Gepest worden omdat je vrienden word met iemand die gepest word..

  • 5 May 2019
  • 2 reacties
  • 191 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hayy ik kom hier men verhaal delen om der achter te komen of meer mensen dit mee hebben gemaakt en hoe ze er mee omgingen dus laat aub een reactie achter :D(ik zal er voor gaan zitten het is een lang verhaal!)! Ik zat in een vriendengroep allemaal leuk enzo totdat ik ruzie met mensen kreeg en ze gingen allemaal uit de groep en ze lieten me in de steek.. Dus ik ging gewoon nieuwe vrienden zoeken en der was dus iemand in de klas die altijd alleen zat en ik werd vrienden dus met die persoon alleen die persoon werd gepest maar dat boeide me niet dus we werden vrienden alleen mensen begonnen opmerkingen naar mij te maken en altijd al naar ik kwam altijd voor op en voor mezelf.. Tot dat de mensen die mij in de steek lieten mij ook gingen pesten maar ik dacht oke ik was wel heel verdrietig.. Alleen nu komt het ze gingen aardig doen tegen die persoon die werd gepest die ze vroeger ook pesten en ze gingen dingen zeggen dat ik alleen met haar om ging omdat ik alleen was.. En die persoon liet me in de steek voor hun.. Ik stond/sta er alleen voor.. Ik nam het altijd voor die persoon op en ik deed alles voor die persoon en die persoon liet me in de steek voor hun.. In deze/die tijd dat ik er alleen voor sta heb ik wel nieuwe vrienden gemaakt alleen zitten ze in een andere klas ;/. Super jammer! Maar ik ben wel super blij dat ik tenminste mensen achter me heb staan die me steunen in deze situatie.. Maar een tijdje later begonnen die mensen gemeen te doen tegen die persoon waarvoor ik opkwam maar me in de steek liet.. (Ik zat altijd alleen ook al hadden we vasten plekken want die persoon ging naast hun zitten).. Maar opeens ging die persoon weer naast me zitten terwijl eerst verzon die persoon smoesjes zodat ik niet naast hem ging zitten.. Ik weet dus niet echt goed wat te doen? Want die mensen beginnen weer gemeen te doen.. Maar die persoon had me ook in de steek gelaten.. Ik hoop dat jullie het nog een beetje begrijpen ;o.. Trouwens ik ben naar de mentor gegaan ik voelde me niet begrepen in die tijd dat ik naar de mentor ging.. Ben dus naar leraren gegaan die het wel begrepen.. Ik vind het nog steeds niet leuk omdat ik nog steeds soort van word gepest.. Ik durf ook niet meer naar school te gaan.. Maar ik wil me natuurlijk niet opgeven en als je deze situatie ook mee hebt gemaakt of meemaakt je bent niet de enige ik snap hoe jij je hebt gevoeld/of voelt.. Laat me even weten hoe ik met deze situatie om kan gaan enz.🙏🏽

2 reacties

Hey!

Jammer dat de vriendschappen bij jou op school zo vreemd lopen.
Ik snap wel een beetje hoe het voor jou is. Ik ben ook vrienden geworden en opgekomen voor een leeftijdsgenoot die gepest werd, om daarna een hoop gedoe en negativiteit over me heen te krijgen.
Dat is niet fijn, zeker niet als je weet dat je simpelweg bevriend wilt zijn met iemand en je je daarbij niets aantrekt van de zogenaamde 'sociale status' op school. Dat is juist iets heel mooi!

Heb je nu nog af en toe contact met de vriendin die eerst gepest werd of de vrienden uit andere klassen? Als je dit durft zou je hen kunnen vragen om jou te helpen. Ze hoeven er geen grootse dingen voor te doen, maar als je hen vraagt om bv. gewoon een beetje aardig over jou te spreken in de groep kan het je misschien ook al vooruit helpen.
Als je merkt dat ze slechtst gemeen tegen je doen valt dat uiteraard juist niet aan te raden.

Het is je al eerder gelukt om vrienden te maken in andere klassen. Misschien zou je dat nog een keer kunnen proberen? Ook kunnen vrienden die ene jaar jonger of ouder zijn natuurlijk ook!

Het is bijna het einde van het schooljaar. Misschien zullen de gemoederen wat bedaart zijn tegen het volgende schooljaar, en zullen er misschien wel nieuwe mensen bijkomen.
Als je het gevoel hebt dat het echt niet meer zal lukken kun je ook steeds kijken als het een optie is om naar een andere klas of school te gaan.

Het is goed dat je naar enkele begrijpende leerkrachten bent gestapt!
Misschien hebben zij nog tips om deze situatie vol te houden?
Ik vind het ook heel knap dat je het niet wilt opgeven. Dat toont dat je een heleboel doorzettingsvermogen hebt, daar mag je best trots op zijn!

Hopelijk betert het snel!
Groetjes
Lot
Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen heb ik er niks teen gedaan. Geloof mij als je recht op gaat staan en zeker gaat zijn stopt het pesten en je moet er niet voor zorgen dat je op de opmerkingen reageerd want dan word het niet meer leuk voor hun

Veel succes!

Reageer