Heb een verhaal gepost op een website en dit is wat er gebeurde:

  • 25 September 2023
  • 26 reacties
  • 469 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Hoi iedereen!!!!!!!

Ik ben heel blij en enthousiast dat ik bijna sta te gillen en springen door mijn kamer.

De meesten van jullie weten wel dat ik heel erg van verhalen schrijven hou en dat ik schrijfster en actrice wil worden.

 

Een tijdje geleden ben ik begonnen met een verhaal over mijn leven en mijn trauma's en over hoe ik denk en dat soort dingen. Helaas kan ik het hier niet plaatsen, want dan zou ik teveel over mezelf delen.

Gisteren heb ik het verhaal afgemaakt en geschreven tot waar ik nu ben en sta in het leven, ik ga wel nog updaten enzo, maar de belangrijkste dingen die heb ik gepost.

Ook werd ik vroeger veel gepest op de basisschool, die kinderen hadden geen idee in wat voor situatie ik zat en ooit heb ik al hun nummers opgeslagen, dus ik stuurde ze allemaal een berichtje:

 

Hoi ….

Ik heb een verhaal over mijn leven geschreven en jij komt daar in voor, het kan zijn dat he iets beledigend kan opvatten of dat je het vervelend vind dat je naam erin staat, dus lees het verhaal even en geef even aan of je je naam erin wilt of niet.

 

De link naar het verhaal

 

Dankjewel

-OnlyMe.

 

 

 

Dat had ik gestuurd. Ik had niet verwacht dat er uberhaupt mensen zouden reageren en anders dat ze negatief zouden reageren, maar ik zal even een paar berichtjes kopiëren en plakken.

 

Ik heb hem helemaal gelezen en ik vind het echt een heel mooi verhaal, ik vind het echt knap dat je zo positief kan blijven en ook zo positief kan praten over mensen die je fout hebben gedaan. Echt heel mooi.

Ik  antwoordde daarop:

Dank! Geloof me, dat is soms best lastig, eerlijk gezegd heb ik dit verhaal het meeste van de tijd huilend geschreven.

 

En dit antwoord kreeg ik terug:

Snap ik, als iets zoals dit bij mij was gebeurd had ik het denk ik nooit zo mooi kunnen verwoorden en het op zo'n positieve manier kunnen doen. Ik kan zelfs over Jayli (nepnaam) en andere mensen niet positief praten terwijl ze me behalve in groep 3 enz nooit iets aan hebben gedaan. Ik vind het echt heel knap dat je dit zo mooi kan verwoorden, je gaat denk ik echt ver kunnen komen als het gaat om schrijven!

 

Dit bericht kreeg ik van iemand anders:

Wow mooi geschreven ! Maar ik hoef niet gebeten te worden😂. (In groep 3 had ik iemand gebeten uit zelfverdediging)

 

Van weer iemand anders kreeg ik dit bericht:

Hi OnlyMe
Wat een heftig verhaal. Ik vind het mooi dat je dit zo kon opschrijven! Je hebt echt schrijftalent! Ik vind het ook knap hoe je blijft doorgaan! Ik ben blij dat ik een van de aardige mensen voor je ben. Ik hoop dat ik niet gemeen tegen je ben geweest, want anders spijt het me. Niet alleen omdat ik nu het hele verhaal weet, maar ook omdat ik het gevoel heb dat ik toen sowieso niet altijd aardig was. Ik vindt het fijn dat het nu goed met je gaat! Ik hoop dat het allemaal beter voor je wordt! En ik hoop dat je droom uit zal komen, ik geloof in je!😁
Groetjes Evi! (Nepnaam)

Evi is nooit gemeen tegen me geweest in mijn beleving, maar ik waardeerde haar excuses, ze is ook mijn andere verhalen die ik daar heb gepost gaan lezen, ze toonde erg veel interesse.

 

Dit bericht kreeg ik van nóg iemand anders:

Wow OnlyMe ik heb dit bijna huilend zitten lezen. Ik weet dat we niet echt vrienden of iets zijn maar ik zou je graag nog eens willen zien.

Ik heb tegen haar gezegd dat ik dat goed vond, maar dat ik wel nog even moest wennen aan mijn ritme.

