Vraag

gepest of aanstellen?

  • 26 August 2022
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo iedereen,

Ik denk dat ik word gepest op school want:

Ik word heel vaak uitgescholden

Ik ben meer dan 4 keer in elkaar geslagen

En mijn fiets is een keer een poging gedaan tot stelen maar ik had hem in elkaar getrapt

Ik ben zelfs na school in elkaar geslagen door een groepje derdejaars; ik werd eerst keihard op mijn achter hoofd geslagen tegen het fietsen rek en toen ik op de grond lag werd ik nog verder in elkaar geslagen. (ik heb dit niet aan mijn vrienden verteld want ik was bang dat ze me een  watje zouden vinden.)

In mijn basis school tijd was ik denk ik ook gepest want ik werd z’n beetje elke week 2 keer in elkaar geslagen en heel erg voor gek gezet voor de klas, ik moest ze zelfs snoep betalen en naar ze luisteren of ze zouden me nog mee in elkaar slaan.


4 reacties

Reputatie 7

Misschien kan je naar je mentor/vertrouwenspersoon gaan? Die zijn er om je te helpen… Ik snap half dat je het niet aan je vrienden bent verteld. Maar ik denk niet dat die je een watje vinden. Dat zou ik niet vinden… 😉 wel goed dat je dit deelt.  Misschien moet je geen pesters meer in elkaar slaan. Je kunt beter naar een docent gaan als zoits gebeurd. Qua slaan tegen het fietsenrek ik zou gwn gelijk naar je ouders of mentor oid gaan. 

 

Laat je niet klein maken!!!😉

Je weet wie dit heeft geschreven.<3

Reputatie 6
Badge +3

Hey Thunder_Anonymous,

Je stelt je zeker niet aan!

Ik snap dat je misschien denkt dat je vrienden je een watje vinden, maar dat is absoluut niet waar. Jij hebt hier geen invloed op, en het is echt niet normaal dat zoiets gebeurd. Daarvoor kan je het dus echt wel aan je vrienden vertellen.

Ook zou ik het aan je mentor/vertrouwenspersoon op school vertellen, omdat die waarschijnlijk het makkelijkst hier actie tegen kunnen nemen. Nogmaals, je hoeft je hier echt niet voor te schamen!

Je kan ook nog met de kindertelefoon bellen/chatten om te kijken of zij je misschien nog kunnen helpen.

Hopelijk gaat dit snel over! Succes!

Groetjes iemand.

Het lijkt erop dat je word gepest, vaak is het goed om naar een docent te stappen die je vertrouwt die je verder kan helpen. Als dat niet lukt moet je proberen voor jezelf op te komen.

 

Reputatie 4
Badge +2

Je stelt je niet aan meissie (sorry als je geen meisje bent) maar fff serieus. Ze slaan je in elkaar???? WAT!  Jij wordt zeker gepest! En mensen zeggen altijd praat erover, maar ik zeg: Begin bij JEZELF! Je moet zelfverzekerder worden en er iets van zeggen. (het is niet jouw schuld, zeker niet!) Zij mogen jouw niet pesten, ze mogen NIKS over je zeggen! Ik ben ook gepest, ik heb het helemaal zelf opgelost en dus kan jij dat ook doen. Gewoon  negeren (verbaal), terugvechten (niet als ze ouder zijn, zeker niet), als het moet schreeuwen en zeker boos worden. ZEKER! Je mag het nooit laten zitten. Praat erover, trommel vrienden op en wees er niet bang voor. Als het goeie vrienden zijn helpen ze je zeker.

Groet Fashion Diva (sorry als ik overdreef)

Reageer