Heb jij een hobby of sport die je leuk vindt 🙂, maar die door anderen ‘stom’ gevonden wordt en heb je er daardoor minder plezier in 🤔 of wordt je er mee gepest 😏😕

  • 17 July 2023
  • 14 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen.

 

ik ben MickeyMouse en ik ben een jongen van 15 jaar en ik dans. Ik doe ook nog een heleboel andere dingen/sporten, maar vooral over het dansen krijg ik nogal eens onaardige opmerkingen, zoals dat het gay is en niet stoer om te doen.

Ik vind dat onzin, want het is gewoon een coole sport, maar ja, een hoop klasgenoten en vooral veel mensen die ik, maar vooral ook die mij helemaal niet kennen en online reageren op mijn filmpjes weten vaak niet eens wat dansen allemaal inhoudt….. Ik heb dat account nu op privé staan, dus doe geen moeite, die ga je toch niet vinden. In filmpjes die ik hier post ben ik nergens te zien. Ik ken die mensen in die filmpjes ook niet persoonlijk. Ik heb de filmpjes gewoon van youtube (zie verderop).

Toen ik een jaartje of 7 was heb ik een jaartje op ballet gezeten. Dat vond ik op zich wel leuk en het was goed voor mijn houding en lenigheid, maar streetdance en hiphop leek me leuker en toen ben ik daar op gegaan. Toen ik op ballet zat vonden sommige kinderen dat stom, omdat dat meer iets voor meisjes was. Er waren ook maar 2 andere jongens op ballet en er waren echt 20+ meisjes. Echt gepest werd ik er toen niet mee, maar alleen dat sommige het stom vonden, dus echt last heb ik daar nooit van gehad.

Ik heb tot mijn 12e vooral in het buitenland gewoond (over de hele wereld) en ik ben 15 x verhuisd, dus ik kon nooit lang op dezelfde school en ook niet op dezelfde dansschool zitten, omdat we weer verhuisden. Soms had ik ook een paar maanden of een half jaar geen dansles en leerde ik alleen mezelf dansjes van yt filmpjes.

Sinds ik terug ben in Nederland (nu ongeveer 3 jaar) ben ik serieuzer bezig geweest met dansen.

Ik heb o.a. streetdance en hiphop en ook een beetje breakdance gedaan en popping en locking en dat vonden sommigen dan nog wel gaan, maar de laatste 2 jaar doe ik vooral Shuffle Dance en soms Modern Dance.

Ik zal van allebei wel wat voorbeelden (yt filmpjes) posten zodat jullie een beetje een idee hebben wat het is.

Sorry dat die lettergrootte van die linkjes zo raar is.

Shuffle Dance:

https://www.youtube.com/shorts/kqtoUAn-4zY Makeba… perfect to shuffle on🤩💃 Is it easy or tough?😅😍 #shorts #ashortaday #trending #shuffle

 

https://www.youtube.com/watch?v=jOn-LyU3X1E Kijk de eerste 43 seconden, de rest is tutorial (kun je leren hoe het moet). Milkshake + Friendships TikTok Shuffle Tutorial

Ik dans ook het liefst met veel bewegingen in mijn armen en bovenlichaam. Verderop kun je zien dat veel jongens vooral met hun onderlichaam dansen. Misschien dat ik drm meer opmerkingen krijg.

https://www.youtube.com/watch?v=7gEVCruHq1Y Kijk de eerste 43 seconden, de rest is tutorial.“Marjaani Marjaani Shuffle Tutorial” ~ TRENDING

 

https://www.youtube.com/watch?v=LmXlxkHdM64 Kijk zolang je het leuk vindt. Tuzelity Shuffle 😎⭐️ Neon Mode 😱💥 Tuzelity Dance Compilation 2023

Aanraders:  0.45-1.05 (kids in wit), 1.30-1.38 (boys in zwart) en 1.53-2.08 (in de sneeuw), 3.50-4.00 (trap), 4.01-4.08 en dat jochie met rode muts rechts is echt van elastiek, zo soepel, 4.08-4.21 (trap), 4.35-4.43 mooi beeld in line, 5.36-5.59 jochie in rood, 7.41-7.58 daar wordt je toch vrolijk van

 

Modern:

https://www.youtube.com/watch?v=cEnVC5LxYrY Two teenage boys dancing - modern interpretive dance style

 

En wat ik verder nog heel leuk vind om te doen, maar wat bijna niemand begrijpt dat ik dat als jongen doe zijn dansjes zoals:

https://www.youtube.com/shorts/pf5mKM1CjrM When I did the superbowl dance in Brussels with Anae #youtubeshorts #shorts

 

Ik dans dus super graag en schaam me er niet voor, maar ik vind het wel jammer dat anderen dan ongevraagd altijd zoveel narigheid over mij uit moeten storten. Behalve dat dit online gebeurt, krijg ik irl soms van die narigheid over me heen.

