Skip to main content
Vraag

Gepest vanwege mijn haar

• July 19, 2024
  • 9 reacties
  • 173 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey Hoi, ik ben een meisje van 12 en zit in de 1ste klas. Ik word gepest omdat ik kort haar heb ik word er helemaal gek van. Ze schelden me dan uit voor transgender en transformer elke keer wanneer er iets gebeurde (bijvoorbeeld dat ze met 5 man ofzo dat zeide en me gingen uitlachen) ging ik me ziek melden om vervolgens naar huis te gaan. Laatst belde de schoolarts omdat ik te vaak ziek was maar mijn ouders en de schoolarts dachten dat het kwam door mijn ASS en dat de overstap moeilijk was. Mijn ouders weten wat er speelt maar doen er niks mee. tips??

Groetjessss

9 reacties

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • July 20, 2024

Heyy @Its_me,

Wat flauw zeg dat je daarom wordt gepest snap dat je daar gek van wordt.. Misschien kan je in het nieuwe schooljaar met je schoolarts of met je mentor gaan praten hierover? Die mensen kunnen je vast verder helpen en begeleiden om te kijken naar een oplossing en ik weet zeker dat je mentor en dat je schoolarts je wel serieus nemen hoor! 

En probeer verder toch wel boven deze stomme reacties te staan hoe moeilijk dat soms ook is. Het is helemaal prima dat jij kort haar hebt blijf lekker doen waar jij je goed bij voelt en laat je niet beïnvloeden door wat anderen tegen je zeggen. Je bent echt mooi zoals je bent!😊

Liefs van ItsJustMe <3

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 20, 2024

Ik weet dat het lastig is, maar probeer er boven te staan. Je bent wie je zelf wilt zijn

Ook kun je altijd met de Kindertelefoon bellen: https://Kindertelefoon/bellen

Of chatten: https://Kindertelefoon/chat

Groetjes mij @Anoniemxv 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • April 23, 2025

Groetjessss

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • May 3, 2025

Je valt op omdat je anders bent. Dat zie ik juist als iets moois: je bent uniek!

Maar anders zijn betekent vaak ook dat je aangevallen wordt omdat andere mensen je stom vinden of vinden dat je moet zijn zoals anderen zijn. Ik vind dat stom en vind dat je jezelf moet kunnen zijn. Ieder mens is uniek en het is juist datgene wat speciaal aan jou is dat leuk is.

Bedenk ook dat veel mensen onzeker zijn en heel angstig 'normaal' en 'stoer' gevonden willen worden. Het is goed om te zien dat zij niet zo stoer zijn, omdat ze zichzelf niet durven zijn en andere mensen die dat wel zijn ook niet accepteren. Het is allemaal angst.

Belangrijk is dat jij je goed over jezelf voelt, en je eigen stijl aanneemt. Zoek vervolgens vrienden die bij je passen. Dan maakt het echt niet meer uit dat sommige simpele mensen je niet accepteren. Dat hoort bij het leven als je dat vroeg leert heb je een gelukkiger leven denk ik.

xx Vera

• May 16, 2025

Flauw. Blijf gewoon jezelf.

Ze zijn superzielig

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 18, 2025

Dit is echt flauw wat ze doen want je moet gewoon jezelf kunnen zijn. en als je als meisje kort haar leuk vind dan is dat helemaal prima. je moet je niet laten beinvloeden door hun. 

-Koetje.123-

Anya
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 29, 2025

Hoi, het is echt heel vervelend dat dit is gebeurt ik kan je niet helpen ook al  zou ik dat heel graag willen als je ouders er niks mee doen kan je het aan iemand vertellen die je vertrouwt, maar ik heb zelf wel altijd geleerd: ‘Het maakt niet uit hoe iemand eruitziet het gaat om hoe diegene zich gedraagd’ Onthoud dat altijd het is echt heel vervelend ik weet hoe je je voelt, maar ik probeer altijd aan andere dingen te denken ik denk dat ik niet veel heb geholpen maar ik heb het geprobeerd veel sterkte en succes 🍀 Liefs Anya! 💕

Anya
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • May 29, 2025

Het is trouwens echt heel flauw wat ze doen als je kort haar wilt is dat prima en geen probleem miss zijn ze gwn jaloers. ☺️💗

Forum|alt.badge.img

Heyy, 

Ik ervaar zelf precies hetzelfde probleem. Heb zelf ook kort haar en ben echt klaar met het eeuwige geroep van kkr transgender in school. Als jij blij bent met jouw haar, zal ik zeggen, houd het zo! Heb zelf ook vaak getwijfeld of het een fout was, maar blijf jezelf! Als je heel erg veel last hebt van de opmerkingen, zou ik je misschien wel aanraden om te praten met je mentor (als je hem/haar durft te vertrouwen) want het kan vast niet veel heftiger worden als iemand je probeert te helpen met oplossen!