Ook zij bood haar excuses aan:

Mij spijt het ook hoor ik wist heel lang niet dat je door zulke moeilijke dingen heen ging want wist wel dat het niet top ging maar dat was bij mij ook echt niet.

Ze zei ook dat ze normaal nog steeds lezen haat maar dat ze dit in een ruk uitgelezen had. Ook maakte ze zich net als een paar anderen zorgen over of mensen waar ik niet zo aardig over heb geschreven dat die boos zouden worden, maar tot nu toe heb ik nette berichtjes gehad van ik heb liever mijn naam er niet in. En die heb ik dan ook veranderd. En degene waar ik het meest negatief over heb geschreven wist niet eens hoe je op het internet kon vertalen, *slaat zich voor haar kop* dus daar maak ik me nou ook niet echt zorgen om.

 

Verder boeide het een jongen helemaal niks, maar we hebben wel een tof gesprek gehad en gebeld. Ik heb wel met hem kunnen lachen, want hij vroeg nog aan mij: “is dat echt alles? Ik dacht altijd dat ik veel minder aardig was:(.” ik heb hem toen maar even herinnert aan de dingen die hij gedaan heeft en daarmee heb ik hem geholpen met zijn “slechte” imago weer op pompen naar super slecht. Het was erg tof.

 

 

Mijn verhaal is nu ook al meer dan 247 keer bekeken en ik heb dus al weer wat extra fans, ik ben super trots op mezelf dat ik dit heb durven doen en me zo open heb durven te stellen tegen mensen die mij gepest hebben. Ik ben super op gelucht en gister stond ik letterlijk te trillen. Dus uiteindelijk heb ik veel excuses gekregen en dat vind ik heel cool van die personen. Er was zelfs 1 meisje waar ik in het begin ook echt niet aardig over had geschreven en zij liet haar naam staan, zij zei: “Dat hoort ook wel een beetje bij een verhaal over iamds leven toch?” ik heb haar daarvoor echt een groot compliment gegeven, want niemand anders waar ik negatief over had geschreven (behalve die ene jongen) liet zijn of haar naam staan. Dan moet je wel echt lef hebben hoor.

 

-OnlyMe

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit.


26 reacties

Hoi lieve @OnlyMe ,

Knap dat je dit met hun gedeeld hebt en fijn dat het zo oplucht! Ik vind het mooi om te zien hoe sommigen op je reageren.

Groetjes,

Jesse

Reputatie 7
Badge +12

Dankje😄🤗. Ja, het is echt tof om te zien. (En het ging vooral over mijn ouders en andere dingen die ik heb meegemaakt waar zij niks van hadden meegekregen, en om ze te laten beseffen waarom, en hoeveel pijn sommige dingen mij hebben gedaan en om te laten zien dat ik niet meer ben zoals ik vroeger was, en dat is echt goed gelukt tot nu toe!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

Hey @OnlyMe 

Leuk dat je het deelt!

Ook fijn dat je zulke positieve reacties krijgt! 

Wel jammer dat alles privé moet blijven, maar ik snap het wel. Ik vind je nieuwe profielfoto echt supermooi btw!

 

Liefs, 

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Hey @OnlyMe  wat geweldig! Ik lees het en het doet me echt wat! Knap van hun en top van en voor jou! 

Liefs Tover 😘

Reputatie 7
Badge +11

Hey @OnlyMe, jammer dat je het verhaal hier niet mag delen maar echt fijn van die positiefe reacties!

Ik weet zeker dat het een mooi verhaal is!

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @OnlyMe ! Vet hoor! Echt super! Mooi om te lezen dit 👍😄 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +12

Dankjulliewel! Ik heb vandaag nog meer mooie reacties binnen gekregen dus dat is heel leuk!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

Hallo iedereen!!!!!!