Je hoeft niet te reageren op mijn filmpjes met schelden, je had ook gewoon niks kunnen zeggen en er een volgende keer gewoon niet meer naar kijken als je er ‘last’ van hebt. Je had ook een 👎 neer kunnen zetten dan had ik ook geweten dat je het niks vind. Dat vind ik dan en soms heb ik dat ook wel gepost. Vaak werd he er daardoor niet beter van of gingen anderen er ook weer op reageren, zodat je 2 kampen die rollend over elkaar tekeer gingen. Mooi dat ze mij helpen natuurlijk, maar jammer dat het nodig is en het daardoor niet altijd beter wordt.

Btw, ik heb dat hele account waar mijn filmpjes op staan op privé gezet, zodat ik anoniem blijf en dat had ik al gedaan voordat ik dit topic ging maken. Gwn omdat er zoveel ‘ellende’ werd gepost. In die posts werd vaak gescholden met en genoemd dat ik wel gay moest zijn als ik zo danste… nou, ik heb nieuws voor diegenen die dat schreven en dat had ik ook geschreven op dat account: dat ik gay ben en volgens mij heeft het één niks met het ander te maken. Iedereen mag toch dansen.

Kijk als je het niet in de maat vindt of een slechte muziekkeuze of allerlei andere technische dingen of opbouwende kritiek geeft vind ik het prima, maar niet dingen noemen die alleen op mij als persoon zijn gericht.

Ik vind het jammer dat ik de beslissing heb moeten maken om het account privé te moeten maken, maar dat ontneemt mij gelukkig niet het plezier wat ik er aan beleef, ook al zit die narigheid toch wel ergens in mijn achterhoofd.

 

Veel plezier met alles te bekijken en hopelijk willen jullie mij helpen door wat vragen te beantwoorden, waarbij jullie iets over jullie eigen ervaringen over het omgaan met teleurstellingen vertellen, omdat anderen niet zo leuk reageerden op dat waar je zelf zo trots op bent en waar je hopelijk dan nu toch nog wel plezier aan beleeft.

 

Hieronder de vragen. Niet alles hoeft letterlijk zo beantwoord te worden, maar ik zou het leuk vinden als de volgende dingen erin staan:

 

  1. Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent
  2. Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit.  Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn.
  3. Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt.
  4. Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg?
  5. Heb je daar op gereageerd en hoe?
  6. Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger?
  7. Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of…?
  8. Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privé gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie.
  9. Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan?
  10. Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enz….ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is.
  11. Andere tips?
  12. Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben
  13. Nog iets dat je kwijt wil

 

Ik zie jullie reactie graag komen en ik zal nog wel even kijken wat ik zelf nog aan moet vullen qua vragen en antwoorden.

 

Bedankt alvast 🙂

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi lieve @MickeyMouse  ik zit (trots) op scouting en ja hoor er zijn genoeg mensen die er niks van weten en dan allerlei domme dingen zeggen die niet kloppen. Watjes, militaristisch( wat een contrast is dat!),  sekte, rare pakjes, zulke dingen.  Ik laat het echt van me afglijden, de meesten zijn gelukkig positief.  En ik denk maar zo zij missen alles wat ik daar beleef!   Het valt me op, dat vaak mensen die helemaal nul komma niks weten van iets, daar een oordeel over hebben. Kan echt van alles zijn.  Ik denk altijd, met hun heb ik niks, met die vrienden bij scouting heb ik alles. Zelfde als met mijn kleding. het duurde even voordat ik daar vrij in durfde te zijn maar ik ging met stapjes en steeds verder en nu durf ik al bijna overal erbij te lopen zoals ik wil.  Het is soms pijnlijk hoe anderen doen en denken, maar het raakt jou zover je het je laat raken. Ik heb er geleerd afstand van te houden. Ben weerbaar geworden en ik vind het veel belangrijker hoe mijn lieve ‘insiders’ er over denken dan al die mensen die niks van me weten.  En dat jij dit doet is geweldig ! Ik dans ook, met 2 vriendinnen en soms thuis, en dat vinden mensen ook “raar” zucht…. ik niet!  En wie weet dansen we ooit een keertje samen ;)  ik hou ervan en blijf het ook lekker doen, gewoon in mn rok en met de muziek die ik (wij) leuk vind(en).  En wat een ander vind mag ie houden;P  Ik dans lekker met je mee !

