Vraag

Gepest door vrienden

  • 21 March 2021
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Badge

Hoi! Ik word nu gepest door ex-beste vrienden. Het begon toen mijn vrienden me te begonnen te negeren. Ik zei er iets van en ze werden boos. Ik werd daardoor ook boos en zei allemaal dingen die onhandig waren. Nu schelden ze me heel vaak uit en maken me klein. Ze zijn met zn 4en tegen mij gekeerd. Iedereen overdrijft ook heel erg met wat ik gezegd heb. Ik heb nu geen vrienden meer en zowat mijn hele klas is boos op me. Ik wil het goedmaken, maar de anderen niet. Nu probeer ik zo rustig mogelijk te blijven en rustig te vragen wat ik kan doen om het goed te maken. Dan zeggen ze dood gaan. Weten jullie wat ik hieraan kan doen? Als ik ze ontwijk kunnen ze me altijd bereiken.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Met je mentor praten?

Badge

Hoi, 

Heel vervelend dat je vrienden nu zo doen. Ik zou eerst met een leraar gaan praten als je het echt niet met hen alleen krijgt opgelost. Daarnaast zou ik een hobby zoeken als je die nog niet hebt en daar met mensen gaan praten misschien vind je daar wel super goede vrienden. Blijf proberen en geef vooral niet op.

Liefsss

@Anonieme_jongen0101 

Hey!,

Wat naar dat ze zo doen. Ik weet natuurlijk niet welke groep of klas jij zit. Maar dit lijkt me situatie vooral nog gebeuren op de middelbare of basis school. 

Zulke situaties en dingen horen erbij en mijn tip is daarom om of te praten met je mentor of juf erover en miss met het hele clubje erbij. 

En mochten ze je echt niet vergeven, wat wel belachelijk zou zijn want iedereen maakt fouten.  Dan kan je altijd opzoek gaan naar andere vrienden. Bijvoorbeeld via sport of bijbaan. Of je kan lopen door je omgeving, misschien kom je daar wel iemand tegen.

Groetjes Linda x

Badge

Je hebt vast iets gezegd wat een van hun geraakt heeft en dan kan het zijn dat ze uit medelijden en respect tegen jouw gekeerd zijn ik zou iemand anders uit je klas vragen wat er zig nog meer gespeeld heeft wat jij miss niet door hebt gehad. verder zou je ook aankunnen bieden je zelf voor de klas voorschut te zetten of de klas trakteren, het voorschut zetten moet je van te voren bij je klas melden anders maak je ook nog kans gepest te worden. Een ding zeker laat je niet kisten want dan heb je hun laten merken dat je het opgegeven hebt en dat maakt de situatie voor jouw alleen maar slechter.

Reageer