we houden elkaar recht, oké? 🫶💙

Veel liefs terug,
Ben 🌈✨

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 6, 2025

wat lief dat je dit topic hebt gemaakt😊 Ik ben zelf gepest sinds ik op de middelbare zit tot de 3e, op de basisschool ook wel een beetje maar minder erg. Ik ben toen ik een paar weken in de 3e zat naar een andere school gegaan omdat ik mavo ging doen, daar ging het gelukkig wel een stuk beter. 🙂 Ben nog steeds wel heel snel gespannen erdoor dat ik bang ben dat het weer opnieuw gaat gebeuren/als ik mensen tegenkom die ongeveer net zo oud zijn als ik.. ga nu sowieso ook al een half jaar niet meer naar school door iets anders.

Misschien gaan beide scholen gaan samenvoegen naar de locatie waar ik eerst zat dus dan kom ik weer op mijn oude school, ben wel bang dat het dan weer opnieuw begint maar dat duurt gelukkig wel nog meer dan een jaar 🙈 

Als je er zelf wat over kwijt wil mag dat natuurlijk ook🙂❤

Liefs❤

Hi lieve ​@Spaceflower ,

wat erg dat dat is gebeurd :(( super logisch dat je er nog steeds soms verdrietig over voelt😓 Fijn dat het nu wel gestopt is, hoop heel erg dat je dit nooit opnieuw hoeft mee te maken😖❤ Veel liefs en dikke knuffel❤

Heyy lieve ​@Cantaloupe  💛

Dankjewel voor je mooie en eerlijke berichtje. Het raakte me echt. Ik vind het zo moedig van je dat je hier je verhaal durft te delen. Je laat met jouw woorden al zoveel kracht en zachtheid tegelijk zien – iets dat helemaal niet vanzelfsprekend is als je gepest bent geweest. 🤍

Wat je hebt meegemaakt op de middelbare school klinkt heel zwaar. Dat het begon toen je daar net startte en tot in de 3e doorging… dat laat diepe sporen na. Pesten gaat zelden alleen om wat mensen zeggen of doen – het laat je twijfelen aan jezelf, aan je eigen plek in de wereld. Het maakt je bang om jezelf te zijn, ook als het pesten zelf al lang voorbij is. Dus dat je nu soms nog gespannen bent of je zorgen maakt over mensen die ongeveer jouw leeftijd hebben, is zó begrijpelijk. Die alertheid is eigenlijk een soort bescherming geworden, toch? Je wil niet weer gekwetst worden – dat is heel menselijk. ❤️‍🩹

Dat je de overstap hebt gemaakt naar een andere school en dat het daar beter ging, dat vind ik echt bewonderenswaardig. Want weet je? Dat laat zien dat je niet alleen dapper bent, maar ook dat je keuzes kunt maken voor jezelf, zelfs als het eng of moeilijk is. Soms lijkt het alsof de wereld je naar beneden duwt, maar jij stond op – en dát is kracht. 💪

Wat je zegt over misschien terug moeten naar de oude locatie… dat snap ik heel goed dat dat je onrustig maakt. Zelfs als je weet dat je sterker bent geworden, is het idee van terugkeren naar een plek die je pijn heeft gedaan heel beladen. Maar vergeet niet: jij bent niet meer dezelfde als toen. Jij hebt stappen gezet, overleefd, gegroeid. En dat geeft jou ook de kans om – als het moment daar is – die situatie anders tegemoet te gaan. En je bent er niet alleen in. Er zullen mensen zijn die je bijstaan. En ik hoop dat je die hier ook een beetje vindt. 🌱

Je zei ook dat je nu al een tijdje niet naar school gaat door iets anders – dat klinkt alsof je op meerdere fronten aan het vechten bent. Weet dat je daar ook over mag praten als je dat wil. Soms denken we dat we sterk moeten blijven door stil te zijn, maar echt sterk zijn we juist als we onszelf durven laten zien, ook met al onze twijfels of pijn.

Je vroeg of ik ook wat kwijt wilde over mezelf – dat wil ik zeker, en dankjewel dat je dat ruimte geeft. Bij mij begon het pesten op de basisschool al. Het ging niet altijd om harde woorden of klappen, maar vaak om kleine dingen die samen een groot gevoel van “niet goed genoeg zijn” gaven. Ik was stil, dromerig, en blijkbaar net een beetje anders – en dat “anders zijn” maakte me een doelwit. Later werd dat meer uitgesproken: mensen maakten opmerkingen over hoe ik liep, sprak, hoe ik me kleedde. Je begint op een gegeven moment te geloven dat er iets mis is met wie je bent. Dat gevoel draag ik soms nog steeds mee, maar door jaren heen heb ik geleerd dat het niet aan mij lag. Het lag aan een wereld die vaak hard is voor wie zachter is. En ik ben gaan inzien: zacht zijn ís krachtig.