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +17

PS om je even een hartje te geven:

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoii @MickeyMouse ! Wat goed dat je dit deelt! Zeker blijven dansen duss haha! Ik ga je vragenlijst invullen:

  1. Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent? → ja zekerrr! Ik rijd paard en ik wordt er altijd wel mee geplaagd dat het geen sport is enzo. 
  2. Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit.  Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn. → zoals ik bij 1 heb gezegd rijd ik paard en mensen zijn daar niet altijd mee eens. Maar ik trek daar niets van aan!
  3. Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt. → ik ben een  14 jarige meisje en ik rijd paard haha. Ik doe het nu 2,4 jaar maar mijn liefde voor paarden is eigenlijk bijna mijn hele leven lang haha 
  4. Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg?→ alleen irl haha
  5. Heb je daar op gereageerd en hoe? → Jaa! Ik reageer altijd met: Het is wel een sport, maar ik doe het niet voor als een sport. Maar als je niets positiefs te zeggen hebt kan je beter maar stil zijn. En als je dat niet kan, dan mag je een keer mee en dan na je paard rijd rit mag je zeggen of je van gedachten bent veranderd. 
  6. Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger? → Het helpt meestal niet haha, want ik wil niet per se stoer doen enzo dus dan gaan zij in plaats van mij stoer doen dus ja…
  7. Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of…? → Ik vind het gewoon een verdrietig idee dat mensen zo reageren op iets wat mensen heeel leuk vinden. Dat kan best veel mensen onzeker maken enzo
  8. Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privé gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie. → Ik doe het nog steeds!
  9. Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan? → Zekers!
  10. Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enz….ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is. → Ik vind het mooi! Is niet iets voor mij maar jij moet zeker er meee doorgaan! Ik vind het voor jongens en meisjes
  11. Andere tips? → Blijf doorgaan!
  12. Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben
  13. Nog iets dat je kwijt wil → Nope haha

graag gedaan!