Ik heb een kleine update! Inmiddels is dit specifieke verhaal al meer dan 560 keer gelezen en heb ik ook nog 6 andere verhalen gepost. Met 1 daarvan heb ik ook meegedaan aan een schrijf challenge, en vandaag was er een lijst met alle mensen die door waren met hun verhalen omdat ze aan alle regels voldoen. Mijn verhaal stond daartussen en het lijkt misschien niet heel speciaal, maar dit betekent meer reclame voor mijn verhaal en als het verhaal voldoet aan alle regels gaat het ergens heen en word er bekeken of het origineel genoeg is, goed voor het publiek etc. En dan kan het zijn dat er een film komt, dat je boek echt gepubliceerd word of dat je er geld mee kan verdienen, kortom dat betekent dat ik een carrière  zou kunnen krijgen als mijn verhaal goed genoeg is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik zou dan moeten wachten tot er contact met me wordt opgenomen. Ik vind het überhaupt al super tof en ik zit dan ook helemaal te trillen. Ik hoop dat het lukt, en anders was het nog steeds tof! Ik heb nu ook al 2 volgers waar ik zeer trots op ben. Het klinkt misschien weinig, maar ik heb zo ie zo 0 social media en dus ook geen volgers/ ervaring met dit soort dingen en 2 volgers is al meer dan 1 of 0. Mijn verhalen zijn al gelezen door mensen uit Nederland, Amerika, Japan, Engeland en Italië, mensen van alle leeftijden hebben het gelezen en ik ben super trots op mezelf dat ik al zover ben gekomen. Het voelt zo onwerkelijk, maar het is wel een van de weinige dingen die me staande houd op dit moment.

-OnlyMe (Maybe soon FamousMe😉😂)

Wow @OnlyMe , wat tof! Ik hoop echt dat je verhaal gaat winnen!! Houd ons op de hoogte! 😊

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is heel cool @OnlyMe! Je hebt echt talent voor schrijven! Ik wou dat ik zo kon schrijven!

Ik ben echt heel blij voor je!

 

Liefs,

         M.

Reputatie 7
Badge +17

Geweldig meis! Wat über cool!  Ik hoop dat het allemaal gaat gebeuren! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +12

Dankjulliewel allemaal!!!!!😘😍

Ik heb zojuist weer een melding gekregen dat ik weer 1 volger erbij heb dus ik sta nu op 3 volgers. Verder zijn mijn verhalen al een stuk meer gelezen, en ik ben zo verdomd (sorry😁) trots op mezelf. Ik ben zo benieuwd!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

Hey @OnlyMe,

Wat cool zeg! Ik hoop dat je gaat winnen met de schrijfchallenge en ook dat er contact met je word opgenomen! Dat zou heel vet zijn!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +8

Dat is echt zo cool! Ik hoop echt dat er iets met je verhaal gedaan wordt. Gewoon blijven promoten. Als je populair wordt kunnen we allemaal opscheppen dat we je al fans waren voordat je populair werd. 

Reputatie 7
Badge +14

Woww @OnlyMe

Wat gaaf dat dit! Ben zo blij voor je! Ik hoop dat je droom uit komt en je een hele beroemde schrijver wordt. Jij verdient dit zo erg. 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Wat geweldig!  Echt super!  Ik gun het je echt enorm!   Heel vet!  😍

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +4

Hey, Ik vind het hartstikke leuk dat jij verhalen schrijft, ik wil het zelf ook doen. Voordat ik kan beginnen met het schrijven moet ik alleen nog effe uitvogelen hoe ik het boek moet beginnen en hoe een boek is op gebouwd, want ik kan redelijk goed zinnen formuleren (dat zie je terug in m'n cijfers op school voor PO's) en heb ook genoeg fantasieën voor de verhalen.

 

Heb jij nog wat tips voor me❤️?

 

Groetjes, 

@Ann0 

Reputatie 7
Badge +17

Echt cool dit. Ik hoop voor je dat je verhaal een succes wordt. Snap dat je hier een kick van krijgt.

Heel veel succes.

Reputatie 7
Badge +12

Leuk @Ann0 ! Ik heb zeker wat tips!

Want wil je het verhaal ook gaan posten ergens?

