Vraag

Gym met pesters...

  • 28 September 2018
  • 2 reacties
  • 299 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Zoals Ik al had verwacht kan ik gym niet onderuit komen. Ik moet dus gymmen van m'n docent... Maar ja dit zegt ie alleen tegen mij en paar van die kletskousen in m'n klas. Andere kinderen, voornamelijk m'n pesters, komen er gewoon mee weg als ze niet komen, geen blessure briefje laten enz enz. Ik denk dat het er iets mee te maken heeft omdat kinderen uit mijn klas erachter waren gekomen dat onze gymdocent dronken was op een feest, ze hebben ook alles gefilmd enzo. Hij ontkent natuurlijk maar is toch minder streng tegen, laten we maar zeggen 3/4 van de jongens.

Maar eigenlijk gaat het allemaal al mis als de les begint, we krijgen korte uitleg over eenofander dom spel en daarna worden kinderen uitgekozen die teams mogen maken... nou ik word natuurlijk niet gekozen en ik kies der maar voor om bij de geblesseerde te zitten. Komt ie man aan van "eh hoor jij niet mee te gymmen" waarop ik zeg "ik ben niet ingedeeld in een team wat u waarschijnlijk het hele jaar Door gaat zien".. uiteindelijk word ik ingedeeld in een team maar ik ben wissel tot het einde van de les wat ik totaal niet erg vind.

De volgende week/ Tweede les moesten we duo's maken voor voetbal. Nou ik kreeg natuurlijk geen duo partner en ik ging weer bij geblesseerde zitten. Dus die man wordt weer boos, niet heel erg. Maar gaat nu continu in de gaten houden of ik wel "meedoe".

De derde les komt eraan en ik zit op de bank met iemand die ik opzich wel aardig vind maar we zijn geen vrienden. Ik zeg gewoon tegen hem dat ik er totaal geen zin in heb en een van pesters hoort dat dus. Hij zegt dus: "arme *bijnaam*, ik kan je ook laten vliegen hoor" wat een bedreiging is dat hij me ook in elkaar kan slaan of iets in die richting... nou als of dat niet erg genoeg was deden we een spel dat heet "vierlandenspel" ik schopte dus de bal maar raakte het plafond, waardoor je team uit is, ik kreeg natuurlijk een fluitconcert van jewelste. Maar als een van die pesters tegen het plafond schoot durfde niemand er echt iets over te zeggen. Als ik iets fout doe word ik gelijk daarop gewezen voor de rest van m'n leven. Kijk dat is nou de reden waarom ik niet wil gymmen. Maar ja een echte blessure krijgen kan ik haast niet. Ik fiets en ga de sportschool waar je niet bepaald iets kan oplopen ofzo. Ik weet honderd procent zeker dat als ik een keer een briefje inlever met dat ik een blessure heb of iets anders ik toch moet meegymmen omdat ik dan bijvoorbeeld geen "doktersverklaring" heb... Ik heb echt geen idee meer hoe ik aan gym kan ontsnappen...

2 reacties

Hoi

Niet fijn dat de gymles zo verloopt. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is om op die manier de gymlessen te volgen. Je gymdocent lijkt niet echt begrip te hebben voor je situatie.

Kan je dit met je mentor bespreken? Het lijkt me sowieso goed om het pestgedrag van de andere leerlingen te melden. School wordt vast veel fijner als het pesten stopt. Zijn er nog andere leerlingen die lastiggevallen worden door de pesters? Jullie kunnen eventueel samen naar jullie mentor gaan. Het kan ook helpen om je ouders in te lichten over de situatie op school, zodat zij van zich kunnen laten horen.

Als jij een medisch attest kan voorleggen, kan je gymdocent je niet dwingen om mee te doen met de gymles. Als hij dat wel doet, begaat hij een grote fout. Als het gebeurt dat je gymdocent moeilijk doet, en je, ondanks een medisch attest, dwongen wordt om te sporten, kan je ook dit bij je mentor melden.

Groetjes
Kenshin
Niet voor de rest van je leven❤️

Ik ging door precies hetzelfde gym blijkt altijd toch het moment dat je wat kwetsbaarder bent en hun maaken Dara nogal gebruik van...

Voor mij hiel het om naar speciaal. Onder Weis te gaan (maar ja moet je ook maar willen en aangenomen worden) maar op anderen schoolen gaat er niks veranderen (been there, done that) ik zou dit met jou leeraar en mentor bespreken zij zijn de enigen die jou op school daar me ekunne helpen. Daarnaast je ouder(s) of verzorger('s) dat is ook heel belamgerijk❤️

Ik wens je erg veel suc6 ik wet hoe moeilijk het is.. Ik zit nu ongeveer 6 weeken op mijn nieuwe school en elke gymles ben. Ik nogsteeds heel gestress en op mijn hoede (er gebeurd niks) maar echt door dat van vroeger...

Reageer