xx

Reputatie 7
Badge +9
  1. Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent ja maar dat zal je helaas altijd krijgen
  2. Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit. Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn. ik heb een tijdje als enig meisje bij Free Running gezeten en dan was het dat dat een jongens sport is. en ik ben laatst gestopt bij circus omdat de groep minder leuk was (teveel meiden waardoor ik werd afgeleid omdat ik lesbisch ben), omdat er teveel van mij werd verwacht en omdat ik telkens een clown werd genoemd
  3. Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt. ik ben een meisje van 13 jaar en circus was best belangrijk voor mij omdat ik dus op een sport moest en de rest was naar mijn mening stom. nu skeeler ik vaak met mijn broer en soms dat mijn moeder mee fietst maar dat is ook niet leuk. ik moet me bij beiden inhouden, met mijn moeder kan ik niet goed kletsen en met mijn broer is het steeds lekker bezig meiden of zet hem op meisjes. en daarna heb ik weer een raar gevoel in mijn buik van dat ik geen meisje wil zijn en hoe mijn broer zich daarover voelt.
  4. Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg? geen van allen online
  5. Heb je daar op gereageerd en hoe? dat skeeleren gaat vaak te snel, free running trok ik me er niks van aan en circus heb ik vaak gezegd dat er meer bij circus is dan alleen clowns
  6. Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger? vaak werd het nog erger. ze negeerde gewoon wat ik zei en gingen door met domme vragen zoals of ik ook een rooie neus op had en andere basic dingen van circus. zoals of we dieren gebruiken en meer van dat soort vragen
  7. Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of…? vaak teleurgesteld dat ze zo dom zijn. want als eerste leeuwen en dat soort dieren zijn verboden in circussen volgens mij, als tweede als het niet verboden zou zijn dan zou de regering dat snel doen (nadat er weer een nieuwe regering is), als derde als de regering het niet zou verbieden en het is niet al verboden dan is het een jeugd circus waar we nog steeds niks met dieren doen behalve de vaste kat die eigenlijk niet binnen mag komen naar buiten zetten.
  8. Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privé gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie. ik ben met free running er circus gestopt, maar met skeeleren ga ik nog door. (free running kwam omdat de trainer ermee gestopt was)
  9. Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan? denk het wel. ik verbaas me er wel nog steeds over hoe jij 15x ik twaalf jaar bent verhuisd (ik ben 13 en ik ben nog nooit verhuisd)
  10. Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enz….ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is. mij maakt het niks uit. ik dans sowieso niet maar dat is gewoon omdat ik me er onprettig bij voel.
  11. Andere tips? wees jezelf en doe wat je leuk vind
  12. Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben als je zo vaak bent verhuisd heb je dan ook heel veel vrienden?
  13. Nog iets dat je kwijt wil heb het niet over een dans account als je die op privé hebt gezet want ik wil nu juist kijken (ik zet er nooit iets onaardigs onder. ik heb een vriend gehad die begon ook met een YouTube kanaal een soort freeks wilde wereld en het was mega slecht. hij had maar iets van 4-5 abonnees waaronder ik een vriend en zijn ouders. en ik was de enige die zijn filmpjes likete en een goede reactie eronder zette)
Reputatie 7
Badge +4
  1. Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent. Ja ik vind kunst mooi en ik houd van bloemen en sommigen vinden dat dan ‘oud’zovan dat dat iets voor oude mensen is. Onzin !
  2. Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit.  Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn. haha dat dus,  over kledimg tsja daar heb ik al lang me bij neergelegd dat er altijd mensen zijn die weer wat te zeuren hebben . Dikke pech voor ze.
  3. Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt. Ik ben 12, meisje en ik vind kunst en bloemen iets dat je leven rijker maakt, kleur geeft!
  4. Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg? irl, ik mag geen socials behalve whatsapp en google profiel
  5. Heb je daar op gereageerd en hoe? nou, ik reageer dan van “jij vind dingen leuk, ik vind dingen leuk en het mooie is dat dat allemaal mag”
  6. Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger? een paar reageerden wel toegefelijk, sommigen kekek gewoon dom. Laat ze maar.
  7. Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of…? Toen ik 9 was ofzo vond ik het erg, later niet meer. Belangrijkste is dat ik en mijn vrienden het oké vinden, net als wat @Tartan13  ook zegt
  8. Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privé gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie. ik heb dat niet ;)
  9. Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan? ja zeker!  Dat maakt jou ook wie je bent en dat is heel goed !
  10. Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enz….ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is. Jongens en meisjes kunnen dat tuurlijk! Ik vind het vlot, leuk, vrolijk, sexy en sportief !
  11. Andere tips? Blijf vooral wie je bent!  En ik hoop dat je ooit samen met Tartan gaat dansen ( zo leuk lijkt me !) en dat ik dan mag kijken 😍
  12. Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben. Nee hoor !
  13. Nog iets dat je kwijt wil. Je bent een lieve topper !

Maiskolfje X

Reputatie 7
Badge +17
  1. Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent Ja hoor
  2. Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit.  Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn. Over dingen zoals uiterlijk zoals zoveel mensen dat wel meemaken.  Waar ik ook best wel vaak kritiek op krijg is mijn muzieksmaak. Ik luister naar van alles, van metal tot k-pop, dus voor iedereen is er wel wat te zeiken. 😂
  3. Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt.  Ik ben een jongen van 17. Muziek is best belangrijk voor mij en ik besteed er ook veel tijd aan.
  4. Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg? Ik post op !nsta wel eens dingen over muziek waar ik naar luister. Zodoende postte ik ook een keer iets over k-pop. De reacties waren niet alleen positief zeg maar. 😂
  5. Heb je daar op gereageerd en hoe?  Ik reageer daar niet op. Haters gonna hate en zo.
  6. Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger? NVT
  7. Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of…? 0,0 invloed. Wat anderen vinden van wat ik doe of leuk vind boeit me totaal niet.
  8. Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privé gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie. Ik ga me niet aanpassen aan de niet boeiende meninkjes van anderen.
  9. Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan? Als jij je daar prettiger bij voelt was het verstandig. Ik snap best dat je geen zin hebt in al die bullshit comments.
  10. Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enz….ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is. Ik kan niet dansen dus voor mij is geen enkele dans wat, maar ik vind het wel leuk om naar te kijken. En natuurlijk is iets niet alleen voor meisjes of jongens. Zoals je denk ik wel weet heb ik echt een schijthekel aan dat soort labels.
  11. Andere tips? Heel simpel, maar doe wat je wil doen en fuck the rest.
  12. Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben Nope. Was duidelijk hoor
  13. Nog iets dat je kwijt wil Dat ik best wel een beetje bewonderen voor jou heb. Ondanks alle nare dingen die je mee hebt gemaakt blijf je toch altijd positief.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @MickeyMouse ik vind dansen zlef ook wel leuk alleen ballet dan weer niet.... Maar wat maakt het uit trek je niks van andere aan en doe gewoon wat goed voelt