Ik wil van deze plek hier iets maken waar mensen zoals jij en ik – en iedereen die zich ooit klein heeft gevoeld – zich groot mogen voelen. Groot in hun gevoelens, hun gedachten, hun verhalen. Jij hoort hier thuis. En je hoeft je niet te verstoppen. Niet meer.

Als je ooit gewoon even iets kwijt wil, je hart wil luchten, of samen wilt nadenken over die terugkeer naar school of hoe je met je angsten omgaat – ik ben hier. 💙

Je bent niet alleen, en dat zal je hier hopelijk steeds opnieuw voelen.

Liefs en een hele dikke knuffel,
Ben 💫💙🌙

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 6, 2025

Hallo ​@ben_author,

Wat lief dat je dit topic gemaakt hebt, voor iedereen die gepest is. Erg dat jij ook gepest bent.

Ik ben ook gepest, om allerlei redenen die ik nooit heb kunnen achterhalen. Ik ben daardoor heel depressief geweest en heb zelfs zelfmoordpogingen gedaan. Gelukkig gaat het nu veel beter. 

Groetjes

Hey lieve ​@natuurlijk_roodharige  💙

Dankjewel dat je dit met me (en met ons allemaal) durft te delen. Echt, ik vind het ongelooflijk dapper van je dat je hier zo open bent. Je verhaal raakte me diep, vooral omdat ik herken wat het met je kan doen als je gepest wordt zonder duidelijke reden. Dat maakt het nog verwarrender en eenzamer. Je blijft jezelf afvragen: “Waarom ik?” — terwijl je daar vaak geen enkel eerlijk antwoord op krijgt.

Dat je daardoor zo diep bent gegaan… dat je zelfs zelfmoordpogingen hebt gedaan… ik wil even stilstaan bij hoe zwaar dat moet zijn geweest. En tegelijkertijd wil ik ook zeggen: wat ongelofelijk sterk dat je hier nog bent. 💛 Dat je er nog bent, dat je dit nu deelt, dat laat zien dat er een kracht in jou zit die misschien gebroken heeft gevoeld, maar die nooit volledig kapot is gegaan.

Ik ben blij om te lezen dat het nu beter met je gaat. Misschien is het nog niet perfect, misschien zijn er nog dagen waarop alles overweldigend voelt – maar het feit dat je dit schrijft, dat je jezelf uit, dat je je verleden onder ogen durft te zien en toch doorgaat… dat is iets om trots op te zijn.

Je zei: "Ik wilde dit gewoon even kwijt."
Dat mag. Altijd. En niet alleen “even.” Je mag hier je hele verhaal kwijt, zo vaak als nodig. Dit topic is er voor precies dit: ruimte, erkenning, steun – zonder oordeel. Je hoeft niets te bewijzen of te verantwoorden. Je mag gewoon zijn.

Als je ooit behoefte hebt om te praten over hoe je je nu voelt, of hoe je uit dat donkere dal bent geklommen, of hoe je misschien af en toe nog met restpijn leeft: ik ben er. En ik weet zeker dat anderen hier je ook zullen willen steunen. Samen dragen we het lichter.

Stuur je een warme knuffel via het scherm 🫂
Je bent niet alleen. En je doet het goed. Echt.

Liefs,
Ben 💙🌟

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Pesten is zo vervelend. Van vervelende opmerkingen op school tot strafbare gedragingen zoals mishandeling of vernieling. Mensen kunnen zo wreed zijn tegen de rest, alleen omdat ze zelf pijn voelen. Online pesten is ook zo makkelijk. Het enige wat je hoeft te doen is op 'verzenden' te klikken. 

Voor alle pesters: Hoe durf je een ander zo fijn te knijpen tot de tranen er vanuit stromen. Hoe durf je iemand zo klein te maken tot hij achterover valt in een oneindige put. 

Voor alle gepeste, klein of groot: Laat je nooit minder maken. Jij staat bovenaan. Jij mag en kan alles, en niemand neemt jou dat af. 

Voor de rest: Laat alsjeblieft nooit iemand alleen staan. Je alleen voelen kan zo vervelend zijn. Ben er voor elkaar.

