Hoi iedereen.
ik ben MickeyMouse en ik ben een jongen van 15 jaar en ik dans. Ik doe ook nog een heleboel andere dingen/sporten, maar vooral over het dansen krijg ik nogal eens onaardige opmerkingen, zoals dat het gay is en niet stoer om te doen.
Ik vind dat onzin, want het is gewoon een coole sport, maar ja, een hoop klasgenoten en vooral veel mensen die ik, maar vooral ook die mij helemaal niet kennen en online reageren op mijn filmpjes weten vaak niet eens wat dansen allemaal inhoudtβ¦.. Ik heb dat account nu op privΓ© staan, dus doe geen moeite, die ga je toch niet vinden. In filmpjes die ik hier post ben ik nergens te zien. Ik ken die mensen in die filmpjes ook niet persoonlijk. Ik heb de filmpjes gewoon van youtube (zie verderop).
Toen ik een jaartje of 7 was heb ik een jaartje op ballet gezeten. Dat vond ik op zich wel leuk en het was goed voor mijn houding en lenigheid, maar streetdance en hiphop leek me leuker en toen ben ik daar op gegaan. Toen ik op ballet zat vonden sommige kinderen dat stom, omdat dat meer iets voor meisjes was. Er waren ook maar 2 andere jongens op ballet en er waren echt 20+ meisjes. Echt gepest werd ik er toen niet mee, maar alleen dat sommige het stom vonden, dus echt last heb ik daar nooit van gehad.
Ik heb tot mijn 12e vooral in het buitenland gewoond (over de hele wereld) en ik ben 15 x verhuisd, dus ik kon nooit lang op dezelfde school en ook niet op dezelfde dansschool zitten, omdat we weer verhuisden. Soms had ik ook een paar maanden of een half jaar geen dansles en leerde ik alleen mezelf dansjes van yt filmpjes.
Sinds ik terug ben in Nederland (nu ongeveer 3 jaar) ben ik serieuzer bezig geweest met dansen.
Ik heb o.a. streetdance en hiphop en ook een beetje breakdance gedaan en popping en locking en dat vonden sommigen dan nog wel gaan, maar de laatste 2 jaar doe ik vooral Shuffle Dance en soms Modern Dance.
Ik zal van allebei wel wat voorbeelden (yt filmpjes) posten zodat jullie een beetje een idee hebben wat het is.
Sorry dat die lettergrootte van die linkjes zo raar is.
Shuffle Dance:
https://www.youtube.com/shorts/kqtoUAn-4zY Makebaβ¦ perfect to shuffle onπ€©π Is it easy or tough?π π #shorts #ashortaday #trending #shuffle
https://www.youtube.com/watch?v=jOn-LyU3X1E Kijk de eerste 43 seconden, de rest is tutorial (kun je leren hoe het moet). Milkshake + Friendships TikTok Shuffle Tutorial
Ik dans ook het liefst met veel bewegingen in mijn armen en bovenlichaam. Verderop kun je zien dat veel jongens vooral met hun onderlichaam dansen. Misschien dat ik drm meer opmerkingen krijg.
https://www.youtube.com/watch?v=7gEVCruHq1Y Kijk de eerste 43 seconden, de rest is tutorial.βMarjaani Marjaani Shuffle Tutorialβ ~ TRENDINGβ€οΈ
https://www.youtube.com/watch?v=LmXlxkHdM64 Kijk zolang je het leuk vindt. Tuzelity Shuffle πβοΈ Neon Mode π±π₯ Tuzelity Dance Compilation 2023
Aanraders: 0.45-1.05 (kids in wit), 1.30-1.38 (boys in zwart) en 1.53-2.08 (in de sneeuw), 3.50-4.00 (trap), 4.01-4.08 en dat jochie met rode muts rechts is echt van elastiek, zo soepel, 4.08-4.21 (trap), 4.35-4.43 mooi beeld in line, 5.36-5.59 jochie in rood, 7.41-7.58 daar wordt je toch vrolijk van
Modern:
https://www.youtube.com/watch?v=cEnVC5LxYrY Two teenage boys dancing - modern interpretive dance style
En wat ik verder nog heel leuk vind om te doen, maar wat bijna niemand begrijpt dat ik dat als jongen doe zijn dansjes zoals:
https://www.youtube.com/shorts/pf5mKM1CjrM When I did the superbowl dance in Brussels with Anae #youtubeshorts #shorts
Ik dans dus super graag en schaam me er niet voor, maar ik vind het wel jammer dat anderen dan ongevraagd altijd zoveel narigheid over mij uit moeten storten. Behalve dat dit online gebeurt, krijg ik irl soms van die narigheid over me heen.
Je hoeft niet te reageren op mijn filmpjes met schelden, je had ook gewoon niks kunnen zeggen en er een volgende keer gewoon niet meer naar kijken als je er βlastβ van hebt. Je had ook een π neer kunnen zetten dan had ik ook geweten dat je het niks vind. Dat vind ik dan en soms heb ik dat ook wel gepost. Vaak werd he er daardoor niet beter van of gingen anderen er ook weer op reageren, zodat je 2 kampen die rollend over elkaar tekeer gingen. Mooi dat ze mij helpen natuurlijk, maar jammer dat het nodig is en het daardoor niet altijd beter wordt.
Btw, ik heb dat hele account waar mijn filmpjes op staan op privΓ© gezet, zodat ik anoniem blijf en dat had ik al gedaan voordat ik dit topic ging maken. Gwn omdat er zoveel βellendeβ werd gepost. In die posts werd vaak gescholden met en genoemd dat ik wel gay moest zijn als ik zo dansteβ¦ nou, ik heb nieuws voor diegenen die dat schreven en dat had ik ook geschreven op dat account: dat ik gay ben en volgens mij heeft het één niks met het ander te maken. Iedereen mag toch dansen.
Kijk als je het niet in de maat vindt of een slechte muziekkeuze of allerlei andere technische dingen of opbouwende kritiek geeft vind ik het prima, maar niet dingen noemen die alleen op mij als persoon zijn gericht.
Ik vind het jammer dat ik de beslissing heb moeten maken om het account privΓ© te moeten maken, maar dat ontneemt mij gelukkig niet het plezier wat ik er aan beleef, ook al zit die narigheid toch wel ergens in mijn achterhoofd.
Veel plezier met alles te bekijken en hopelijk willen jullie mij helpen door wat vragen te beantwoorden, waarbij jullie iets over jullie eigen ervaringen over het omgaan met teleurstellingen vertellen, omdat anderen niet zo leuk reageerden op dat waar je zelf zo trots op bent en waar je hopelijk dan nu toch nog wel plezier aan beleeft.
Hieronder de vragen. Niet alles hoeft letterlijk zo beantwoord te worden, maar ik zou het leuk vinden als de volgende dingen erin staan:
- Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent
- Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit. Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn.
- Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt.
- Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg?
- Heb je daar op gereageerd en hoe?
- Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger?
- Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of�
- Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privΓ© gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie.
- Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan?
- Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enzβ¦.ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is.
- Andere tips?
- Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben
- Nog iets dat je kwijt wil
Ik zie jullie reactie graag komen en ik zal nog wel even kijken wat ik zelf nog aan moet vullen qua vragen en antwoorden.
Bedankt alvast π
Gr. MickeyMouse