Vraag

help ik word gepest

  • 17 January 2024
  • 6 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik zit nu in de brugklas en tijdens de meeste lessen zit ik achter iemand en zij gaat de hele les vervelende opmerkingen maken. Ik werd niet per se verdrietig of boos ervan maar sinds vandaag is ze ook begonnen met slaan. Twee andere meiden hebben haar uitgedaagd. Ik heb het al tegen mijn ouders gezegd en zij hebben het aan mijn mentor vertelt maar nu ben ik bang dat ze daar achter komen en de rest van alle meiden uit mijn klas tegen mij in gaan zetten. HELP wat moet ik nu doen?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Maak je geen zorgen, je hebt een goede keuze gemaakt!
Dan weet de rest van de klas het, maar het is abnormaal dat iemand nare opmerkingen gaat maken of gaat slaan. En wat willen ze doen dan?
Ik neem ook aan dat niet elke meisje zo is tegen jouw.

Ik hoop dat het snel goed komt!

Reputatie 7
Badge +11

Zoals @ItzJustinΒ al zegt, je hebt de juiste keuze gemaakt. Nu de mentor het weet, kan hij er ook op gaan letten.

Niet te veel over na denken.

Β 

Liefs,

Β  Β  Β  Β  M.

Ik heb ook zoiets gehad met een meisje uit de klas.

Ik had het er met een paar vriendinnen over en wijΒ zijn ook naar de mentor gegaan.

wij vroegen of we anoniem mochten blijven en dat is ook gebeurt misschien kan jij dat ook doen. En als ze erachter komen kan je gelijk vertellen waarom je dit hebt gedaan.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat nu.

groetjes mooncat

Reputatie 1
Badge

Iedereen bedankt voor de tips! Mijn mentor heeft haar 2 uur nablijven gegeven en nu word ik genegeerd door een groepje meiden, gelukkig mag ik hun toch niet. En gelukkig is het ook niet tegen de hele klas verteld wat er is gebeurd. Nog bedankt voor de tips en ik geef nog een update als er weer iets gebeurt.

Reputatie 1
Badge

Ik ben eer weer met een update…

Ik heb al een tijdje niet meer op deze site geweest maar laatst heeft die meid (die mij heeft geslagen, wij noemen haar meid 1) ruzie gehad met een andere meid (meid 2?,

er kwam een gevecht en ze werden allebei geschorst. Dat is ondertussen al langer dan een maand geleden.

Maar nadat ze hadden gevochten had meid 1 allemaal gemene dingen gezegd over meid 2 in de klassen groepsapp (meid 2 zit in een andere klas) en ik heb dat aan een van mijn beste vriendinnen laten zien. Zij was dus blijkbaar een vriendin van meid 2 en liet dat ook aan haar zien.

Nu een maand later komt meid 1 daar opeens achter en gaat tegen mijn rug om tegen iedereen over mijΒ liegen en mij een bitch noemen enzo. Ondertussen heeft de halve klas dat al gehoord (ook de jongens) en bijna iedereen haat mij nu. Het schooljaar duurt nog een paar maanden maar wij hebben een tweejarige brugklas en ik denk niet dat ik van klas kan verwisselen als dit schooljaar voorbij is en ik hierna nog een heel jaar in dezelfde klas moet.

Heeft iemand enig idee wat ik nu nog kan doen (sorry dat het zo lange tekst is)

Reputatie 1

Hoi @Fizz,

Wat naar dat je dit meemaakt op school. Het is echt niet okΓ© dat diegene vervelende opmerkingen maakt en zelfs begonnen is met slaan. Dat is echt niet acceptabel. Goed dat je het al aan je ouders hebt verteld en dat zij het aan je mentor hebben doorgegeven. Hopelijk kan je mentor er iets aan doen en zorgen dat het stopt.

Ik snap dat je bang bent dat de rest van de meiden uit je klas erachter komen en tegen jou gaan zijn. Het is belangrijk om te onthouden dat jij niet degene bent die iets verkeerd doet, maar juist degene die slachtoffer is. Als de andere meiden achter jou staan, is dat super, maar als dat niet zo is, is het belangrijk om te weten dat je altijd op jezelf kunt vertrouwen.

Misschien helpt het om ook met een vertrouwenspersoon op school te praten, zoals een docent of een counselor. Zij kunnen je misschien helpen om te gaan met de situatie en je steunen als je het moeilijk hebt. En vergeet niet om goed voor jezelf te zorgen en tijd te nemen voor dingen die je leuk vindt, om even afleiding te hebben van alles wat er gebeurt. Je staat er niet alleen voor!

Groetjes,
@JanuaryGirlHorseΒ 

Reageer