 

1. Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent tuurlijk 

2. Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit. Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn. Over verschillende dingen zoals muziek@tim16 en over sommige kinderserie die ik wil kijken waar Andere denken dat ik te oud voor ben en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. 

3.  Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt. Ik ben een jongen van 14 en ik vind de muziek belangrijk voor m'n persoonlijkheid en vermaak en de kinderseries voor m'n plezier, lol en tijdsvermaak(of tijdsverdrijving ofzo iets) 

4.  Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg?Ja  IRL, ik zet niks over mezelf online 

5. Heb je daar op gereageerd en hoe?​​​​​​ Met muziek boeit het me niet veel en zeg ik gewoon 'het is een smaak en dat is bij iedereen anders', bij serie zeg ik gewoon 'ja en dat mag ik toch zelf weten' 

6. Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger? Meestal gewoon ja oké of ' ja maar... '  Of 'ja maar... Laat maar zitten'

7.  Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of…? Bij serie twijfel ik of ik het wel moet blijven/gaan kijkdn

8. Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privé gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie.Nee gewoon doen wat ik zelf wil

9. Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan? Nee eigelijk niet want je geeft nu een soort van toe aan die reacties omdat je niks meer laat zien en er mee bent gestopt, hun hebben gewonnen. Je moet je gewoon niks aan trekken van die gemene comments en gewoon alleen de aardige (ben de rest van de zij vergeten😂) 

10. Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enz….ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is.Idk, hbs nu geen tijd om te kijken wat het is, zal later hier reactie op geven

Andere tips? Vraag 9

Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben

Komt je topic nog over hoe je uit de kast bent gekomen? 

Nog iets dat je kwijt wil

 Love to you❤️

 

Ik zie jullie reactie graag komen en ik zal nog wel even kijken wat ik zelf nog aan moet vullen qua vragen en antwoorden.

Oke

 

 

Bedankt alvast 🙂

No problem my friend 

 

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Groetjes, 

@Ann0 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent

Het is blijkbaar heel erg als je geen sociale media hebt...

wat is je snapchat? Heb ik niet.

Hoeveel volgers heb je op insta?

Heb ik ook niet. Tiktok? Neu. 

twitter?! 

geen social media is voor mij letterlijk geen social media 

Meeste vinden dat gewoon helemaal oké. Maar ik heb al een paar keer gehad dat mensen ermee gaan treiteren.

Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit. Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn.

ik heb dat dus bij de vorige vraag beantwoord😄

Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt.

Ik ben een jongen van 15. Ik heb hobbies zoals planten kweken, schaken en gitaar spelen. Maar heb een passie voor het niet downloaden van sociale media🤣

Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg?

Wat denk je?😂

Heb je daar op gereageerd en hoe?

Gewoon uitleggen dat ik daar totaal niets mee heb

Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger?

Ze houden er gewoon mee op.

Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of…?

ik was gewoon heel erg teleurgesteld dat het een "must have" is om snapchat te hebben. Ik vind het totaal niet erg als mensen het hebben maar ik vind het echt helemaal niks.

Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privé gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie.

Nvt

Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan?

Of het verstandig was kan je alleen zelf weten een mening van iemand anders heeft daar geen impact op. Ik had ze persoonlijk genegeerd

Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enz….ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is.

Ik heb vrij weinig met dansen. Heel leuk enzo en het zou voor iedereen moeten zijn maar ik heb er niet al te veel mee.

Andere tips?

noppes

Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben

was best wel duidelijk

Nog iets dat je kwijt wil

Neuh, het is wel goed zo.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Tartan13  en iedereen hier,

 

dit is nog een topic waar ik achter loop met reageren, dus ik begin alvast bij het begin en dan komt de rest daarna. Ik ben jullie niet vergeten…ik ga zo alvast de klavertjes uitdelen, maar een (korte)  reactie volgt nog

 

@Tartan13 :

Hoi hoi lieve @MickeyMouse  ik zit (trots) op scouting en ja hoor er zijn genoeg mensen die er niks van weten en dan allerlei domme dingen zeggen die niet kloppen.

