Vraag

Hoe reageer je op racisme?

  • 14 February 2023
  • 3 reacties
  • 44 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Heyyy, Im back again.

Ik heb hier met niemand over gesproken, maar ik ben dus donker en er worden soms racistische opmerkingen gemaakt. Het was vroeger erger maar nu is het minder erg. Mijn mentor weet het al, maar die spreekt de klas aan en dat is het. Mijn klasgenoten die het horen of zien doen er vrij weinig aan en anders is het maar een slappe 'ā€™stop'ā€™. Ik weet niet hoe ik moet reageren daarop. Boos, gekwetst, beledigd, afstandelijk? Ik weet het niet. En ze zeggen soms zo van 'Hey, diegene zei het N-word.' Ofzoiets en dan zegt dat persoon lachend 'niet! niet waar' enzo. Ik weet niet wat ik moet doen, maar ik wel echt dat het stopt en ik wil een manier vinden om ervoor te zorgen dat mijn klasgenoten (vooral de jongens) gaan beseffen hoe ergĀ  racisme is. En dat ze normaal gaan doen en niet alleen tegen gekleurde mensen, maar ook tegen mensen uit het buitenland enzovoort.

Ā 

Alvast thxx

XxFashionxX


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

heyyy,

Ja ik snap heel goed dat je wil dat het stopt. Racisme is gewoon niet goed. Mijn moeder is ook donker dus ik ken de verhalen. Je kan reageren hoe je wilt. Maar ik denk dat als je op een rustige manier uitlegt dat het met je doet, dat je dan het meeste kans hebt dat ze er mee stoppen. En anders met andere mensen hierover praten.

Reputatie 1
Badge

beste XxFashionxX

je moet weten het is niet oke als iemand zo tegen je praat, goed dat je je verhaal deelt!!! het helpt vast om te praten met iemand die je vertrouwt, desnoods kan je misschien contact opnemen met iemand die hier nog meer verstand van heeft.

Ps: weet wij die dit lezen kan je vertouwen, We staan hier allemaal voor je klaar!!!!

Ā 

Reputatie 6
Badge +3

Hey ik ben aziatisch en mensen discrimineren mij ook altijd met spleet oog of poep chinees ofzo, ik heb er met mijn vrienden er over gepraat en ze vinden het ook heel gemeen. Ik zou ook met je vrienden praten of ze jou mischien kunnen helpen. Ik zou boos op ze zijn als ik jou was.

Ik hoop dat ik je kon helpen, groetjes sinasappelbroodje

Reageer