Skip to main content
Vraag

gepest worden omdat ik BI ben

• March 19, 2025
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3

Hiii ik word gepest door jongens uit mijn klas maar ze houden maar niet op en twee van die jongens zitten voor en naast me, ze blijven maar zeggen dat ik gay ben. 

iemand een tip om dit te stoppen of mee om te gaan?

5 reacties

Forum|alt.badge.img

Hey!

Het lijkt me heel vervelend wat je meemaakt. Ik heb een aantal tips voor je:

1. Gewoon negeren als ze jou pesten, maar ik snap wel dat het niet altijd even makkelijk is om te negeren.
  2. Als jouw klas een klasopstelling heeft dan kun je misschien aan je mentor vragen of je ergens anders kan zitten.
  3. Als het te erg wordt vertel het aan je mentor of/en iemand die je vertrouwt (vrienden, ouders).

merelm
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • March 20, 2025

Hoi ​@koetje.123 ,

Wat vervelend dat dit gebeurd. Heel goed dat je dit vertelt!  Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Merel (De Kindertelefoon) 

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Het is belangrijk dat je zelf een verhaal hebt. Dus bedenk vooraf dat wanneer je gepest wordt met bi of anders zijn, dat je een woord terug hebt. Bijvoorbeeld: oh ja jij bent saai hetero zeker? Of misschien dat je in de aanval gaat: oh vind je me lekker ofzo? Je mag het wel toegeven hoor. :)

Het idee is: als je laat zien dat het geen zwak punt van je is of je er mee zit, is het ook minder makkelijk voor anderen om je ermee te pesten. Wees juist trots op wie je bent en als je ook op jongens valt is dat juist iets heel moois. Bi jongens vind ik leuker dan hetero jongens iig. :)

• May 13, 2025

Waarom zouden ze je daarmee pesten? Wat een droeftoeters.

Er is misschien weinig aan te doen en het is natuurlijk super irritant maar probeer je er niet aan te storen.

Ze zijn zielig!

Haud machina sum
Forum|alt.badge.img+1

Hey koetje 

Dat is echt heel vervelend om te horen en vast veel erger om mee te maken. Sommige mensen denken dat ze meer tevreden worden als ze andere mensen vernederen. Maar misschien kun je proberen om hen te negeren. Als jij er geen reactie op hebt wordt het saai voor hen. Ben er zelf heel goed in geworden.