Skip to main content

gepest worden/depressiviteit

• March 16, 2026
  • 2 reacties
  • 25 Bekeken

Heyy iedereen die zichzelf heeft gesneden of zichzelf nog steeds snijdt, wees ervan bewust dat het littekens oplevert en dat die vaak niet weggaan. Ikzelf ben erg depressief geweest en heb er aan gedacht om dit ook te doen en zelfmoord te plegen, maar nu ben ik gelukkig en leef ik nog. Zulke littekens gaan niet of bijna niet weg en als je die littekens ziet zal je alleen maar herinnerd worden aan je pesters en dat wil je niet. Ik heb ook een paar tips om je beter te voelen. Bij mij gingen mijn vrienden me pesten en ik denk dat als dit ook bij jou gebeurt in een vroeg stadium dat het heel belangrijk is om voor jezelf op te komen, maar als dat niet gebeurt en je de vriendschap toch niet meer terug kan krijgen is het slim om die vrienden gewoon achter je te laten. Deze mensen zijn geen slechte mensen, maar het zijn wel mensen die jou pesten of hebben gepest en verkeerde beslissingen hebben gemaakt het is gewoon beter om ze te vergeten of dat te proberen. Ook als je niet heel zeker over jezelf bent kom voor jezelf op en wees niet bang voor andere. Zorg ook dat als je met een vriend of vriendin word gepest dat jij voor diegene opkomt dan komen zij ook sneller voor jou op. Ook als er iets vervelends in de klas gebeurd kan je daar best wat van zeggen en opkomen voor iemand die niet jou vriend is. Dit kan er namelijk voor zorgen dat ze ook voor jou op komen of je met ze bevriend word en je minder alleen voelt. Wees altijd positief, als je gewoon jezelf bent en dat blijft doen vind je vast ooit vrienden je hebt namelijk nog een heel lang leven waar je vrienden kan maken en mooie herinneringen. Ook is het belangrijk om zelfverzekerd te zijn als jij laat zien dat je trots op jezelf bent en niemand je wat kan maken zullen mensen je minder snel pesten. Depressiviteit kan heel lang duren, dus wees niet ontmoedigt dat het niet zo snel gaat als je denkt, maar het gaat wel sneller weg als je dingen doet die je blij maakt. Spelletjes, series kijken, buiten wandelen of buiten spelen, lekker eten, lekker eten maken, jezelf verwennen, zwemmen in een meer of rivier ookal is het vies want je kan gewoon daarna douchen, waterpistool gevechten, dansen, zingen en vooral ookal zegt mijn moeder dat je dat niet moet doen je pesters terugpesten want dan laat je ze weten hoe het is en het voelt soms ook best goed om te doen. Er zijn nog veel meer dingen die je leuk kan vinden zoals in een boom klimmen, op het dak van je school klimmen, tekenen, schilderen, kleien, vissen ookal is het wel zielig voor de vissen dus doe maar niet, schaatsen, naar het strand toe, Wat je maar wil! Maak jezelf blij. En weet het kan heel lang duren voordat je echt blij bent maar als je het bent dan voelt dat echt heeeel gooeed!!❤️❤️

2 reacties

Katje1283
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • March 16, 2026

Kijk daar ben ik het mee eens, wat kanp dat je dit durft te delen!

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • March 16, 2026

Hi, wat lief dat je het zo deelt met alle mooie tips❤️ Jij krijgt even een virtuele knuffel van mij  en ik hoop dat je het nu fijn(er) hebt🤗🫂

Liefs ♥︎