 

hoi stoere, lieve Tartan, ja, stom is dat hè

 

Watjes, militaristisch( wat een contrast is dat!),  sekte, rare pakjes, zulke dingen. 

 

wat een onzin allemaal, zeg dan niks als je het niet weet of vraag er eerst iets over

 

Ik laat het echt van me afglijden, de meesten zijn gelukkig positief. 

 

dat is slim en wel fijn dat er ook mensen zijn die het snappen en jou het gunnen

 

En ik denk maar zo zij missen alles wat ik daar beleef! 

 

zo is het en dat is ook het belangrijkste

 

  Het valt me op, dat vaak mensen die helemaal nul komma niks weten van iets, daar een oordeel over hebben. Kan echt van alles zijn.  Ik denk altijd, met hun heb ik niks, met die vrienden bij scouting heb ik alles. Zelfde als met mijn kleding. het duurde even voordat ik daar vrij in durfde te zijn maar ik ging met stapjes en steeds verder en nu durf ik al bijna overal erbij te lopen zoals ik wil.  Het is soms pijnlijk hoe anderen doen en denken, maar het raakt jou zover je het je laat raken.

 

ik begrijp je en mooi dat je zoveel steun bij elkaar vindt en zij ook vast bij jou. Alles is zoveel fijner in een omgeving die je steunt en begrijpt of moeite wil doen om je te begrijpen

 

Ik heb er geleerd afstand van te houden. Ben weerbaar geworden en ik vind het veel belangrijker hoe mijn lieve ‘insiders’ er over denken dan al die mensen die niks van me weten. 

 

mooi en waar

 

En dat jij dit doet is geweldig ! Ik dans ook, met 2 vriendinnen en soms thuis, en dat vinden mensen ook “raar” zucht…. ik niet!

 

dankjewel en super dat je dat doet met anderen en ja, dan heb je altijd nog die anderen die het 'raar’ vinden, waarom toch, wat voor last hebben die er van dat wij dansen…..zouden ze jaloers zijn of...idk

 

  En wie weet dansen we ooit een keertje samen ;) 

 

als dat zou kunnen en als het zou gebeuren (je weet maar nooit), zouden we het dan ook weten, dat jij dan @Tartan13  bent en ik @MickeyMouse . Nou ja, al zouden we met elkaar dansen zonder precies te weten wie we zijn, dan zouden we vast toch een geweldige tijd en mooie herinnering hebben

 

ik hou ervan en blijf het ook lekker doen, gewoon in mn rok en met de muziek die ik (wij) leuk vind(en).  En wat een ander vind mag ie houden;P  Ik dans lekker met je mee !

Groetjes liefs Tartan X

cool, goed plan

 

PS om je even een hartje te geven:

 

oh, wow, ik herken die muziek, omdat ik met opa wel eens een filmpje van een concert van de Simple Minds heb gezien en dat begint (kennelijk altijd) met deze muziek….ik luisterde er naar en ik kreeg er kippenvel van, zo op mijn rug voelde ik het helemaal rillen of hoe je dat moet zeggen

Dankjewel, dat liedje is dus wel aangekomen en een mooie herinnering die eraan gekoppeld is aan jou, vanaf het moment dat ik het hoorde…

een volgende keer ga ik, en dat weet ik nu al, want zo werkt het bij mij, weer aan jou denken als ik dit liedje hoor, dus niet meer alleen aan opa, maar aan opa en aan jou 💕

dankjewel om mij van die mooie herinneringen te geven

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @SaraHorseyLover ,

 

dankjewel voor je reactie en ja, dansen is leuk en ik ga er gwn lekker mee door.

 

Ik heb ook wel eens op een paard gezeten, maar ik werd er draaierig van…...komt omdat het zo'n hobbelpaard op de kermis was, denk ik 😄, maar mij lijkt paardrijden ook wel leuk en ik snap niet dat sommige mensen het stom vinden. Laat iedereen lekker z'n eigen ding doen.

