Hoe laat ik dit pestgedrag stoppen?

  • 20 March 2022
  • 6 reacties
  • 129 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hi,

Ik heb een vraagje…

ik word als sinds groep 3 gepest (Ik zijn nu in de 2de van de middelbare.) Ik doe VWO tweetalig op een school in mijn buurt. Ik weet niet hoe ik het pesten moet laten stoppen. Ik heb mijn grens echt al 80x verlegd, maar als ze er nu overheen gaan dan weet ik niet waartoe ik in staat ben. (ff sidenote, ik heb agressie problemen) Ik ben niet het slankste kind van de klas, ik ben veelste fanatiek en dat zorgt ervoor dat ik uitgescholden wordt door onderandere ‘bulldozer’ of ‘tank’. Daarnaast is het een groepje van populaire meiden die k*t tegen me doen, en daardoor zetten ze mijn hele klas tegenover me. 

Ik doe allemaal alsof het me niet zo veel uitmaakt, maar het raakt me toch echt wel heel erg. 

Ik ben al eens naar mijn mentor geweest met dit verhaal (november vorig jaar). Hij heeft er iets aan proberen te doen, maar dat heeft niet geholpen. Integendeel. Ze zijn me alleen nog maar meer aan het pesten omdat ik heb geklikt volgens hun.

Sindsdien heb ik er geen woord meer over gesproken met mijn mentor, ik doe eigenlijk alsof er niets gebeurd, en hij vraagt er ook niet om.

Ik weet niet of hij door heeft dat het altijd is hoe kinderen van de klas op mij reageren. Bijvoorbeeld toen hij in de klassen groepsapp met mentor vroeg wie er op gesprek wilde met de conciërge (dat is een ander verhaal, gaat namelijk over een leraar maar goed) een aantal kids zich aanboden, en toen ik vroeg of er nog plek was voor mij dat een van die populaire meiden gelijk antwoorden ‘Nee.’ Hij nam het toen gelukkig wel voor me op en zei: ‘[naam van het meisje], deze vraag was volgensmij aan mij bedoeld, en ik kan ook voor mezelf spreken. [mijn naam], natuurlijk is dr nog plek voor jou.’ Maar ja, zoals ik al zei, heeft ie denk ik geen idee dat dit altijd gebeurt. 

 

Goed… iemand tips hoe ik de kan oplossen? Help xx


6 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi wat moet dat moeilijk voor jou zijn. Misschien kun je hier iets mee ( hoop ik ) 

https://stoppestennu.nl/pesten-de-klas-aanpakken-en-voorkomen-voor-scholen

 

https://www.pestweb.nl/wat-kan-ik-doen/

En op youtube staan ook filmpjes met tips.

Het helpt je ook altijd als je er met iemand over kan praten. Misschien heeft je school een vertrouwenspersoon ?

Heel veel sterkte !

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +5

 @Hi there !!

Ik snap je wel! Je moet hun gewoon achter je laten. ( het groepje meiden )  negeer hun. Als ze tegen je praten of over je praten negeer hun zo hard.

Je kan ook een ventbook gebruiken,dat is een boek waar je je gevoelens uit kan laten... ik he er ook 1. Al voor 4 maanden.. bijna 5. 

 

Xx een hulpvol meisje 

Misschien heb jij hier iets aan 

watkanjedoenalsjegepestword

Vergeet niet : de pesters zijn allemaal onzeker en heeft ook een zwakke plek 

Reputatie 7
Badge +9

Ga nog eens naar je mentor!

Hij moet er ECHT iets aan doen. Je kan het ook aan al jouw leraren vertellen.

Alleen zo kan het stoppen. Hoe moeilijk het ook lijkt, doe het gewoon.

Ik hoop dat dit helpt
Succes en groetjes, Sano07

Laat de pestkoppen niet winnen, jij ben sterker! Ik steun je en ik weet zekerst heel veel anderen hier dat ook doen.

Ik weet niet precies hoe ze je pesten maar vaak proberen pesters een reactie uit te lokken, als jij die reactie niet geeft is de lol er snel af voor de pesters.

Badge

Ga je eerlijk zeggen Hier kun je letterlijk niks aan doen

Reageer