Skip to main content

gepest, heeft iemand tips?

• February 16, 2026
  • 11 reacties
  • 165 Bekeken

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Hoi,

Je hoeft dit bericht niet per se te lezen of te beantwoorden, maar ik wilde het graag even van me afschrijven.

Ik word helaas weer gepest. Dit begon al in groep 4 op de basisschool, en nu op de middelbare school gaat het door. Vorig jaar zat ik in een klas waar veel over mij werd gepraat achter mijn rug om. Een klasgenoot vertelde me uiteindelijk wat er allemaal gezegd werd; het was echt heel erg. Ik heb dit toen gemeld bij mijn mentor en de school heeft er gelukkig iets aan gedaan: die kinderen kregen straf.

Nu zit ik in een nieuwe klas, maar het begint helaas weer. Er zitten twee kinderen uit mijn oude klas bij mij, van wie er één echt heel vervelend tegen me doet. Na de vakantie komt er nóg een oud-klasgenoot bij die ook vervelend is. Ik ben heel bang dat alles zich weer gaat herhalen.

Vandaag gebeurden er tijdens de les Beeldende Vorming weer nare dingen:

Een klasgenoot pakte zomaar mijn pen af en rende ermee weg. De docent zag het niet.

Later was mijn pen ineens weg. Iemand zei dat de pen in de prullenbak lag. Toen ik keek, lachten ze me uit omdat ik "in de prullenbak keek". Nu ben ik mijn pen kwijt.

Ze doen alsof ik hen laat struikelen terwijl ik gewoon stilsta.

Een jongen trapte me tegen mijn schenen en deed daarna alsof ik hém lastigviel.

Iemand bleef zo dicht op me inlopen dat ik een leeg lokaal in werd gedrongen. Hij deed de deur dicht en loog daarna tegen de docent dat ik zomaar wegliep uit de les.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen en ik voel me er heel naar door. Heeft iemand tips of herkent iemand dit?

11 reacties

broodje met kaas en ham
Forum|alt.badge.img

Hey, wat naar dat je dit weer moet meemaken man. Echt bizar dat die gasten niet gewoon normaal kunnen doen, vooral die actie in dat lege lokaal is echt heel laag. Dat ze je dan ook nog laten snitchen bij de docent... echt niet oké.

Ik herken het wel een beetje, op mijn oude school had je ook van die types die zich alleen stoer voelen in een groepje. Het is echt niet jouw schuld hoor, zij zijn hier degenen die fout zitten.

Echt goed dat je het vorig jaar hebt gemeld en dat er toen wat aan gedaan is. Misschien kun je dat lijstje wat je hier hebt getypt ook naar je mentor sturen? Dan heb je zwart op wit wat er gebeurt, want die docenten zien inderdaad vaak de helft niet.

Hou je taai hè, je bent echt niet alleen. ❤️

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 16, 2026

Hey lieve ​@banaan met chocoladesaus 

Het is niet ok dat zij dat doen😓 Kun je ermee naar je mentor/docent? Ook kun je contact opnemen met de Kindertelefoon, het kan opluchten en ze kunnen je echt goed helpen! https://www.kindertelefoon.nl/chat

Knuffel en liefs, Yusa 😘

• February 18, 2026

hoi, waarom ben je gepest?  Weet je dat? Als het voor geen reden is is het erg raar hoor, wie er pest lijkt wel kleuters joh, maar misschien kan je het met je mentor erover praten? Of naar de kindertelefoon appen voor wat advies, of vragen of je naar een andere school mag misschien?? Ik weet het niet

Aerix
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 21, 2026

Haii, super irri dat ze je pesten maar later krijgen ze een schuldgevoel wist je dat? Dan gaan ze denken zo van: ik voel me slecht, wrm heb ik dat gedaan etc. Xxxxx Aerix :3333

