Vraag

Hoe moet je voor jezelf opkomen?

  • 22 April 2023
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

Ik heb een vriendin die heel erg gepest wordt in haar klas. Ze heeft geen vrienden die voor haar opkomen (ik zit op een andere school dan haar dus ik kan helaas niet helpen). Ze word namen genoemd en ze wordt vaak ‘’gewongen’’ om een groepproject alleen te doen. Ze heeft met haar mentor gepraat maar dat helpte niet, ook niet met de directeur. Hebben jullie tips voor haar en wat voor mij zodat ik een betere vriendin kan zijn tijdens deze moeilijke periode voor haar?


4 reacties

Badge

Heyy, ik weet niet of jullie een pestcoördinator hebben zo ja zou ik je vriendin daar heen laten gaan. 

Je zou met je vriendin naar haar ouders kunnen gaan en met hun gaan praten over wat er allemaal aan de hand is. Dan kunnen haar ouders samen met haar verder op zoek gaan naar een oplossing. Jij kan er alleen maar voor haar zijn en het gevoel blijven geven dat je er altijd voor haar wil zijn.

Badge

Zeg tegen haar dat ze op KRAV MAGA moet want dan kan te zich verdedigen als het een keer te ver gaat voor haar zelf en zelf kan je dan ook op KRAV MAGA gaan want als ze bij jou komen kan jij je zelf ook verdedigen.

Reputatie 2
Badge

ik ben zelf ook gepest 

tip is : zeg het tegen je ouder      ik heb dit zelf nooit gedaan achteraf spijt van gehad dat ik dit niet heb gedaan  en ook al weet ik dat dit HEEL HEEL HEEEEEL lastig is is het echt het beste om te doen 

 

Reageer