  1. Als je het verhaal post probeer dan het verhaal zoveel mogelijk af te hebben van het verhaal, want het kan zijn dat als je verhaal populair word en dat mensen dan gaan vragen om een nieuw hoofdstuk terwijl je bijvoorbeeld in de toetsweek is.
  2. Voel geen druk om je verhaal gelijk af te krijgen, dat is vaak heel lastig en áls het af komt kan dat eventueel jaren duren.
  3. Schrijf je favoriete schrijver een mail, ik heb dat ook gedaan naar Rhiannon Williams de schrijfster van de trilogie Otillie (lijkt op de grijze jager, maar dan nóg leuker) ik heb dat 2x gedaan 1x toen ik wat jonger was en laatst nog, ik heb beide keren antwoord gekregen en het was zeker geen computer antwoord, je kon zien dat er echt de tijd voor was genomen, ik heb de mails natuurlijk allebei bewaard. Ik heb daarin ook links gezet naar een paar van mijn verhalen en ik heb ook vragen gesteld over haar en hoe ze het schrijven precies doet en wat ze wilde worden op mijn leeftijd. Ze heeft mijn vragen beantwoord, ze gaat mijn verhalen lezen én ze heeft ook nog leuke persoonlijke informatie gedeelt over hoe zij was als kind, was echt heel tof en het hielp me ook met inzicht krijgen over het schrijven zelf.
  4. Je moet goed nadenken over het onderwerp in je hoofd en het begin duidelijk uitwerken, ik doe dat door voor het slapen gaan te verzinnen, of verder te borduren op wat ik al heb. Vroeger toen ik jonger was stuiterde mijn hoofd alle kanten op omdat het zo bomvol zat met fantasie, ik probeerde het dan op te schrijven, maar als ik dan 2 bladzijdes geschreven had dan zat mijn hoofd al bij het 10e deel van de boekenserie, nu zit mijn computer vol met allemaal verhalen van 2 bladzijdes😂, dus goed nadenken.
  5. Onderzoek of er al veel boeken zijn van jou onderwerp, of jou idee origineel is, want dan spreekt het mensen ook vaker aan als iets nieuw is.
  6. Kijk om je heen en vraag eventueel na wat mensen van deze tijd leuk vinden om te lezen.
  7. Lees veel, dan word je taal ontwikkeling veel beter, ik lees nu bijvoorbeeld ook in het Engels, en daarmee gaan mijn cijfers echt omhoog, ik schrijf ook in het Engels, ten eerste zodat mensen het uit andere landen ook kunnen lezen en ten tweede omdat het dus heel erg leerzaam voor me is als ik een keer een essay moet schrijven in het Engels.
  8. Schrijf vooral ook iets wat je zelf wilt schrijven, en het hoeft niet super populair te worden, je verhaal is goed zoals hij is, dat moet je niet gaan vergelijken met verhalen van anderen.
  9. Zorg dat je er blij van word, als je geen zin meer hebt in het schrijven, of als je er tegen op ziet moet je gewoon stoppen, je kan altijd weer verder met je verhaal.
  10. Als iemand huilt of lacht bij je verhaal is dat een goed teken! Want dat betekent dat je mensen mee sleept in het verhaal en de emoties daarvan. Daarom is mijn tip om het ook zo te schrijven dat je er zelf van moet huilen of lachen, of dat je er bang of boos van word, of bij een romance dat je dan van die achtbaan kriebels krijgt in je onderbuik. Dan weet je in elk geval dat je zelf goed bezig bent.
  11. Als je het verhaal post, heb dan toewijding aan je volgers, mensen die reageren of je verhaal liken/voten.
  12. Geniet ervan! Dat is het meest belangrijk, je doet dit voor jezelf en niet voor anderen, dus als je er niet blij van word is het geen goed idee.

Dat waren mijn tips! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Dankjulliewel nogmaals voor alle reacties ik vind het echt super lief!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +4

Hey, @OnlyMe 

Bedankt voor jouw reactie dit gaat me echt helpen.

Ik had vroeger en nog steeds erg veel fantasie, alleen zijn sommige dromen/dagdromen/verhalen te ingewikkeld en te uitgebreid Om op te schrijven. Ook zou ik voor sommige dingen aan honderden of duizenden mensen/bedrijven toesteming moeten vragen voor copyright.

Ik weet niet of ik m'n verhaal hier wil posten want ik wil het later graag uitgeven(boek) en ik ben dan bang dat m'n anonimiteit dan in gevaar komt, ik ga wel een keer een stukje schrijven om te kijken of jullie het een beetje goed vinden hoe ik schrijf. 