Bij ons in de buurt woont een jongen van idk 17 ofzo en die rijdt sinds kort paard en iedereen, nou ja, op school van die groepjes zeggen dat ie een mietje/homo is….belachelijk, waarom zouden jongens geen paard mogen rijden…..de meeste cowboys waren toch ook jongens/mannen of niet en dan mag het wel, maar als je rondjes in een manege rijdt ben je ineens een homo…als meisje ben je toch ook niet ineens lesbi als je op een paard rijdt. Ik heb dat nog nooit gehoord….

Goed dat jij je er niet onder laat doen door die anderen met die vervelende opmerkingen.

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @SaraHorseyLover ,

 

dankjewel voor je reactie en ja, dansen is leuk en ik ga er gwn lekker mee door. —> graag gedaannn! Goed zo haha, laat ze je niet stoppen!

 

Ik heb ook wel eens op een paard gezeten, maar ik werd er draaierig van…...komt omdat het zo'n hobbelpaard op de kermis was, denk ik 😄, maar mij lijkt paardrijden ook wel leuk en ik snap niet dat sommige mensen het stom vinden. Laat iedereen lekker z'n eigen ding doen. → prccc

Bij ons in de buurt woont een jongen van idk 17 ofzo en die rijdt sinds kort paard en iedereen, nou ja, op school van die groepjes zeggen dat ie een mietje/homo is….belachelijk, waarom zouden jongens geen paard mogen rijden…..de meeste cowboys waren toch ook jongens/mannen of niet en dan mag het wel, maar als je rondjes in een manege rijdt ben je ineens een homo…als meisje ben je toch ook niet ineens lesbi als je op een paard rijdt. Ik heb dat nog nooit gehoord…. —> sneu voor hem! Ik hoop niet dat hij stopt daardoor. En ik vind het idd ook raar dat Paardrijden wordt gezien als een meisjes sport. Is gewoon voor iedereen net zoals dansen! 

Goed dat jij je er niet onder laat doen door die anderen met die vervelende opmerkingen. —> Dankjeee, suc6 met je dans hobby en ik hoop dat de wereld dit soort dingen in de toekomst eindelijk gaat accepteren. 
 

xx

 

 

Gr.@SaraHorseyLover 

@MickeyMouse

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Nu ik er aan denk is het wel raar ja, vroeger zaten er vooral mannen op paarden en werd het als speciaal/apart/raar gezien als een vrouw dat deed. En nu is dat andersom…

Ik vind dat iedereen gewoon moet doen wat hij/zij zelf wilt.

 

Groetjes, 

@Ann0 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

dankjewel voor je reactie 🙂

  1. ​​​​​​​​​​​​Over dingen zoals uiterlijk zoals zoveel mensen dat wel meemaken.  Waar ik ook best wel vaak kritiek op krijg is mijn muzieksmaak. Ik luister naar van alles, van metal tot k-pop, dus voor iedereen is er wel wat te zeiken. 😂……..Ik post op !nsta wel eens dingen over muziek waar ik naar luister. Zodoende postte ik ook een keer iets over k-pop. De reacties waren niet alleen positief zeg maar. 😂
  2. Heb je daar op gereageerd en hoe?  Ik reageer daar niet op. Haters gonna hate en zo.

 

is idd het beste en dat is zeker waar

 

  1. Andere tips? Heel simpel, maar doe wat je wil doen en fuck the rest.

 

zo schrijf je een korte reactie en is alles duidelijk 🙃

 

  1. Nog iets dat je kwijt wil Dat ik best wel een beetje bewonderen voor jou heb. Ondanks alle nare dingen die je mee hebt gemaakt blijf je toch altijd positief.

 

oh, dat vind ik superlief 💕

Ik moet ook door hè en zulke berichtjes helpen daar wel heel erg bij 😘

en gelukkig maak ik ook een heleboel leuke dingen mee irl. Het is wel zo dat je ze ook moet zien….

 

Ik ben altijd nieuwsgierig en wil alles mee maken...vooral mooie dingen…... kijk maar eens naar de lucht, de wolken, hoe de vogels met elkaar omgaan als ze langs de vloedlijn eten zoeken, hoe kinderen kunnen genieten in een speeltuin of op het strand.

Soms moet je je gedachten even kunnen laten gaan, weg van alles waar je mee zit en aan ‘niks’  denken en alleen maar genieten van die dingen die ik net noemde..

