Skip to main content
Vraag

Gepest door toneelspelen

• June 9, 2025
  • 11 reacties
  • 118 Bekeken

Anya
Forum|alt.badge.img+1

Hai, ik word soms nog wel is gepest dat ik musicals speel wat ik echt heel vervelend vind heeft iemand tips? Veel liefs Anya.

11 reacties

• June 9, 2025

Hoi ​@Anya 

Wees er trots op, jij vind het leuk. 

Laat die sukkels niet de lol er uit halen. 

En als het te erg word naar een volwassene gaan.

Groetjes badeend 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+5

Laat je niet klein maken door anderen als ze zeggen dat jij niet moet doen wat je leuk vindt.

• June 10, 2025

Hallo,

In musicals spelen is gewoon heel leuk. Waarschijnlijk zijn ze gewoon jaloers, of anders weten ze niet hoe leuk het is!
Gewoon niet te veel van aantrekken lijkt mij dus, en zoals ​@Badeend al zei kan je als het echt erg wordt nog altijd naar een volwassene toe.

Groetjes!

Diana
Forum|alt.badge.img+11
  • Vaste gast
  • June 10, 2025

Afgunst, ongetwijfeld. Doe gewoon lekker waar jij plezier aann beleeft en trek je niets aan van wat anderen daarvan vinden.  Als zij zo flauw zijn om je daarmee te pesten, zegt dat veel over hoe beperkt zij in het leven staan.  Toen ik pas op de middelbare school zat, vonden sommigen het vreemd dat ik klassieke muziek speel maar hun stomme opmerkingen hielden meteen op toen ik daar niet op reageerde. 

Leuk trouwens, dat je in musicals speelt

Anya
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 10, 2025

Bedankt iedereen! <3

Luna_14
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 3, 2025

Ik ben juist heel trots op je ik ben 14 en ik durf niet zomaar een toneel te doen ik had ook in groep 8 echt de kortste tekst die je maar kon bedenken (2 zinnen :))

veel succes,

@Luna_14 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 3, 2025

Hey! Het is belangrijk dat jij doet wat je leuk vindt! Dus probeer je niks aan te trekken van anderen! Ik snap dat je het spannend vindt, maar ga ervoor!

xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

hee Anya 👋

wat rot dat sommigen je pesten omdat je van musicals houdt. dat mag echt níet. jij verdient juist applaus, niet rare grapjes of giechels omdat je iets bijzonders doet. drama of zang is niet iets waar je je voor moet schamen. het helpt je juist om emoties van binnen uit te laten komen en leert je om je te laten horen. als iemand zegt “musical is gek voor meiden/kids”, kan je met iets zeggen als: “oké cool, maar ik ík knal op mijn stuk”. het is trouwens pas gepest als je blijft zwijgen. je kunt ook de schoolraad melden dat er gepest wordt omdat je musical speelt.

je MOET zien dat jij zo belangrijk bent. musicals zijn niet stom. ze zijn jouw passie. er zijn genoeg mensen die daar met je om willen zijn, je talent willen koesteren, en je laten groeien. geloof daarin.

je bent mooi, Anya. artiesten worden soms beter náást je dromen

veel liefs Wolf 🐺

• August 28, 2025

Ik werd ook gepest omdat ik anders was maar op toneel/musical was ik helemaal op m’n plek. Blijf in jezelf geloven want dan komt alles goed

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 29, 2025

Hoi,

wat vervelend, ik speel zelf ook toneel en ik vind het heel leuk. Trek je er niets van aan en ga gewoon lekker door!! Hopelijk komt het snel goed en heel veel succes!

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 2, 2025

Gewoon  1 oor in 1 oor uit .

Denk gewoon dat ze jaloers  zijn op je dat je toneel speelt.