Vraag

Help, ik weet het niet meer

  • 19 February 2021
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hey! Ik ben Jisoo

Ik word eigenlijk al mijn hele  leven gepest, mensen zeggen dingen als: Je bent lelijk, ik haat je.

Op de middelbare school ging het beter, in de eerste had ik eindelijk wat zelfvertrouwen. Ik had ook 2 vrienden: Krystal en Jennie. Maar in de 2de werd Jennie verliefd op Krystal. En Krystal was verliefd op een jongen uit de klas : Richard. Altijd probeerde Krystal indruk te maken op Richard, zelf is Krystal erg onzeker ze zegt dan vaak dingen als: Ik ben zo lelijk, ik zeg dan terug nee joh, je bent niet lelijk. Dan zegt ze tegen mij: Ik misschien niet maar jij wel.

Ook zegt krystal: Ik ben zo alleen, niemand geeft om mij. Ik zeg dan: Nee je bent populair je hebt veel vrienden en je ouders houden van je. Zegt ze terug: Maar jij hebt geen vrienden.

Jennie zegt hier nooit iets van.

Ook in de groepsapp zeggen mensen wel eens gemene dingen tegen Krystal, ik kom dan voor haar op, maar dan gaat Krystal samen met de pesters mij ineens pesten. En meer van dit soort dingen.

Een x tijdens wiskunde moest ik naast een jongen zitten. Hij zei allemaal gemene dingen, zoals: Ik haat je, iedereen haat je, je hebt geen vrienden, je bent lelijk, niemand mag je, je bent een tering lijder, ik ga je echt nog een x in elkaar rammen. Het kwam uit het niets. Ik heb nog nooit ruzie met die jongen gehad. Ik was heel verdrietig en had mijn moeder geappt.

Ik verteld het ook tegen Jennie, ik moest bijna huilen. Jennie haalde haar schouders op en liep weg.

Mijn ouders hadden de mentor gebeld en ik en die jongen moesten een gesprek voeren.

Die jongen en nog een meisje uit de klas (sophie) pesten mij en zeiden dat ik een snitch ben.

Jennie begon ook gemene dingen te zeggen, als ik naar haar toe loop zegt ze dingen als: daar komt zij weer met haar lelijke kop.

Ik was er klaar mee, Jennie had gezegd dat ze geen bff's meer wou zijn. Ik probeerde ze te ontlopen. Jennie ging toen bij andere vrienden van mij over me roddelen.

Jennie en Krystal gingen tegen elkaar over mij roddelen.

Ik voelde mij zo rot dat ik mijzelf begon te snijden. Snijden was het enige wat helpt tegen de gedachtes. Als ik mijzelf niet snijdt dan zeggen stemmen in mijn hoofd alles wat kinderen tegen mij hebben gezegd. dan komen er stemmen in mijn hoofd die zeggen dat ik zelfmoord moet plegen. De enige die weet dat ik mijzelf snij is een vriendin. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

Zijn mijn vrienden fake? En wat moet ik doen? Ik weet het echt niet meer, help.


3 reacties

Badge

Hoihoi kjwbfekjbf,

“Slachttoffers worden daders en daders slachtoffers”

Ik neem het niet voor Krystal, Jennie, Sophie, De Jongen of alle pesters op. Maar vaak hebben zij ook problemen. Net zoals dat jij je snijdt om je beter te voelen, gaan zij pesten. Of ze gaan mee doen met het pesten, omdat ze bang zijn anders zelf gepest te worden. Dat zijn de meelopers.  Pesters kunnen zo gemeen zijn en jij kan je zo diep ongelukkig en eenzaam voelen.Het is goed dat je naar je mentor toe bent gegaan.  Maar vergeet niet:  wat de pesters zeggen is nietwaar. Ik denk dat je een hobby moet zoeken. Iets wat je beter laat voelen. Misschien cello les (of een ander instrument). Maar je kan je ook laten gaan op het voetbalveld (of ander sport). En wie weet maak je daar vrienden.
 Zoek en vind de zin van het leven terug. 
Recht je schouders en kijk vooruit!

 

Dat je jezelf snijdt is natuurlijk niet goed. Dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel, maar het werkt verslavend, hè? Vertel het iemand, zoek hulp, probeer af te kicken.  
Laat je me weten hoe het afloopt?

 

Ik ben er voor je. 
Groetjes Puck. 

Badge

hee, als Krystal zulke dingen over je zegt is het geen echte vriend. Ik denk dat het beter is om afstand te nemen van haar. Ook wat Jennie doet is niet helemaal goed. Als je een goede vriend bent zeg je daar iets van. Wat die jongen tijdens wiskunde zei is natuurlijk heel gemeen en probeer maar gewoon te denken dat hij degene is die de moeite doet om dit soort dingen te zeggen dus hij is gwn heel triest, ik snap dat het dan misschien nog niet helemaal over is maar misschien helpt het wel een beetje. Ik denk dat jij niet meer bevriend moet zijn met dit soort mensen. Wat ze doen kan echt niet. Snijden moet je echt mee stoppen. Nu denk je nog dat dat een oplossing is maar later kom je er achter dat dat ook fout was. Zelfmoord moet je al helemaal niet doen. Ik weet dat je nu misschien denkt dat dat de oplossing is om er maar gewoon een einde aan te maken, maar je zult zien dat als je het niet doet en je doet wel iets aan de kinderen die je pesten, dat je veel gelukkiger word. Ik hoop dat dit een beetje heeft geholpen. 

Hi 

als eerste ik vind dat je dit niet verdient en het spijt me dat het je overkomt.

ik zou je vrienden Krystal en Jennie laten vallen ze zijn niet aardig voor je dan ben je geen vrienden. over het snijden zou ik wel met iemand over praten. ik heb mezelf weleens open gekrabd. vraag een ouder of je naar een psychiater of pschygoloog mag dat heeft bij mij enorm geholpen. en pesten is niet oké ik dacht dat we dat nu wel wisten. het klopt wel pesters hebben zelf meestal problemen dat is geen excuus natuurlijk. praat erover ik weet dat iedereen dat zegt maar het is wel zo.  

veel geluk en succes

Reageer