Ga eens ergens op een bankje zitten en kijk eens  echt naar alles wat er om je heen gebeurt…. volg die vogel in de lucht eens, waar gaat ie naartoe….. volg die jongen of dat meisje eens voor een paar minuten en geniet van wat zij doen samen, misschien zijn ze wel verliefd en kun je dat zien en dan vraag je je misschien af of ze het elkaar al hebben durven vertellen...ja, ik ben ook wel een dromer, maar soms moet dat ook, om weer energie te hebben voor wat er allemaal op mijn pad komt..

Hé, nogmaals dankjewel, lieve @tim16 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 3
Badge +3

Hey wat toevallig ik dans zelf ook heel veel en graag (ik doe dan ook demo/wedstrijd) en ik dans al heel mijn leven bij de zelfde dansschool (ben ook nog nooit verhuisd) dus over het verhuizen weet ik dan wat minder.

Ik dans het liefst hiphop en beetje breakdance en vind het heel vet om een beetje te experimenteren door modern en hip hop samen te mengen.

Ik hoor dan ook wel eens van andere mensen negatieve comments maar daar trek ik mij niks van aan. Vaak zijn de mensen die dat dan zeggen dikke papzakken en kan ik denken gelukkig ben ik niet die hater.

Dus zelf trek ik mij daar niks van aan.

Omdat ik al zo lang bij de zelfde dansschool dans (sinds dat ik 6 ben) ken ik bijna iedereen op die dansschool die net zoals mij dans ook serieus nemen en ben ik met de meeste ook wel bevriend. Maakt biet uit of ze 11 of 18 jaar oud zijn. We noemen onszelf dan ook een grote familie.

Dus ik zou vooral de haters negeren en meer vrienden zoeken met dezelfde intresse in dans zoals jij.

Ik weet uit persoonlijke ervaring dat er wel meer meiden op dansen zitten maar er zullen vast ook jongens zijn en ik weet niet of je liever meiden vrienden zoekt of jongens vrienden maar ze zijn er vast allemaal.

Ik zal nog wel ff de vragenlijst invullen 

 1. Heb je zelf wel eens (overdreven) veel kritiek op iets gehad dat je zelf heel leuk vindt en waar je trots op bent ja op de basisschool had ik nogal een kutklas en maar 1 echte vriend en de rest zat vooral te haten op mijn dansen wat mij alleen maar meer motivatie gaf om het nog beter te kunnen zodat ik hun fout kon bewijzen.

2. Waar ging dat over? Het kan ook gaan over kritiek op hoe je je kleedt of hoe je haar zit. Eigenlijk over alles wat met jou te maken heeft. Het hoeft niet per se een hobby te zijn. zie vorig antwoord 

3. Schrijf kort iets over jezelf erbij, dus geslacht en leeftijd en hoe belangrijk jouw hobby (of dat waar jij zoveel kritiek op kreeg of misschien nog krijgt) voor jou is, hoeveel tijd je er bijvoorbeeld in steekt. ik hou dus echt inmens erg van dansen en wil ook dansopleiding doen. Ik doe het nu al 8 jaar en ga nu zelfs naar de sportschool om sterker te worden voor dansen

4. Had je dat online gezet of was het iets irl waar je kritiek op kreeg? er staan wel veel filmpjes waar ik ook in zit met dansen op youtube due je kan vinden maar ik mag niet iets van mezelf op het forum zetten ivb. Met de tegels

5. Heb je daar op gereageerd en hoe? nee heb ik en zij niks aan

Hoe werd er op jouw weerwoord gereageerd? Loste het iets op? Zeiden ze sorry of werd het daardoor nog erger?

Wat voor invloed heeft het op jou persoonlijk gehad? Werd je boos of verdrietig of…? niet echt iets

Ben je er mee gestopt of heb je net als mij het account privé gemaakt en zijn het alleen mensen die je kent die nu van jou kunnen genieten? Of beantwoordt het anders, op een manier die meer van toepassing is op jouw situatie. nee het boeide me niet zo veel

Denk je dat het verstandig is hoe ik ermee ben omgegaan? ja

Wat vinden jullie van Shuffle Dance en Moderne dans? Is het iets voor jou, iets voor iedereen of alleen voor meisjes met meisjes of voor meisjes met jongens of kan jongens met jongens ook enz….ik hoor het wel. Ik neem aan dat de vraag wel duidelijk is. ik vind moderne dans heel vet en heb niet zo grote mening over shuffle

Andere tips?

Nog vragen aan mij als iets onduidelijk is of omdat ik misschien iets vergeten ben

Nog iets dat je kwijt wil

Reageer