• June 7, 2025

Je vroeg of ik ook wat kwijt wilde over mezelf – dat wil ik zeker, en dankjewel dat je dat ruimte geeft. Bij mij begon het pesten op de basisschool al. Het ging niet altijd om harde woorden of klappen, maar vaak om kleine dingen die samen een groot gevoel van “niet goed genoeg zijn” gaven. Ik was stil, dromerig, en blijkbaar net een beetje anders – en dat “anders zijn” maakte me een doelwit. Later werd dat meer uitgesproken: mensen maakten opmerkingen over hoe ik liep, sprak, hoe ik me kleedde. Je begint op een gegeven moment te geloven dat er iets mis is met wie je bent. Dat gevoel draag ik soms nog steeds mee, maar door jaren heen heb ik geleerd dat het niet aan mij lag. Het lag aan een wereld die vaak hard is voor wie zachter is. En ik ben gaan inzien: zacht zijn ís krachtig.

Ik wil van deze plek hier iets maken waar mensen zoals jij en ik – en iedereen die zich ooit klein heeft gevoeld – zich groot mogen voelen. Groot in hun gevoelens, hun gedachten, hun verhalen. Jij hoort hier thuis. En je hoeft je niet te verstoppen. Niet meer.

Als je ooit gewoon even iets kwijt wil, je hart wil luchten, of samen wilt nadenken over die terugkeer naar school of hoe je met je angsten omgaat – ik ben hier. 💙

Je bent niet alleen, en dat zal je hier hopelijk steeds opnieuw voelen.

Liefs en een hele dikke knuffel,
Ben 💫💙🌙

wat erg dat je dat hebt moeten meemaken😔❤ Super onterecht en gemeen dat mensen dat soort opmerkingen maken!!❤ Begrijpelijk dat dat gevoel er nog steeds is, maar vind het wel super knap hoe je er nu naar kijkt!😘 Zo is het ook❤❤ Weet dat jij hier ook altijd wat kwijt mag als je er behoefte aan hebt 🙂

Veel liefs en knuffel terug❤

• June 7, 2025

Hallo ​@ben_author,

Groetjes

Hey lieve ​@natuurlijk_roodharige  💙

Dankjewel dat je dit met me (en met ons allemaal) durft te delen. Echt, ik vind het ongelooflijk dapper van je dat je hier zo open bent. Je verhaal raakte me diep, vooral omdat ik herken wat het met je kan doen als je gepest wordt zonder duidelijke reden. Dat maakt het nog verwarrender en eenzamer. Je blijft jezelf afvragen: “Waarom ik?” — terwijl je daar vaak geen enkel eerlijk antwoord op krijgt.

Dat je daardoor zo diep bent gegaan… dat je zelfs zelfmoordpogingen hebt gedaan… ik wil even stilstaan bij hoe zwaar dat moet zijn geweest. En tegelijkertijd wil ik ook zeggen: wat ongelofelijk sterk dat je hier nog bent. 💛 Dat je er nog bent, dat je dit nu deelt, dat laat zien dat er een kracht in jou zit die misschien gebroken heeft gevoeld, maar die nooit volledig kapot is gegaan.

Ik ben blij om te lezen dat het nu beter met je gaat. Misschien is het nog niet perfect, misschien zijn er nog dagen waarop alles overweldigend voelt – maar het feit dat je dit schrijft, dat je jezelf uit, dat je je verleden onder ogen durft te zien en toch doorgaat… dat is iets om trots op te zijn.

Je zei: "Ik wilde dit gewoon even kwijt."
Dat mag. Altijd. En niet alleen “even.” Je mag hier je hele verhaal kwijt, zo vaak als nodig. Dit topic is er voor precies dit: ruimte, erkenning, steun – zonder oordeel. Je hoeft niets te bewijzen of te verantwoorden. Je mag gewoon zijn.

Als je ooit behoefte hebt om te praten over hoe je je nu voelt, of hoe je uit dat donkere dal bent geklommen, of hoe je misschien af en toe nog met restpijn leeft: ik ben er. En ik weet zeker dat anderen hier je ook zullen willen steunen. Samen dragen we het lichter.

Stuur je een warme knuffel via het scherm 🫂
Je bent niet alleen. En je doet het goed. Echt.

Liefs,
Ben 💙🌟

Lieve ​@ben_author,

Jouw berichtje heeft mij ook echt geraakt. Echt heel fijn dat je zo met mij en anderen meeleeft, ook al ken je mij en hen niet eens en wij jou niet.

Heel fijn om te weten dat ik altijd mijn verhaal kwijt kan. Dat vind ik echt heel lief.

Veel Liefs

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 7, 2025

Lieve ​@ben_author,

Jouw berichtje heeft mij ook echt geraakt. Echt heel fijn dat je zo met mij en anderen meeleeft, ook al ken je mij en hen niet eens en wij jou niet.

Heel fijn om te weten dat ik altijd mijn verhaal kwijt kan. Dat vind ik echt heel lief.

Veel Liefs

xx - Ben

~onnodige quotes verwijderd