Vraag

gepest pls tips

  • 28 March 2023
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Hoi, ik zit in de 1ste klas en wordt een soortvan gepest weet niet hoe ik dit moet zeggen maar ja veel mensen van men klas zeggen dat ik gay/homo ben omdat ik rare bewegingen maak ofz dat heeft iets te maken met homoseksualiteit? Ik ben zelf niet homo/gay. Veel mensen van men klas bedoelen dit als een grapje maar ik vindt dit nooit echt een grapje. In groep 6-7-8 ben ik ook al veel gepest door het zelfde en andere sittutaties. Sommige kinderen van men klas proberen men laptop uit te doen omdat hun niet winnen bij een domme Kahoot! Quiz ik weet niet hoe dommer je kan zijn, als ze het niet lukken om men laptop uit te doen slaan ze me keizer hard op men nek heledag weer nek pijn. Veel mensen zullen nu wel denken "dat is gewoon een grapje" maar gekke bewegingen nadoen zijn geen grapjes en me uitlachen omdat ik scheve tanden heb echt stop gewoon.


4 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hey,

 

Bespreek dit met je ouders, of anders je mentor of een docent, want hoe merkt die dat niet op? En anders is er misschien een pestcoördinator/pestprotocol op je school? Misschien kan je doe contacteren en hiervan op de hoogte brengen.

 

Maar wat je zelf ook al zegt, het is echt niet normaal dat ze dit doen. Ik ben vroeger ook wel vaak gepest, maar dan om wat anders. Maar hoe dan ook, als mensen andere mensen pesten, is dat NOOIT "normaal". Dit moet stoppen.

Reputatie 7
Badge +15

Ik ben het volledig eens met @VragenVragen , je ‘moet’ het erover gaan hebben met iemand. Dat kan in eerste instantie  ook anoniem bijv. Met www.dekindertelefoon.nl. Daar kan je elke dag anoniem bellen & chatten met een vrijwilliger. 
 

suc6! 
Mij_Niet_Gezien 

hey,

Ik ben het ook eens met @VragenVragen . Pesten kan gewoon echt niet. Je kan ook op de pagina kijken van de nji: https://www.nji.nl/pesten/wat-kan-ik-doen-als-ik-gepest-word.

Sterkte!

hey, 

 

wat goed dat je er over praat. probeer het gedrag te negeren als dat niet lukt ga naar je mentor en/of leerkrachten en/of je ouders want als je praat over de dingen kunnen die mensen er iets aan doen

 

Reageer