Vraag

gepest/plaagt door vrienden

  • 6 June 2021
  • 1 reactie
  • 58 Bekeken

Badge

Hoi 

ik voel me echt niet meer fijn bij het geplaag van mn twee beste vriendinnen, het waren grapjes maar het word me nu echt te veel en ik begin onzeker te worden van wat ze zeggen. Ze zeggen dat ik dom, dik, lelijk, autistisch ben. Laatst was ik boos geworden op 1 van de 2 en was ik voor hun weg gefietst, nu zij ze tegen mij dat ze daarna echt alles wat er mis met mij was hadden besproken en op internet symptomen van autisme hadden opgezocht en ze langs waren gegaan om te kijken wat er bij mij paste. Sinds ik dat weet ligt het echt in puin maar ze zijn mn enige vrienden dus ik weet niet wat ik ermee aan moet, ik bedoel op een duur snap ik echt wel dat ik er niet  als iedereen uitzie en ook niet de slimste opmerkingen maak. 
Is dit nog plagen of is dit pesten?


1 reactie

Heyy

 

Vervelend dat je vriendinnen zo vervelend tegen je doen..

 

Jij begint dit volgens mij als pesten te ervaren en dan is het ook pesten. Je vriendinnen maken je verschrikkelijk onzeker en dat is niet helemaal oké.

 

Wat je kan doen is een keer op een rustig moment met je vriendinnen gaan praten en ze vertellen dat je heel erg onzeker wordt van alle opmerkingen die ze maken en dat je het echt niet meer leuk vindt.. Dan zullen ze dat hopelijk vast begrijpen en er rekening mee gaan houden.

 

Als ze dan nog steeds doorgaan kan je denk ik het best naar iemand anders toe stappen zoals je mentor of je ouders. Het is op zich niet raar dat je vriendinnen je af en toe een beetje plagen daar zijn jullie vriendinnen voor, maar als je je er zo onzeker over voelt en ze het aan een stuk door doen is het naar mijn mening niet meer helemaal oké.. Je hoort het gezellig te hebben met je vriendinnen en je hoort je niet te ergeren aan ze.

 

En nog 1 ding.. Alles wat je vriendinnen zeggen is natuurlijk niet waar.. Jij bent helemaal perfect zoals je bent!😉

 

Groetjes van mij!

Reageer