Skip to main content
Vraag

hoe reageer ik hier op?

• June 19, 2025
  • 2 reacties
  • 121 Bekeken

Mijn klas zat buiten te spelen ik zat gwn lekker rustig op een bankje te dagdromen toen er een groep meiden naast me kwam zitten en vroegen aan een andere meisje (geen vriendin van hun) laten we haar kiwi noemen ze vroegen of kiwi kpop dansjes kon doen (en dat deed ze ook) en werd erg uitgelachen een van die meisjes zei tegen kiwi dat ze even schuin moest gaan staan en haar armen omhoog houden (zodat ze haar oksels konden zien.. ;-;) en begonnen haar te schamen, uit te lachen etc daarna vroegen ze aan kiwi of ze transgender was en zeiden dat ze chopped was (gewoon nare dingen over dr uiterlijk) daarna vroegen ze aan kiwi of ze haar broek uit kon doen om te kijken of ze schaamhaar had.. toen moesten we naar binnen over naar de volgende dag zag ik haar een baggy trui aan doen (25 graden of zo) en ik ben bang dat ze onzeker is geworden over haar lijf zelf zou ik dat tegen haar juffrouw willen zeggen maar heb erge sociale angst en ben bang dat die GROTE groep meiden boos op me wordt😭

2 reacties

• Net nieuw
  • June 19, 2025

Hoi,
Heel jammer om te horen wat er met je klasgenoot aan de hand is. Ik zal kort mijn mening delen.
Als je merkt dat je klasgenoot echt heel onzeker begint te worden en dat wat die meiden doen heel veel effect op haar heeft, zal ik proberen om er voor haar te zijn. Ik heb persoonlijk ook meegemaakt dat mijn klasgenoten werden gepest en ik was altijd de persoon die er voor hen was. Misschien is het iets heel kleins als je er over denkt, maar het kan echt zo veel impact hebben.
Dus probeer er voor je klasgenoot te zijn en wees dat extra steuntje in d’r rug, ze zal het misschien heel erg waarderen!

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Je kan "kiwi" helpen en tegen die zeggen dat je het zag en wat je ervan vindt. Dan kunnen jullie samen naar de leraar gaan

Liefs