Vraag

hoe kan ik het zeggen tegen klasgenoten

  • 15 December 2021
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 2
Badge

hallo iedereen ik ben een meid van twaalf jaar eerste klas  en ik tics concentratie problemen thuissituiatie is niet goed en ik doe aan zelf beschadinging maarik heb het al die tijd al geheim kunnen houden maar het lukt nu niet meer en ik wil het tegen de klas zeggen maar ik durf niet want ik ben bang dat ik weer gepest wordt en er zitten een paar  kinderen in mijn klas die ik niet mag (zit nu oook alleen )

 

hebben jullie misscien tips zodat ik het wel kan zeggen


3 reacties

Kun je misschien wat meer vertellen over je thuissituatie?

En wat wil je precies kwijt tegenover je klasgenoten?

Reputatie 1
Badge +1

Dit is inderdaad een heel erg moeilijk probleem. Het is waarschijnlijk beter om te vertellen, maar dit is  ook heel moeilijk. (dit is als schrijven natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan)

Enerzijds kan dit jouw helpen. mensen begrijpen dan jouw handeling wat beter, en kunnen rekening met jouw houden.

Anderzijds kun jij inderdaad ermee gepest worden. Probeer het er met je mentor(zo heet dat bij mij, een Leeraar die dingen met jouw klas doet) over te hebben. dit is ook een onderdeel van zijn/haar beroep. die weten dat soort dingen waarschijnlijk beter.

over dat je alleen zit, durf ook naast anderen te zitten, en er een praatje mee te maken. ik begrijp dit (vooral over vrienden) best. voor als het jouw helpt:

Ik heb al vanaf dat ik geboren ben een enorm concentratie probleem. Ik concentreer mij altijd op 1 ding en sluit mij dan voor de rest van de wereld af. hierdoor ben ik super niet-socuiaal geworden. ik super slecht contact legen met anderen.  ik heb nu medicatie die dat weer oplost, maar de sociale achterstand die ik al die tijd heb opgedaan heb ik nog lang niet ingehaald.

 

een praatje kan zijn:

iets over school

iets over een hobby (het liefst iets wat je met diegene gemeen hebt)

iets over jouw (interesse en zo )

als je iemand als vriend(in) kan beschouwen, kun je dat dan misschien tegen hem/haar zeggen. dat lucht meestal wel erg op.

 

 

laat alsjeblieft weten wat je er van vind, en wat jij haalbaar vind om te doen.

veel succes nog 😀

Reputatie 2
Badge

Dit is inderdaad een heel erg moeilijk probleem. Het is waarschijnlijk beter om te vertellen, maar dit is  ook heel moeilijk. (dit is als schrijven natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan)

Enerzijds kan dit jouw helpen. mensen begrijpen dan jouw handeling wat beter, en kunnen rekening met jouw houden.

Anderzijds kun jij inderdaad ermee gepest worden. Probeer het er met je mentor(zo heet dat bij mij, een Leeraar die dingen met jouw klas doet) over te hebben. dit is ook een onderdeel van zijn/haar beroep. die weten dat soort dingen waarschijnlijk beter.

over dat je alleen zit, durf ook naast anderen te zitten, en er een praatje mee te maken. ik begrijp dit (vooral over vrienden) best. voor als het jouw helpt:

Ik heb al vanaf dat ik geboren ben een enorm concentratie probleem. Ik concentreer mij altijd op 1 ding en sluit mij dan voor de rest van de wereld af. hierdoor ben ik super niet-socuiaal geworden. ik super slecht contact legen met anderen.  ik heb nu medicatie die dat weer oplost, maar de sociale achterstand die ik al die tijd heb opgedaan heb ik nog lang niet ingehaald.

 

een praatje kan zijn:

iets over school

iets over een hobby (het liefst iets wat je met diegene gemeen hebt)

iets over jouw (interesse en zo )

als je iemand als vriend(in) kan beschouwen, kun je dat dan misschien tegen hem/haar zeggen. dat lucht meestal wel erg op.

 

 

laat alsjeblieft weten wat je er van vind, en wat jij haalbaar vind om te doen.

veel succes nog 😀

hallo het is goed gegaan ik heb nu 2 vriendinnen

Reageer