Skip to main content

het gaat echt heel slecht met mij op school

• March 14, 2026
  • 5 reacties
  • 31 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo,

Ik zit in de 3e klas en het gaat echt heel slecht met mij op school. Ik voel me er vaak verdrietig en uitgeput, en het kost me heel veel energie om elke dag naar school te gaan. Het lukt me niet om het goed vol te houden.

Mijn moeder zegt dat ik pas volgend jaar naar een andere school mag. Als ik dit jaar blijf zitten, moet ik nog een heel jaar op deze school blijven, en dat voelt voor mij nu echt onmogelijk om vol te houden.

Daarom wil ik eerlijk zeggen dat ik het allerliefst heel graag nu naar een andere school wil. Ik denk dat een nieuwe omgeving mij echt zou kunnen helpen om me beter te voelen en weer normaal naar school te kunnen gaan.

Ik weet niet meer wat ik moet doen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen of met me mee kunnen denken over wat ik nu kan doen.

5 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi Audi,

Wat vervelend dat jij je zo voelt. Hier kan je het met je mentor, vertrouwenspersoon of decaan over hebben. Zij kunnen vaak ook goed inschatten of een andere school een goed idee is.

Weet je ook waarom jij je zo voelt? 

Veel liefs

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • March 14, 2026

Omdat ze me pesten en ik nauwelijks/geen vrienden heb. En ik heb al geprobeerd met iemand op m'n school erover te praten maar ze luisteren niet naar me.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 14, 2026

Hidat is begrijpbaar ik ben ook gepest ja kan het opschrijven werkt als een wonder !

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 14, 2026

Hoi ​@Audi wat naar dat dit gebeurt. Je verdient zo veel beter.  dingen die pesters zeggen zijn helemaal niet waar Je bent goed zoals je bent, en ik geloof dat je ook heel aardig en lief bent. Jij bent niet verkeerd, je kan niet verkeerd zijn want iedereen is anders en dat “normaal” wat mensen beweren dat bestaat bestaat niet. Hou asjeblieft wel van jezelf want jij mag er zijn. Wat ze ook over je zeggen, je hebt het recht om te bestaan. Geloof in jezelf en niet wat die pesters zeggen want je bent goed en ook al vind je soms misschien zelf van niet maar je doet je best en jij leeft al die tijd al terwijl zij nare dingen zeggen die geen eens waar zijn. Dat is nog eens iets waar ik echt respect voor heb. Hou vol, ik weet zeker dat je het kunt 💪💪💪♥️

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 14, 2026

Heb je misschien een broer/zus met wie je hierover kan praten? 

En onthoud: hoe je ook bent, je mag er zijn

liefs kat