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 23, 2026

hi lieve ​@banaan met chocoladesaus 

wat naar om te horen zeg. ik sluit me helemaal aan bij wat de anderen hebben gezegd. maar ik wou nog wel even zeggen dat het niet aan jou ligt ze vinden altijd een reden om te pesten. en ik vind je erg aardig overkomen op het forum. je bent het waard onthoud dat.💗

liefs vie

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hoi, waarom ben je gepest?  Weet je dat? Als het voor geen reden is is het erg raar hoor, wie er pest lijkt wel kleuters joh, maar misschien kan je het met je mentor erover praten? Of naar de kindertelefoon appen voor wat advies, of vragen of je naar een andere school mag misschien?? Ik weet het niet

hoi!
bedankt voor je reactie!
ja, ik kan naar mijn mentor maar ik wil dat niet want dan gaat hij / zij zeggen dat ik er niet op moet reageren maar dat helpt niet 
en ik houd niet van veranderingen en daarom is een andere school niet echt een gepast plan voor mij
wel bedankt voor je advies!

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Haii, super irri dat ze je pesten maar later krijgen ze een schuldgevoel wist je dat? Dan gaan ze denken zo van: ik voel me slecht, wrm heb ik dat gedaan etc. Xxxxx Aerix :3333

hoi!
bedankt voor je reactie!
dat kan zo zijn maar meestal lachen ze erom en vinden ze het de meest normale zaak in de wereld
helaas...
wel bedankt!

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hi lieve ​@banaan met chocoladesaus 

wat naar om te horen zeg. ik sluit me helemaal aan bij wat de anderen hebben gezegd. maar ik wou nog wel even zeggen dat het niet aan jou ligt ze vinden altijd een reden om te pesten. en ik vind je erg aardig overkomen op het forum. je bent het waard onthoud dat.💗

liefs vie

hoii!
dankjwel maar ik denk soms van wel aangezien ik de enige ben die ze lastigvallen

🙂 dankjewel!😜😁😊
(jij ook?… ik weet nooit hoe ik op dit moet reageren… 😅😂maar wel bedankt!!)

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

hoi!!
vandaag zijn er weer stomme dingen gebeurt en ik deel dit alleen omdat er misschien wel iemand anders is die dit soort dingen mee heeft gemaakt

we hebben dus in mijn beeldende vorming lokaal een apart gedeelte waar je ook kan zitten en nadat mijn klasgenoten mij meerdere keren probeerden te laten struikelen en mijn blaadjes afpakte wanneer ik niet keek en het daarna op de grond gooide en een scheur in maakte, was ik er klaar mee dus vroeg ik aan mijn docent of ik op die plek mocht gaan zitten.
daarna was ik daar rustig aan het werk en ik had van die kleine sponsjes want die hebben we nodig voor deze opdracht en kwam het vervelendste kind van mijn klas daarnaartoe (mijn docent was op dat moment bezig met iets anders) en hij pakte die sponsjes van mijn tafel af en duwde met zijn elleboog een kunstwerk van iemand anders (niet uit onze klas) naar beneden.
(mijn docent keek toen pas op) en het enige wat mijn docent zag was ik die als ‘enige’ daar was terwijl die klasgenoot aan het bukken was zodat de docent hem niet kon zien.

na deze les moest ik samen met wat andere klasgenoten even wachten.
tegen die klasgenoot die het omduwde zei mijn docent dat hij mocht gaan en nu moet ik vervolgens morgen (en volgens mij ook woensdag ) om 8 uur in het lokaal zijn

ik vind dit nogal stom en ik weet nu niet wat ik moet doen
ik moet zo ook aan mijn ouders zeggen dat ik morgen al om 8 uur op school moet zijn en dat gaat mijn moeder denk ik niet leuk vinden…

bedankt voor dit lange verhaal lezen!
doeii

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 2, 2026

Hey ​@banaan met chocoladesaus  vertel ze precies dit wat je hier ook vertelt.  Of schrijf het op en laat het lezen. Want dit is natuurlijk oneerlijk. En die klasgenoot die er zonder iets te zeggen vandoor mocht is een slappeling. Dus je hoeft je niet schuldig te voelen of te denken dat je snitcht als je eerlijk vertelt wat er gebeurt is. 

Liefs Tover xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 3, 2026

P.s.  hoe is het gegaan? Ik vind het stom dat jij straf kreeg voor een ander zijn gedrag. Kreeg ik een tijdje geleden ook dus ik weet hoe oneerlijk dat voelt. Ik hoop dat je hebt kunnen vertellen hoe het zit. 

Liefs, Tover xxx