Skip to main content

gepest door puistjes

• January 9, 2026
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Hey! Ik ben hier nieuw, maar ik wil graag met anderen praten. Ik ben gepest vanaf midden groep 5 tot begin groep 8. Het ging daarna goed. Tot 1 van de pesters, die bij mij in het korfbalteam zit, ook weer dingen ging zeggen als ik iets niet goed deed. Weet iemand hoe ik die herinneringen kan vergeten? PS: Ik heb het mijn ouders nooit verteld

4 reacties

Teletubies
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 9, 2026

Hoi daffiezwi, 

Ik denk dat het juist gaat helpen om het niet te vergeten. Als je het namelijk probeert weg te stoppen dan gaat het namelijk juist ophopen en kan het je later nog meer pijn doen. Misschien is het slim om er juist verdrietig om te zijn en het je ouders te vertellen dat verlicht mogelijk de pijn, want dan ben je bezig met het verwerken ervan en niet het wegstoppen ervan.

Met vriendelijke groet, 

Kleine teletubie

Boerinnetje3
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 9, 2026

hi!

wat naar voor je. Ik weet hoe het is; ik heb acne sinds ik 10 ben. ( ben nu 13 ) waar ik ook heel erg om gepest ben.  ik weet niet hoe je je herinneringen kunt wissen maar ik heb wel wat tipsssss:

1. vertel het je ouders. ( sorry klinkt hard maar doe het, het helpt )
  2. als je wil kun je een treatment kopen voor je puistjes, zelf loef ik Cera Ve.
  3. zorg dat je geen stress hebt of verminderd. door bijv meditatie, kletsen met mensen die je steunen, veel water drinken, en gewoon je dingen op orde hebben.
  4. blijf jezelf. ik weet dat het moeilijk is. doe gewoon alsof ze je niks boeien.

je kunt het en ik hoop voor je dat het snel stopt. <3 

boerinnetje3

• Net nieuw
  • January 21, 2026

Heyy!

Ik heb ook acne sinds ik 11 ben, (nu 16), dus ik snap dat dit echt super irritant kan zijn, maar acne is iets waar je niet zelf voor kiest natuurlijk! Zelf helpt het enorm om mezelf eraan te herinneren dat als ik er niks aan kan doen, dat ik me niks van die opmerking aan hoef te trekken. Ook zijn hier wat tips om je huid een beetje beter eruit te laten zien, want ik snap natuurlijk wel dat je er vanaf wilt! 

1. voldoende slaap is echt nodig! Je lichaam heeft je rust nodig en kan daardoor het best functioneren 
  2. niet in het donker zitten overdag. Iets wat ik zelf nog af moet leren, is overdag mijn gordijnen dicht laten als ik in mijn kamer zit. Je huid heeft vitamine D nodig!
  3. een goeie zonnebrand vinden voor je gezicht. Ook al schijnt de zon niet, is het nog steeds verstanding om je huid te beschermen met zonnebrand om irritaties te voorkomen.
  4. genoeg water drinken! Ik neem aan dat je dit al best vaak hoort, maar het is echt zo! Water is heeeeeel belangrijk voor je lichaam!
  5. niet te veel vettig eten, chocola of melk consumeren. Het is heel lekker, maar ook slecht voor je huid! Dit betekent niet dat je het nooit meer mag eten, maar ook zeker niet te vaak doen! Het is beter voor je gezondheid en voor je huid.
  6. voorkomen dat je stress krijgt van die nare opmerkingen. Door stress word je huid ook geïrriteerd!
  7. En vooral niks aantrekken van die vervelende opmerkingen. Ik zelf probeer ervoor te zorgen dat ze zich schamen door ze een beetje uit te lachen… “schaam jij je niet?” “Wat vind je moeder hiervan?” Of gewoon zo vaak mogelijk vragen “wat zeg je?”, als ze zichzelf te vaak moeten herhalen is het niet meer leuk

ik hoop dat je hier wat aan hebt ! 

Ambersssssss
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 21, 2026

Hey hey, ik snap HEEL ERG dat het vervelend is. Ik word zelf ook gepest. Probeer er met je ouders over te praten, miss heeft je school wel een antipest protocol, bij mij op school namelijk wel, je kan zelfs geschorst worden. Heel veel succes!

PS: Je kunt dit!