 

Ik wil graag (meer) verhalen van jouw lezen.

 

Love to you❤️

 

Groetjes, 

@Ann0 

Reputatie 7
Badge +12

Dat is fijn @Ann0 ! Leuk om te horen! Ik denk ook dat schrijvers en acteurs en dat soort mensen vaak zo bomvol verhalen en fantasie zitten, het houd simpel weg nooit op. Voel geen druk om je verhaal te posten, ik snap je redenen wel, en ik ben wel heel benieuwd naar eens stukje ervan of een samenvatting.

Ik ga kijken of ik nog meer verhalen ga posten (ik heb al een wolfstar verhaal gepost, dus die staat ergens tussen mijn topics) ik ben nu bezig met een verhaal dat ik ooit heb geschreven met een goede vriend van me (A), hij stopte ermee op bladzijde 211, maar nu heb ik een heel andere schrijfstijl, een ander plot, extra hoofdpersonen, ik ven ook bezig met het vertalen naar het Engels en alle eindeloze spelfouten uit het verhaal te halen. (A was niet zo perfectionistisch als ik😉) het is super tof, het gaat over kunnen heersen over Elementen, een mysterieus persoon die in het verhaal zit zelf het verhaal ook opschrijft. (Nogal ingewikkeld, en het gaat lastig worden als de verhaallijnen gelijk gaan lopen, maar het is wel een vette manier van schrijven en het verhaal leren kennen.) Het gaat over krachten van Moeder Aarde en het is super tof allemaal.

Een soort geïnspireerd op de grijze jager, harry potter, Percy Jackson, nevermoor, ottilie, en al dat soort boeken, maar het is wel een compleet nieuwe wereld.

Dank voor je lieve reactie😘💞

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +9

ik lees dit pas een maand later en ik heb echt zoiets van 'wow wat kunnen mensen veranderen als ze weten wat je hebt doorgemaakt.’

jammer dat we je verhaal niet kunnen lezen want ik ben echt nieuwsgierig.

Reputatie 7
Badge +12

Ja, daar ben ik het mee eens @ikweethetnietmeer2009 , een van de mensen die vroeger niet altijd even aardig was tegen mij is ook verandert, ik fiets elke dag langs haar huis om naar school te gaan, en soms zie ik haar dan haar fiets pakken, voor het verhaal zwaaide ze nooit en keurde ze me geen blik waardig, maar daarna wel en nu heeft ze ook veel meer begrip voor wat ik heb doorgemaakt. Dus dat is heel erg fijn.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +12

In heb nu 7 volgers, mijn verhalen worden steeds meer gelezen en er komen nu ook reacties op, ook word er op mijn verhalen gestemd/geliked. 1 volger van me komt uit Duitsland en daar praat ik nu wat meer mee, ze heeft ook een heftige jeugd gehad, net als ik, maar ze is nu getrouwd en heeft een autistische zoon van 11 jaar, ze heeft me verteld over haar ervaringen met haar huis, halfbroer, vader, familie het was heel ontroerend, maar ook erg leerzaam voor ons beiden, ik heb haar tips gegeven over hoe ze haar zoon misschien beter kan begrijpen en helpen aangezien mensen met autisme het vaak lastig vinden om hun gevoelens duidelijk te communiceren.

 

Verder is 1 zijn er ook nieuwe mensen die uit nog weer allemaal verschillende landen komen die mijn verhalen lezen Polen, Noorwegen, Pakistan, Malaysia (ik weet niet hoe het heet in het Nederlands) ook kan ik zien van welke leeftijden en welk geslacht mensen zijn (dat kan je opgeven als je je acc aanmaakt op die website) en het word gelezen door alle leeftijden, van 13 tot hoger dan 45, en eerst waren het alleen vrouwen die het lazen, maar nu zijn ook mannen erbij gekomen, ik ben super trots en het voelt onrealistisch, maar het is waar. Ik ben erg blij hiermee!

-OnlyMe

Wat tof @OnlyMe ! En lief dat je die vrouw tips geeft. Je mag zeker trots zijn!🙂

Reageer